| chcę kupić nowego Outlandera 2011 benzyna-proszę o rady | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | joachim69   Forumowicz
 
  
 Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Sty 2011
 Posty: 245
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ja zakupiłem całkiem niedawno Outka z silnikiem 2.2 , pomijam kwestie finansowe ale mam uraz do 2.0tdi od momentu zakupu Passata .Porównując te dwa silniki 2.2 jest cichuteńki , oczywiście VW jest o wiele lepiej wyciszone i w kabinie jest spokój czego nie można powiedzieć o Mitsu. Zrobiłem program u Mastersa i auto wreszcie jedzie jakoś .
 Póki co jestem zadowolony , brakuje mi oczywiście kilku udogodnień z VW i denerwuuje mnie dziwnie działające ogrzewanie, ale na to chyba nic nie poradzę i po prostu w trasę trzeba się ubierać ciepło bo marznie nos .
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 13zbyszek13   Forumowicz
 
  
 Auto: 2,0 DID outlander 2009
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 12 Lis 2009
 Posty: 2450
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 11:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | joachim69 napisał/a: |  	  | Póki co jestem zadowolony , brakuje mi oczywiście kilku udogodnień z VW i denerwuuje mnie dziwnie działające ogrzewanie, ale na to chyba nic nie poradzę i po prostu w trasę trzeba się ubierać ciepło bo marznie nos . | 
 
 Chyba przesadzasz z tym marznięciem dużo w trasy nie jezdzę ale przez rok przebrykałem 40000km i nic mi nie marznie i ubieram sie normalnie.
 |  
				| _________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 11:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to pewnie czekaja cie niedługo kwiatki z elektroniką i czujnikami po tym programie. Mój jeździl super przez jakies 30-35 tys km na nowym sofcie, potem zaczął wariować: ciągle wchodzil w tryb awaryjny (komp wyrzucal problemy z doładowaniem), padł mi przepływomierz i inne kwiatki. Wgrałem ori soft i wszystko minęło. Pomijam juz sam fakt że gwarancja na silnik i układ napedowy wisi ci na włosku, jak jakies ASO zauważy że go podrasowałeś 	  | joachim69 napisał/a: |  	  | Zrobiłem program u Mastersa i auto wreszcie jedzie jakoś . | 
   |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 13zbyszek13   Forumowicz
 
  
 Auto: 2,0 DID outlander 2009
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 12 Lis 2009
 Posty: 2450
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 12:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | fakt że gwarancja na silnik i układ napedowy wisi ci na włosku, jak jakies ASO zauważy że go podrasowałeś | 
 
 Są dwa uda
 albo sie uda
 albo nie uda
 
   |  
				| _________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skaut   Mitsumaniak
 per aspera ad astra
 
 Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 24 Cze 2010
 Posty: 292
 Skąd: EL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | joachim69 napisał/a: |  	  | denerwuuje mnie dziwnie działające ogrzewanie, ale na to chyba nic nie poradzę | 
 joachim69, też tak myślałem ale to nie prawda. zauważyłem prawidłowość, widoczną zimą. Jeżeli ustawisz sobie potencjometr np. na 19oC to w pierwszej fazie auto bardzo się nagrzeje a potem temperatura jest utrzymywana na właściwym poziomie. TTTM, ale można nauczyć się obsługi.
 |  
				| _________________ Auta obecnie:
 Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
 Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
 Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ
   VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 13zbyszek13   Forumowicz
 
  
 Auto: 2,0 DID outlander 2009
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 12 Lis 2009
 Posty: 2450
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 12:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skaut napisał/a: |  	  | joachim69, też tak myślałem ale to nie prawda. zauważyłem prawidłowość, widoczną zimą. Jeżeli ustawisz sobie potencjometr np. na 19oC to w pierwszej fazie auto bardzo się nagrzeje a potem temperatura jest utrzymywana na właściwym poziomie. TTTM, ale można nauczyć się obsługi. | 
 
