Turbo upgrade |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2011, 20:06 Turbo upgrade
|
|
|
Postanowiłe otworzyć puchę andory i założyć temat na temat wybru potencjalnych turbinek jako upgrade do 6A13TT.
Oczywiście jak każdy upgrade, wymaga to dorabiania zarówno rur od strony dolotu (w mniejszym stopniu) jak strony wydechowej, która już nie jest takim hop-siup.
Póki co po wstępnych przeszukiwaniach netu, znalazłem 3 opcje które wydają się w zasięgu i nie wymagają specjalnie wielkich przeróbek.
Opcja 1.
Turbiny TD04L-13T
(Subaru Impreza WRX, STI 1996 - 1999)
Plusy: na dzień dobry, Tomek już sprawdził tą opcję. Hula pięknie i wspaniale, więcej odsyłam do jego tematu w dziale Nasze Miśki.
Minusy: ceny nowych są spore, budżetowo dostępne używki, a przez to można się naciąć na strucla.
Opcja 2.
Turbiny KKR 280
Pozytywy: naprawdę bardzo tanie nowe turbiny o podobnym wastegate do naszych seryjnych.
Minusy: flansze Garrettowe T2/T3, więc trzeba dokładać samoróbkowe adaptory; niby produkcja "made in china", ale czy to ma aż takie znaczenie jeśli turbiny nie będą żyłowane na maxa bo będą pracowały w parze?
Opcja 3.
Turbiny GT25RS
Pozytywy: turbina typu ballbearing, a więc wytrzymalsza, flansza wydechowa p&p do kolektora wydechowego, cena nowej niewielka.
Minusy: podróbka chińska turbin Garrett'a
Po co to wszystko piszę?
Bo po główce chodzi mi projekt na przyszłość i naprawdę trudno się zdecydować na którąś z opcji. Raczej kierowałbym się ku opcji nr 2 i 3, bo mimo chińszczyzny mam gwarancję że dostanę nowe turbiny za tą samą cenę co używane TD04. I mi wystarczy, ze te chińczyki wytrzymają 3 - 4 lata w aucie to będzie ok. Z używkami jednak to jest loteria.
No i pytanie - może ktoś bardziej w temacie sprężarek by obejrzał na necie obie opcje (KKR280 i GT25RS) i doradził w co się pakować? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 17-01-2011, 18:10
|
|
|
tylko TD04 + zestaw naprawczy i masz nówki turbinki... regeneracja jeśli wirniki są całe to pikuś |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-01-2011, 18:32
|
|
|
Pytanie: ile taka regeneracja???
Ostatnio jak pytałem we Wrocławiu (ze 2 lata temu) to cena była niemal równa zakupowi regenerowanych TD03 prosto z JP.
Używki TD04 ze Scubiego to wydatek ok. 65 GBP za sztukę w dobrym stanie, plus naprawczy kit za drugie tyle. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 18-01-2011, 08:07
|
|
|
regeneracje zrobiłem sam... czesci z ebaya - usa |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-01-2011, 13:59
|
|
|
A wywazanie? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-01-2011, 14:44
|
|
|
swinks_UK, patrząc na osiągnięcia naszych rodzimych regeneratorów turbin, to chyba lepiej nie wyważać niż oddać im |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:27
|
|
|
jeśli łopatki i wałek (części wirujące) są w dobrym stanie (nie noszą śladów zużycia) to nie trzeba wyważać jeśli skręcisz je w idealnie takiej samej pozycji jak przed rozkręceniem. Jest kilka faq w necie jak to dobrze zrobić. Ja wykonałem taką operację na 2ch turbinach i wszystko kręci się jak należy, a turbiny mają to do siebie, ze gdyby były minimalnie żle złożone to dały by od razu o tym znać, a na moich zrobiłem 2000km i ładowały do 1,4b, więc operacja uważam że udana i nie nalezaca do najtrudniejszych. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:47
|
|
|
No to projekt na 2012 powoli się klaruje
Miało być E 6, ale póki nie dostanę drugiej roboty w mental health w NHS, to trzeba się zadowolić takim upgradem.
Tomek, jak będę miał cały zestaw TD04 do remontu to się zgłoszę. W te klocki to jestem zielony
A'propos, ktoś w końcu sprawdził te GT25RS? Konstrukcja wydaję się lepsza od TD04, wielkość podobna ale nie widzę specjalnie by były powszechne. Ponoć bliźniaki GT28RS są w Audi RS6. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 19-01-2011, 08:51
|
|
|
z netu:
"Hi Scooby lovers. I had bought on ebay.com turbocharger model GT25RS on boallbearing. mount this into my WRX and after few day it started to make some strange noises. Finally my turbo is broaken. Did anyone of you guys here heard about this model ? Is it some crappy MADE IN CHINA one ?" |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-01-2011, 12:52
|
|
|
Tomek, ja ten wątek czytałem w całości, poza tym ten user jest z PL i też dość znany na polskich forach.
Dość znany z tego, że nie grzeszy ani inteligencją ani wiedzą. Podłączył te turbiny bez żadnego piggy-back czy standalone. Zwyczajnie podmienił turbiny i... załatwił silnik
Pytam o raczej sprawdzone opinie, bo nic nie znalazłem na anglojęzycznych forach. Poza 2 opiniami z Australii, gdzie są bardzo chwalone i założone do... FTO jako upgrade.
Zresztą na wielu z nich te turbiny mają referencje jako Garretty. Hm... tylko ta produkcja w HK i Chinach mnie zastanawia, może design Garrett'a a produkcja licencyjna w Chinach... Wiesz globalizacja.
Cena zestawu 2 nówek z przesyłką do UK do 450 - 500f. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 19-01-2011, 18:46
|
|
|
sam wiesz ile kosztuje ori garet, wiec odpowiedz sobie sam... dla mnie to schit taki jak zawory ssqv style... nie rozumiem twojej kombinacji skoro masz odpowiedź jaka droga jest najlepsza... |
|
|
|
 |
|