grzejący się silnik pow. 3000 obr. + problemy z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
cabanek-jg
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-01-2011, 17:39 grzejący się silnik pow. 3000 obr. + problemy z ogrzewaniem
|
|
|
Witam Serdecznie
Mam taki problem. Jakiś czas temu zaczął mi się grzać silnik - przy drobnym wysiłku temperatura leciała do góry jak opętana. Odstawiłem auto do warsztatu. Wymieniona została chłodnia oraz sprzęgło wiskozy (chłodnica ciekła, sprzęgło się zepsuło). Przez jakiś czas było ok, ale potem pojechałem na sylwka (800 km w jedną stronę) i zaczęły się znów problemy ale już trochę inne. Przy podjeździe pod górę lub przy przekraczaniu 3000 obrotów temperatura zaczynała iść do góry ale zatrzymywała się trochę powyżej połowy skali i w sumie tak się trzymała. Kiedy schodziłem do ok. 2500 obrotów momentalnie wracała do swojego poziomu. Jednak zaczęło się robić coś jeszcze innego. Kiedy temperatura silnika spadała przestawało nagle działać ogrzewanie i leciało tylko zimne powietrze. Kiedy temperatura silnika rosła - zaczynało lecieć ciepłe powietrze. Natomiast jeśli nie przekroczę 2500 obrotów i temperatura nie drgnie ani razu to ogrzewanie działa bez problemu, jak raz ruszy do góry to potem się robią cyrki z ogrzewaniem.
Przyznam się szczerze, że nie mam pojęcia co może być powodem takiego dziwnego zachowania się silnika. Będę wdzięczny za pomoc |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2011, 18:24
|
|
|
Termostat był sprawdzony? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2011, 18:40
|
|
|
u mnie sie tez grzal, na krotkich odcinkach bylo ok, ale 200km to tragedia. 90KM/h i ledwo co gazu bo skakalo do gory. Wymienilem termostat i jak reka odjal |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-01-2011, 18:48
|
|
|
cabanek-jg napisał/a: | oraz sprzęgło wiskozy | a czy na pewno działa ??? i tak jak bartek2800 napisał. cabanek-jg napisał/a: | Wymieniona została chłodnia | nówka czy używka bo jesli używka to cały syf z chłodnicy mógł się ruszyć i zapchać kanaliki.Czy odpowietrzyłeś układ ?? No i witaj na forum |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-01-2011, 19:17
|
|
|
typowe objawy zapowietrzonego układu
sprawdź stan płynu w zbiorniczku i chlodnicy dolej na maxa
stań gdzieś przednimi kołami żeby były wyżej i niech tak pochodzi trochę aż złapie temperaturę
kiedy ostygnie sprawdź i dolej
ewentualnie sprawdź czy nie ma babli w układzie
temat przerabiany ostatnio na forum |
|
|
|
 |
cabanek-jg
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-01-2011, 20:28
|
|
|
chłodnica używana ale mechanik ją obejrzał i stwierdził, że jest ok. Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie więc powinno działać, co do termostatu to nie wiem, ale wydaje mi się, że to jest coś takiego do czego by od razu zajrzeli... kurcze, zapytam się. Ogólnie mechanika mam dobrego, robi ten samochód odkąd go kupiłem i zna go na wylot więc nie mam powodu wątpić w jego umiejętności Sprawdzę ten zapowietrzony układ chłodniczy. Wiem, że temat był poruszany ale wszędzie było to samo: chłodnica, wisko lub termostat a ja już przez to przeszedłem i problem dalej jest.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, nie jestem pewien czy działa wentylator pod intercoolerem ale czy miało by to wpływ na temperaturę silnika? I czy to normalne, żeby były takie cyrki z ogrzewaniem?
@jawaldek - nie jestem nowy na forum, po prostu zapomniałem hasła do starego konta i próbowałem tyle razy aż mi je zablokowali a maila którego podałem przy rejestracji już dawno nie mam
Dzięki serdeczne za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:22
|
|
|
cabanek-jg napisał/a: | nie jestem pewien czy działa wentylator pod intercoolerem |
On działa tylko w ekstremalnych warunkach tj. +30st.C i więcej. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-01-2011, 00:47
|
|
|
cabanek-jg napisał/a: | Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie więc powinno działać |
Chciałbym to zobaczyć jak w warsztacie robią wiskozę. Sprawdź czy działa bo jak nie działało i robili w warsztacie to nadal nie działa. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-01-2011, 06:38
|
|
|
cabanek-jg napisał/a: | Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie | faktycznie dziwnie to brzmi-ze wszystkimi wiskozami z jakimi się do tej pory spotkałem, to żadna nie była rozbieralna |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
Ostatnio zmieniony przez gołąb 14-01-2011, 08:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RafalB
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 14-01-2011, 07:41
|
|
|
cabanek-jg napisał/a: | Sprzęgło wiskozy było robione w warsztacie więc powinno działać |
Może ta naprawa wiskozy polegała na zespawaniu bądź skręceniu jej na sztywno. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
cabanek-jg
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:08
|
|
|
Sprzęgło było kupowane nowiutkie, sam go zresztą szukałem i zawiozłem do warsztatu. Porządna, japońska i potwornie droga część Czy gdyby się okazało że wisko jest ok, chłodnica i termostat też, to jest coś jeszcze co może odpowiadać za grzanie się silnika? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:19
|
|
|
uszkodzona pompa wody , nie przerabiałem w misku ale w audi urwał się kiedys znalomemu wirnik od pompy. No i najmniej przyjemna sprawa- głowica lub uszczelka. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:21
|
|
|
Na pierwszy ogień - termostat do sprawdzenia,
poza tym może być brud w układzie (kamień, kawałki gumy ze sparciałych weży itp.) i może Ci przytykać obieg chłodzenia, spróbuj przepłukać. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:34
|
|
|
jeśli to byłby tylko termostat to ogrzewanie miałbyś bardzo dobre. Przy zacietym albo przycinajacym się płyn chodzi tylko w małym obiegu czyli blok i nagrzewnica. Jesli nie grzeje tzn nie ma w niej płynu jest powietrze , trzeba iść tym tropem. Odpowietrzyłeś dobrze układ jak pisałem wczesniej.
[ Dodano: 17-01-2011, 23:37 ]
ewentualnie w uzywanej chłodnicy miałeś syf i teraz coś ci zatkało. Przepłukać zalać nowym płynem odpowietrzyć. |
|
|
|
 |
|