Wymiana płynu w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
WOWA
Mitsumaniak

Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 725 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 21-10-2006, 22:06 Wymiana płynu w chłodnicy
|
|
|
Witam!
Nie wiem czy coś było na ten temat , bo nic nie mogę znaleźć
Chciałem zmienić sobie płyn na zimowy, i tu jest problem. Po spuszczeniu starego, okazuje się , że zeszło tylko ok. 3 litry. Z tego co się orientuje to powinno być tego około 6 litrów. Tak na mój malutki rozumek to pewnie reszta jest w bloku i w nagrzewnicy, ale jak się tego pozbyć?? Wymiana połowy płynu to żadna wymiana
HELP!!!
Pozdro dla wszystkich! |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2006, 23:57
|
|
|
Zakręć przez chwilę silnikiem to ci pompa wodna wypompuje resztę |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-10-2006, 00:57
|
|
|
dmuchnąć w odpowietrznik... |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
WOWA
Mitsumaniak

Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 725 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 22-10-2006, 07:14
|
|
|
Jeśli chodzi o kręcenie silnikiem, to już to przerabiałem, i nie ma efektu
Dmuchać to Dmuchałem, ale nie w odpowietrznik ale w chłodnice, oczywiście przy zatkanych przewodach od zbiorniczka wyrównawczego i też bez efektu |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-10-2006, 08:57
|
|
|
WOWA napisał/a: | Dmuchać to Dmuchałem, ale nie w odpowietrznik ale w chłodnice, oczywiście przy zatkanych przewodach od zbiorniczka wyrównawczego i też bez efektu |
o to mi chodziło, ale chyba źle się wyraziłem...dziwne, bo u mnie to wystarczyło i zeszło wszystko
A masz ustawiony obieg otwarty powietrza i ustawione na grzanie ?? (nie wiem czy masz klime), żeby z nagrzewnicy też zleciało?
a o tej śrubce pamietałeś ? :
 |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
WOWA
Mitsumaniak

Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 725 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 22-10-2006, 09:21
|
|
|
tzn. tej śrubki nie odkręcałem, a nagrzewnica mam otwarta, pełny obieg wody.
Klimę też mam, a ona ma coś do tego??
Może rzeczywiście, ten odpowietrznik na termostacie pomoże
Sprawdzę w poniedziałek i się odezwę czy to pomogło.
Narazie wielkie dzięki!!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24280 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2006, 10:10
|
|
|
oj oj - przecież przez nagrzewnicę płyn ciągle płynie - nie ma sterowania by ją zamknąć (w mieszalniku sterowanie jest kanałami powietrznymi)
przy termostacie jest właśnie ta śrubka, którą wpuszcza się powietrze do małego obiegu - wtedy dołem powinna reszta spłynąć
inna kwestia, to zakamienienie chłodnicy - powoduje zwężenie kanałów wodnych i pojemności układu, ew. czasem się jakiś kamyk oderwie, stworzy zator i płyn nie chce spłynąć |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-10-2006, 08:23
|
|
|
Temat był w tamtym roku bo sam zakładałem było to GDI ale technika ta sama z tym że w GDI jest śróbka w bloku która służy do spuszczania resztek płynu, a patrząc na silnik wedle zdjęcia powyżej to śróba jest z lewej strony silnika gdzieś w okolicy wejścia węża gumowego do bloku. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
WOWA
Mitsumaniak

Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 725 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 23-10-2006, 20:02
|
|
|
No i lipa! śrubka nic nie dała Więc wpadłem na "genialny" pomysł, coby było szybciej wywaliłem termostat, i zacząłem sobie dmuchać ale nie w odpowietrznika na termostacie tylko zdjąłem górny wąż z chłodnicy i udało się wydmuchać 4,5 litra ( nie licząc zbiorniczka wyrównawczego) nic więcej, może mam za słabe płuca Tak więc po małych przygodach wymieniłem jakieś 5 litrów płynu
Wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc!
Pozdro! |
|
|
|
 |
smyko1 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2006, 19:06
|
|
|
Mam taki sposób na wymine płynu praktycznie w każdzym modelu auta.
A więc co trzeba zrobić? Dobieramy gumowy wąż np. paliwowy, lub inny o wymiarze dolnego otworu w zbiorniczku, wkładamy kawałek tego przewodu do zbiorniczka, tylko przewód musi być tak dobrany aby wszedł na ścisło w otwór i zaciądamy płyn ustami tak jak sie spuszcz paliwo(naczyni spustowe trzeba postawić poniżej poziomu silnika, w zbiorniczku musi byc chociaż nie wielka ilość płynu).Właśnie wymieniałem płyn u siebie i ta śróbka do spuszczania z bloku znajduje sie z przodu silnika, pod taką poprzeczną rurą żelazną po lewej stronie kolektora wydechowego, nakrętka jest na klucz 14(trzeba nasadowy z przedłużką i dosyć mocny) jak sie tą śróbkę odkręci i tą przy termostacie, zlatuje do ostatniej kropli. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 29-10-2007, 08:42
|
|
|
witam. która to jest śruba dzięki której po jej odkręceniu płyn chłodniczy spływa do ostatniej kropli??? dałem fotke z ewentualnymi śrubkami, no chyba że jest jeszcze jakaś inna śruba to będe wdzieczny za jej wskazanie...pozdrawiam
[ Dodano: 29-10-2007, 18:19 ]
nikt nie wie?? |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24280 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2007, 18:32
|
|
|
maxwell61, zadna z powyzszych - ona jest przy bloku silnika, z reguly na polowie jego wysokosci, lub blisko glowicy - musisz poszukac |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 29-10-2007, 20:57
|
|
|
ok dzięki Krzyzak, ... czy konieczne jest jej odkręcanie?? kilka osób mi mówilo że wystarczy zakrecic chwile silnikiem to pompa sama wypcha płyn...wiec jak z tym jest do końca??...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:37 to ja odkopię trochę temat...
|
|
|
Mój temat został wywalony do kosza ale cóż... więc podepnę sie pod ten. Chodzi mi o to że chciałem odpowietrzyć mały obieg powietrza w swojej Cari. Wiem że sie go odpowietrza śrubką obok termostatu. Tylko nie wiem jak?? Czy na ciepłym czy zimnym silniku? Co trzeba zrobić?? Wystarczy tylko odkręcić śrubkę i powietrze samo zejdzie? Czy trzeba coś jeszcze robić?? Proszę o pomoc kogoś kto to już robił u siebie w aucie. Z góry dzięki za odpowiedzi .
P.S. Chooper dzięki za fajny pasek przy moim profilu Zawsze to jakaś ozdoba |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-03-2009, 00:54
|
|
|
tom1312, został zamknięty.
Otwierasz obieg grzewczy, aby grzało do kabiny. raz po raz popuszczasz śrubkę (początkowo może być wykręcona) aż do momentu jak przestaną z niej lecieć bańki powietrza a będzie leciał tylko płyn |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
|