woltomierz, wskaźnik napięcia |
Autor |
Wiadomość |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 18-01-2011, 00:07
|
|
|
Voltomierz, kompas i temperatura, cisnienie oleju (jak dobrze pamietam) |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 18-01-2011, 03:27
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | W takim razie wychodzę z prośbą - pokaż fotę deski |
Proszę bardzo
lukas 78 napisał/a: | kierownicę też masz nie z tej strony | Kierownice mam po tej stornie po której jest mi najbardziej przydatna. A co więcej to kierunkowskazy mam tam gdzie Ty wycieraczki:) A co do prawidłowej strony w ramach ciekawostki to właśnie zasada ruchu lewostronnego historycznie byla pierwsza. Dlaczego to sobie już doczytaj... W europie a potem w Polsce ruch prawostronny został wprowadzony dopiero ok XIX wieku po rewolucji francuskiej za Napoleona. W Krakowie lewą stroną jeździło się do 1918 roku a tramwaje nawet do 1925 roku. Na Węgrzech dopiero 1939 Niemcy wprowadzili ruch prawonstronny... Tak więc o prawidłowej stronie kierownicy lepiej nie dyskutujmy
A kolegów z formu przepraszam za tą dygresję ale już kilka razy znalazłem na forum teksty w stylu kto ma kierownicę po prawidłowej stronie stronie... a przecież nie ważne gdzie jest kierownica - Misiek to Misiek..... |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
Besiek
Forumowicz

Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18-01-2011, 07:27
|
|
|
hajmanek napisał/a: | Voltomierz, kompas i temperatura, cisnienie oleju (jak dobrze pamietam) |
Dokładnie tak |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 18-01-2011, 08:50
|
|
|
A może ktoś mądry powiedzieć jak czytać z tego wskaźnika ciśnienia oleju. Pytałem już w innym temacie ale nie doczekałem się odpowiedzi więc może tutaj
Chodzi o to że instrukcja podaje że norma to wskaźnik na 2 a przy dużym obciążeniu nawet kolo szóstki. U mnie jak utopiłem przód auta w błocie, a potem wyjechałem własnymi siłami (generalnie po jeździe w terenie) to strzałka dobiła końca skali. No i pytanko co to znaczy? czy tak ma być? Co w tedy zrobić? I jeżeli jest coś nie tak to gdzie szukać usterki?? |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 18-01-2011, 10:55
|
|
|
Aussie napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | W takim razie wychodzę z prośbą - pokaż fotę deski |
Proszę bardzo Obrazek
lukas 78 napisał/a: | kierownicę też masz nie z tej strony | Kierownice mam po tej stornie po której jest mi najbardziej przydatna. A co więcej to kierunkowskazy mam tam gdzie Ty wycieraczki:) A co do prawidłowej strony w ramach ciekawostki to właśnie zasada ruchu lewostronnego historycznie byla pierwsza. Dlaczego to sobie już doczytaj... W europie a potem w Polsce ruch prawostronny został wprowadzony dopiero ok XIX wieku po rewolucji francuskiej za Napoleona. W Krakowie lewą stroną jeździło się do 1918 roku a tramwaje nawet do 1925 roku. Na Węgrzech dopiero 1939 Niemcy wprowadzili ruch prawonstronny... Tak więc o prawidłowej stronie kierownicy lepiej nie dyskutujmy
A kolegów z formu przepraszam za tą dygresję ale już kilka razy znalazłem na forum teksty w stylu kto ma kierownicę po prawidłowej stronie stronie... a przecież nie ważne gdzie jest kierownica - Misiek to Misiek..... |
co ty kompleksy masz to był żart
tu masz temat ciśnienia i wskaźnika co prawda w patrolu ale zasada pracy ta sama
http://forum4x4.pl/viewto...+oleju#p2518539 |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 18-01-2011, 11:39
|
|
|
hehehe... ja tam kompleksów nie mam... sam tu jestem dopiero dopiero 3 miechy więc jeszcze jak zaspany to potrafię pod prąd pojechać
W każdym razie przejrzałem wątek i nie do końca wyjaśniają co pokazuje czujnik jeżeli działa prawidłowo. Bardziej to jak wykręcić, przeczyścić i czy generalnie pokazuje prawidłowo. Jedyny morał dla mnie to taki ze prawdopodobnie dobił mi do końca ze względu na zagrzanie auta i zaklejenie czujnika..... |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 18-01-2011, 11:47
|
|
|
no mozna powiazać topienie auta z zalaniem czujnika i przekłamywaniem
raczej do końca to nie powinna wskazówka dobijać
podgrzany olej jest rzadszy wiec automatycznie cisnienie powinno być na rozgrzanym mniejsze. Nie mam takiego czujnika w pajero ale miałem w audi 100 i własnie tak było. Zimny po odpaleniu wskazówka wysoko w miarę rozgrzewania spadała .
