Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
grzejący się silnik pow. 3000 obr. + problemy z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
cabanek-jg 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13-01-2011, 17:39   grzejący się silnik pow. 3000 obr. + problemy z ogrzewaniem

Witam Serdecznie

Mam taki problem. Jakiś czas temu zaczął mi się grzać silnik - przy drobnym wysiłku temperatura leciała do góry jak opętana. Odstawiłem auto do warsztatu. Wymieniona została chłodnia oraz sprzęgło wiskozy (chłodnica ciekła, sprzęgło się zepsuło). Przez jakiś czas było ok, ale potem pojechałem na sylwka (800 km w jedną stronę) i zaczęły się znów problemy ale już trochę inne. Przy podjeździe pod górę lub przy przekraczaniu 3000 obrotów temperatura zaczynała iść do góry ale zatrzymywała się trochę powyżej połowy skali i w sumie tak się trzymała. Kiedy schodziłem do ok. 2500 obrotów momentalnie wracała do swojego poziomu. Jednak zaczęło się robić coś jeszcze innego. Kiedy temperatura silnika spadała przestawało nagle działać ogrzewanie i leciało tylko zimne powietrze. Kiedy temperatura silnika rosła - zaczynało lecieć ciepłe powietrze. Natomiast jeśli nie przekroczę 2500 obrotów i temperatura nie drgnie ani razu to ogrzewanie działa bez problemu, jak raz ruszy do góry to potem się robią cyrki z ogrzewaniem.
Przyznam się szczerze, że nie mam pojęcia co może być powodem takiego dziwnego zachowania się silnika. Będę wdzięczny za pomoc :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2011, 18:24   

Termostat był sprawdzony?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 13-01-2011, 18:40   

u mnie sie tez grzal, na krotkich odcinkach bylo ok, ale 200km to tragedia. 90KM/h i ledwo co gazu bo skakalo do gory. Wymienilem termostat i jak reka odjal
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-01-2011, 18:48   

cabanek-jg napisał/a:
oraz sprzęgło wiskozy
a czy na pewno działa ??? i tak jak bartek2800 napisał.
cabanek-jg napisał/a:
Wymieniona została chłodnia
nówka czy używka bo jesli używka to cały syf z chłodnicy mógł się ruszyć i zapchać kanaliki.Czy odpowietrzyłeś układ ?? No i witaj na forum
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-01-2011, 19:17   

typowe objawy zapowietrzonego układu
sprawdź stan płynu w zbiorniczku i chlodnicy dolej na maxa
stań gdzieś przednimi kołami żeby były wyżej i niech tak pochodzi trochę aż złapie temperaturę
kiedy ostygnie sprawdź i dolej
ewentualnie sprawdź czy nie ma babli w układzie
temat przerabiany ostatnio na forum :wink:
 
 
cabanek-jg 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13-01-2011, 20:28   

chłodnica używana ale mechanik ją obejrzał i stwierdził, że jest ok. Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie więc powinno działać, co do termostatu to nie wiem, ale wydaje mi się, że to jest coś takiego do czego by od razu zajrzeli... kurcze, zapytam się. Ogólnie mechanika mam dobrego, robi ten samochód odkąd go kupiłem i zna go na wylot więc nie mam powodu wątpić w jego umiejętności :) Sprawdzę ten zapowietrzony układ chłodniczy. Wiem, że temat był poruszany ale wszędzie było to samo: chłodnica, wisko lub termostat a ja już przez to przeszedłem i problem dalej jest.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, nie jestem pewien czy działa wentylator pod intercoolerem ale czy miało by to wpływ na temperaturę silnika? I czy to normalne, żeby były takie cyrki z ogrzewaniem?

@jawaldek - nie jestem nowy na forum, po prostu zapomniałem hasła do starego konta i próbowałem tyle razy aż mi je zablokowali a maila którego podałem przy rejestracji już dawno nie mam :D

Dzięki serdeczne za pomoc :)
_________________

 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2011, 21:22   

cabanek-jg napisał/a:
nie jestem pewien czy działa wentylator pod intercoolerem


On działa tylko w ekstremalnych warunkach tj. +30st.C i więcej.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-01-2011, 00:47   

cabanek-jg napisał/a:
Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie więc powinno działać


Chciałbym to zobaczyć jak w warsztacie robią wiskozę. Sprawdź czy działa bo jak nie działało i robili w warsztacie to nadal nie działa.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 14-01-2011, 06:38   

cabanek-jg napisał/a:
Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie
faktycznie dziwnie to brzmi-ze wszystkimi wiskozami z jakimi się do tej pory spotkałem, to żadna nie była rozbieralna :biggrin:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
Ostatnio zmieniony przez gołąb 14-01-2011, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RafalB 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Limanowa
Wysłany: 14-01-2011, 07:41   

cabanek-jg napisał/a:
Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie więc powinno działać

Może ta naprawa wiskozy polegała na zespawaniu bądź skręceniu jej na sztywno.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 14-01-2011, 09:19   

jeśli jest na sztywno to tym bardziej by się nie grzał
tu macie o naprawie wisko da się :wink:
http://forum4x4.pl/viewto...naprawa+wiskozy
tylko wątpię żeby u ciebie ktos tak się bawił
 
 
cabanek-jg 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-01-2011, 23:08   

Sprzęgło było kupowane nowiutkie, sam go zresztą szukałem i zawiozłem do warsztatu. Porządna, japońska i potwornie droga część :) Czy gdyby się okazało że wisko jest ok, chłodnica i termostat też, to jest coś jeszcze co może odpowiadać za grzanie się silnika?
_________________

 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 17-01-2011, 23:19   

uszkodzona pompa wody , nie przerabiałem w misku ale w audi urwał się kiedys znalomemu wirnik od pompy. No i najmniej przyjemna sprawa- głowica lub uszczelka.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-01-2011, 23:21   

Na pierwszy ogień - termostat do sprawdzenia,
poza tym może być brud w układzie (kamień, kawałki gumy ze sparciałych weży itp.) i może Ci przytykać obieg chłodzenia, spróbuj przepłukać.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 17-01-2011, 23:34   

jeśli to byłby tylko termostat to ogrzewanie miałbyś bardzo dobre. Przy zacietym albo przycinajacym się płyn chodzi tylko w małym obiegu czyli blok i nagrzewnica. Jesli nie grzeje tzn nie ma w niej płynu jest powietrze , trzeba iść tym tropem. Odpowietrzyłeś dobrze układ jak pisałem wczesniej.

[ Dodano: 17-01-2011, 23:37 ]
ewentualnie w uzywanej chłodnicy miałeś syf i teraz coś ci zatkało. Przepłukać zalać nowym płynem odpowietrzyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.