 Ja mam ustawione na AUTO temperatura 22 oC i jest Ok.
 Nieraz tylko jak zaparuje mi przednia szyba przełączam w skrajne położenie / na szybę / ostatnie pokrętło na jakieś 3 minutki i powracam i jest Ok.
 |  
				| _________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 12:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | To wszystko działa OK jesli jedzisz sam w aucie i na zewnątrz nie jest za wilgotno. ja w Norauto kupiłem specyfik zapobiegajacy parowaniu szyb i raz na miesiac przecieram przednia od wewnatrz. Pomaga. 	  | 13zbyszek13 napisał/a: |  	  | Ja mam ustawione na AUTO temperatura 22 oC i jest Ok.
 Nieraz tylko jak zaparuje mi przednia szyba przełączam w skrajne położenie / na szybę / ostatnie pokrętło na jakieś 3 minutki i powracam i jest Ok.
 | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 13zbyszek13   Forumowicz
 
  
 Auto: 2,0 DID outlander 2009
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 12 Lis 2009
 Posty: 2450
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 12:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | To wszystko działa OK jesli jedzisz sam w aucie i na zewnątrz nie jest za wilgotno. ja w Norauto kupiłem specyfik zapobiegajacy parowaniu szyb i raz na miesiac przecieram przednia od wewnatrz. Pomaga. | 
 
 Często jeżdżę w dwie osoby ale nawet teraz na wyjeździe w góry na narty z pięcioma osobami ta metoda się sprawdziła.
 |  
				| _________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | regon   Forumowicz
 
  
 Auto: MO II, 2,4 - już nie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 419
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 13zbyszek13 napisał/a: |  	  | Często jeżdżę w dwie osoby ale nawet teraz na wyjeździe w góry na narty z pięcioma osobami ta metoda się sprawdziła. | 
 potwierdzam, jeżdżę w 3 osoby i nie paruje. Mam temp. ustawioną w zakresie 20-22 (w zależności od temperatury na zewnątrz) i jest ciepło.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Muciek   Mitsumaniak
 Amnetyst Black
 
 Auto: O2 FL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Paź 2010
 Posty: 896
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ludzie jak tak czytam wasze wypowiedzi tu na forum dotyczące ogrzewania, to zaczynam się zastanawiać czym wy jeździcie. Mój tata też ma Outka i grzeje jak szalony. Przy temp. ~/-10 oC w pięć minut nagrzewa całą budę, że trzeba się rozbierać. Praktycznie za każdym wyjazdem nawet 3km już jest mega gorąco. Nie wiem co wy macie za samochody. A mitsu00 widzę znowu sieje złowrogą propagandę odnośnie podrasowania silnika, mi to samo mówił. To, że zdarzyło się to tobie, to nie znaczy, że każdemu   
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 20:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja sieję? tego dnia kiedy ojciec bedzie za własne pieniążki np musiał wymieniac sprzęgło za 7tys lub turbo za jeszcze wiecej, bo ASO cofnie gwarancje za naruszenie jej warunków, zastanowi się 2 razy czy warto ryzykowac? Poza tym to nie jest moje pierwsze nowe autko i uwazam że najlepszym rozwiazaniem jest kupno mocniejszego auta niz eksperymentowanie. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | A mitsu00 widzę znowu sieje złowrogą propagandę odnośnie podrasowania silnika, mi to samo mówił. To, że zdarzyło się to tobie, to nie znaczy, że każdemu | 
 
 [ Dodano: 19-01-2011, 20:50 ]
 
 Tu nie chodzi o nagrzewanie, bo to akurat dzieje się bardzo szybko. Układ klimatyzacji w Outlanderze jest natomiast troche ułomny na tle konkurencji bo po 1 jest tylko 1-strefowy, po 2 działa zero jedynkowo. Albo wali zarem, albo lodówą. Nie ma nic pośredniego. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | Ludzie jak tak czytam wasze wypowiedzi tu na forum dotyczące ogrzewania, to zaczynam się zastanawiać czym wy jeździcie. Mój tata też ma Outka i grzeje jak szalony. Przy temp. ~/-10 oC w pięć minut nagrzewa całą budę, że trzeba się rozbierać. Praktycznie za każdym wyjazdem nawet 3km już jest mega gorąco. Nie wiem co wy macie za samochody | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez mitsu00 19-01-2011, 20:54, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Muciek   Mitsumaniak
 Amnetyst Black
 