Wyznacznikiem zdrowego silnika raczej jest kontrolka smarowania ale jak masz ten wskaźnik to warto byłoby sprawdzić czemu wariuje. |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 18-01-2011, 11:57
|
|
|
Z tym wariowaniem to właśnie nie tak bardzo. Jak odpalam silnik i jeżdżę po mieście, nawet jak w górach trochę pojeździłem to cały czas wskazówka na "2". Na plaży lekko ponad. A po błocie i ostrym grzaniu "8" i wyżej. Potem jak wyjechałem na szosę to po 10-15 minutach wróciło do normy. Czyli po prostu tak jakby im wieksze obciążenie i cieplejszy silnik tym większe ciśnienie pokazuje. Ale i tak instrukcja podaje. Z tym że nie uwzględnia sytuacji dobicia do końca |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 18-01-2011, 12:08
|
|
|
z dwojga złego to lepiej jak pokazuje w tą stronę niż do zera |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 18-01-2011, 15:33
|
|
|
Moze masz cos nie tak z regulatorem cisnienia oleju. U mnie jest przy chlodnicy oleju. Nie wiem jaki masz model silnika, jak mi podasz to moge Ci podeslac mailem servisowke w pdf-ie |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 20-01-2011, 10:56
|
|
|
byłoby super.... ja mam 3 litry V6... |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:02
|
|
|
Aussie napisał/a: | A może ktoś mądry powiedzieć jak czytać z tego wskaźnika ciśnienia oleju. |
Na nowych autach sie nie znam ale w naszych starociach to jest tak:
1. startujesz silnik zimny cisnienie jest wysokie i powoli spada do wartosci nominalnej bez specjalnego wplywu na obroty silnika/obciazenie
2. bardzo goracy silnik w cieply dzien i na wolnych obrotach wkazowka spada prawie do zera - efekt znika po dodaniu gazu.
W tym drugim przypadku mozliwe jest rowniez zaswiecenie lampki cisnienia (dla tych co ja maja przy wskazniku) szczegolnie jesli stan oleju jest w poblizu MIN na bagnecie.
Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-01-2011, 14:22
|
|
|
Cytat: | Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny. | w zasadzie to masz rację tylko to jedne małe ale==>>> jak przepali się żaróweczka to w błogiej nieświadomości jeździmy , jeździmy (bo nie znam nikogo co codziennie przed uruchomieniem sprawdza poziom oleum =>> co jakiś czas to tak )a manualny wskaźnik nawet przy swojej niedokładności pomiaru może nas ustrzec przed kłopotami. Nie podobało mi się u mnie cosik z akumulatorem dopiero w warsztacie stwierdzili że, po dokonaniu pomiarów, alternator nie daje takiego ładowania jak powinien ==>> żaróweczki nie ostrzegają (są dobre) a taki woltomierz pokazał by co i jak. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-01-2011, 15:40
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Cytat: | Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny. | w zasadzie to masz rację tylko to jedne małe ale==>>> jak przepali się żaróweczka to w błogiej nieświadomości jeździmy , jeździmy (bo nie znam nikogo co codziennie przed uruchomieniem sprawdza poziom oleum =>> co jakiś czas to tak )a manualny wskaźnik nawet przy swojej niedokładności pomiaru może nas ustrzec przed kłopotami. Nie podobało mi się u mnie cosik z akumulatorem dopiero w warsztacie stwierdzili że, po dokonaniu pomiarów, alternator nie daje takiego ładowania jak powinien ==>> żaróweczki nie ostrzegają (są dobre) a taki woltomierz pokazał by co i jak. |
i własnie do tego mi potrzebny woltomierz w miśku |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:30
|
|
|
Aussie napisał/a: | byłoby super.... ja mam 3 litry V6... |
Ale jaki konkretnie model? Bo serwisowke mam wg modelu silnika |
|
|
|
 |
|