Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
WOWA 
Mitsumaniak


Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 725
Skąd: Środa Śląska
  Wysłany: 21-10-2006, 22:06   Wymiana płynu w chłodnicy

Witam! :lol:

Nie wiem czy coś było na ten temat , bo nic nie mogę znaleźć :?

Chciałem zmienić sobie płyn na zimowy, i tu jest problem. Po spuszczeniu starego, okazuje się , że zeszło tylko ok. 3 litry. Z tego co się orientuje to powinno być tego około 6 litrów. Tak na mój malutki rozumek :wink: to pewnie reszta jest w bloku i w nagrzewnicy, ale jak się tego pozbyć?? Wymiana połowy płynu to żadna wymiana :P

HELP!!!

Pozdro dla wszystkich!
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-10-2006, 23:57   

Zakręć przez chwilę silnikiem to ci pompa wodna wypompuje resztę :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-10-2006, 00:57   

dmuchnąć w odpowietrznik...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
WOWA 
Mitsumaniak


Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 725
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22-10-2006, 07:14   

Jeśli chodzi o kręcenie silnikiem, to już to przerabiałem, i nie ma efektu :(

Dmuchać to Dmuchałem, :) ale nie w odpowietrznik ale w chłodnice, oczywiście przy zatkanych przewodach od zbiorniczka wyrównawczego i też bez efektu :(
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-10-2006, 08:57   

WOWA napisał/a:
Dmuchać to Dmuchałem, :) ale nie w odpowietrznik ale w chłodnice, oczywiście przy zatkanych przewodach od zbiorniczka wyrównawczego i też bez efektu


o to mi chodziło, ale chyba źle się wyraziłem...dziwne, bo u mnie to wystarczyło i zeszło wszystko


A masz ustawiony obieg otwarty powietrza i ustawione na grzanie ?? (nie wiem czy masz klime), żeby z nagrzewnicy też zleciało?

a o tej śrubce pamietałeś ? :
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
WOWA 
Mitsumaniak


Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 725
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22-10-2006, 09:21   

tzn. tej śrubki nie odkręcałem, a nagrzewnica mam otwarta, pełny obieg wody.

Klimę też mam, a ona ma coś do tego??

Może rzeczywiście, ten odpowietrznik na termostacie pomoże :)

Sprawdzę w poniedziałek i się odezwę czy to pomogło.

Narazie wielkie dzięki!!!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24280
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-10-2006, 10:10   

oj oj - przecież przez nagrzewnicę płyn ciągle płynie - nie ma sterowania by ją zamknąć (w mieszalniku sterowanie jest kanałami powietrznymi)
przy termostacie jest właśnie ta śrubka, którą wpuszcza się powietrze do małego obiegu - wtedy dołem powinna reszta spłynąć

inna kwestia, to zakamienienie chłodnicy - powoduje zwężenie kanałów wodnych i pojemności układu, ew. czasem się jakiś kamyk oderwie, stworzy zator i płyn nie chce spłynąć
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 23-10-2006, 08:23   

Temat był w tamtym roku bo sam zakładałem było to GDI ale technika ta sama z tym że w GDI jest śróbka w bloku która służy do spuszczania resztek płynu, a patrząc na silnik wedle zdjęcia powyżej to śróba jest z lewej strony silnika gdzieś w okolicy wejścia węża gumowego do bloku.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
WOWA 
Mitsumaniak


Auto: EA5W by deejay
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 725
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23-10-2006, 20:02   

No i lipa! śrubka nic nie dała :( Więc wpadłem na "genialny" :) pomysł, coby było szybciej wywaliłem termostat, i zacząłem sobie dmuchać ale nie w odpowietrznika na termostacie tylko zdjąłem górny wąż z chłodnicy i udało się wydmuchać 4,5 litra ( nie licząc zbiorniczka wyrównawczego) nic więcej, może mam za słabe płuca :lol: Tak więc po małych przygodach wymieniłem jakieś 5 litrów płynu :(

Wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc!

Pozdro!
 
 
 
smyko1
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2006, 19:06   

Mam taki sposób na wymine płynu praktycznie w każdzym modelu auta.
A więc co trzeba zrobić? Dobieramy gumowy wąż np. paliwowy, lub inny o wymiarze dolnego otworu w zbiorniczku, wkładamy kawałek tego przewodu do zbiorniczka, tylko przewód musi być tak dobrany aby wszedł na ścisło w otwór i zaciądamy płyn ustami tak jak sie spuszcz paliwo(naczyni spustowe trzeba postawić poniżej poziomu silnika, w zbiorniczku musi byc chociaż nie wielka ilość płynu).Właśnie wymieniałem płyn u siebie i ta śróbka do spuszczania z bloku znajduje sie z przodu silnika, pod taką poprzeczną rurą żelazną po lewej stronie kolektora wydechowego, nakrętka jest na klucz 14(trzeba nasadowy z przedłużką i dosyć mocny) jak sie tą śróbkę odkręci i tą przy termostacie, zlatuje do ostatniej kropli.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 29-10-2007, 08:42   

witam. która to jest śruba dzięki której po jej odkręceniu płyn chłodniczy spływa do ostatniej kropli??? dałem fotke z ewentualnymi śrubkami, no chyba że jest jeszcze jakaś inna śruba to będe wdzieczny za jej wskazanie...pozdrawiam




[ Dodano: 29-10-2007, 18:19 ]
nikt nie wie?? :cry:
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24280
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2007, 18:32   

maxwell61, zadna z powyzszych - ona jest przy bloku silnika, z reguly na polowie jego wysokosci, lub blisko glowicy - musisz poszukac
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 29-10-2007, 20:57   

ok dzięki Krzyzak, ... czy konieczne jest jej odkręcanie?? kilka osób mi mówilo że wystarczy zakrecic chwile silnikiem to pompa sama wypcha płyn...wiec jak z tym jest do końca??...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 17-03-2009, 22:37   to ja odkopię trochę temat...

Mój temat został wywalony do kosza ale cóż... więc podepnę sie pod ten. Chodzi mi o to że chciałem odpowietrzyć mały obieg powietrza w swojej Cari. Wiem że sie go odpowietrza śrubką obok termostatu. Tylko nie wiem jak?? Czy na ciepłym czy zimnym silniku? Co trzeba zrobić?? Wystarczy tylko odkręcić śrubkę i powietrze samo zejdzie? Czy trzeba coś jeszcze robić?? Proszę o pomoc kogoś kto to już robił u siebie w aucie. Z góry dzięki za odpowiedzi .


P.S. Chooper dzięki za fajny pasek przy moim profilu :mrgreen: Zawsze to jakaś ozdoba :wink:
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-03-2009, 00:54   

tom1312, został zamknięty.

Otwierasz obieg grzewczy, aby grzało do kabiny. raz po raz popuszczasz śrubkę (początkowo może być wykręcona) aż do momentu jak przestaną z niej lecieć bańki powietrza a będzie leciał tylko płyn
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.