 Auto: O2 FL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Paź 2010
 Posty: 896
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Ja sieję? tego dnia kiedy ojciec bedzie za własne pieniążki np musiał wymieniac sprzęgło za 7tys lub turbo za jeszcze wiecej, bo ASO cofnie gwarancje za naruszenie jej warunków, zastanowi się 2 razy czy warto ryzykowac? Poza tym to nie jest moje pierwsze nowe autko i uwazam że najlepszym rozwiazaniem jest kupno mocniejszego auta niz eksperymentowanie. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | A mitsu00 widzę znowu sieje złowrogą propagandę odnośnie podrasowania silnika, mi to samo mówił. To, że zdarzyło się to tobie, to nie znaczy, że każdemu | 
 | 
 
 No wtedy tak dlatego ta sprawa odnośnie "tuningu" mojego taty będzie niedługo wyjaśniona i nic do ciebie nie mam, bo jesteś bardzo pomocnym i miłym forumowiczem. Po prostu zauważyłem, że na zaś wszystkich o tym ostrzegasz, ale być może i to dobrze.
   
 
  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Tu nie chodzi o nagrzewanie, bo to akurat dzieje się bardzo szybko. Układ klimatyzacji w Outlanderze jest natomiast troche ułomny bo działa zero jedynkowo. Albo wali zarem, albo lodówą. Nie ma nic pośredniego. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | Ludzie jak tak czytam wasze wypowiedzi tu na forum dotyczące ogrzewania, to zaczynam się zastanawiać czym wy jeździcie. Mój tata też ma Outka i grzeje jak szalony. Przy temp. ~/-10 oC w pięć minut nagrzewa całą budę, że trzeba się rozbierać. Praktycznie za każdym wyjazdem nawet 3km już jest mega gorąco. Nie wiem co wy macie za samochody | 
 | 
 
 Jeśli chodzi o "albo wszystko albo nic" no to tu się zgodzę niestety
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pozatym przekaz tacie, że sprzęgło w OII jest robione prawie na styk z wartościami fabrycznymi, szczególnie chodzi o moment obrotowy. Zapasu, jak w przypadku skrzyń ZF montowanych w mocnych dieslach BMW, nie ma żadnego. Jeśli jesteś inteligentny, to zrozumiesz, że podnoszenie momentu w silniku PSA, jest istną rosyjską ruletką. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | No wtedy tak dlatego ta sprawa odnośnie "tuningu" mojego taty będzie niedługo wyjaśniona i nic do ciebie nie mam, bo jesteś bardzo pomocnym i miłym forumowiczem. Po prostu zauważyłem, że na zaś wszystkich o tym ostrzegasz, ale być może i to dobrze.
 | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Muciek   Mitsumaniak
 Amnetyst Black
 
 Auto: O2 FL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Paź 2010
 Posty: 896
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Pozatym przekaz tacie, że sprzęgło w OII jest robione prawie na styk z wartościami fabrycznymi, szczególnie chodzi o moment obrotowy. Zapasu, jak w przypadku skrzyń ZF montowanych w mocnych dieslach BMW, nie ma żadnego. Jeśli jesteś inteligentny, to zrozumiesz, że podnoszenie momentu w silniku PSA, jest istną rosyjską ruletką. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | No wtedy tak dlatego ta sprawa odnośnie "tuningu" mojego taty będzie niedługo wyjaśniona i nic do ciebie nie mam, bo jesteś bardzo pomocnym i miłym forumowiczem. Po prostu zauważyłem, że na zaś wszystkich o tym ostrzegasz, ale być może i to dobrze.
 | 
 | 
 
 Tylko w PSA, czy TDI też ma ten problem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2011, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | To samo. Pisząc wcześniej o PSA, miałem na mysli OII ogólnie z dieslem. Co do nowego MIVECA z 2.3 nie wypowiadam się, bo go nie znam od kuchni. 	  | Muciek napisał/a: |  	  | Tylko w PSA, czy TDI też ma ten problem? | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |