Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
19-11-2009, 18:24
[Pajero] Kontrolki po rozruchu.
Autor Wiadomość
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2008, 17:36   [Pajero] Kontrolki po rozruchu.

Po odpaleniu, przy ciepłym silniku ni gasną kontrolki filtra paliwa i ładowania akumulatora.

Po przegazowaniu do 1500 obr.min problem ustępuje.

Wszystko w aucie działa jak powinno(V40 Wagon 2800TD '99r)

Proszę o pomoc.
 
 
albert 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero mk1
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 1
Skąd: andover
Wysłany: 16-09-2008, 19:48   

sprawdz polaczenie przewodu wzbudzenia alternatora,na wyrzszych obrotach alternator wzbudza sie pradem wirowym,sprawdz ladowanie na wolnych obrotach.
_________________
albert
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2008, 18:30   

ale wystarczy raz przegazować i problem ustępuje (nie trzeba za każdym razem po przejściu na wolne obroty przegazowywać, bo kontrolki zapalają się tylko po rozruchu)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-09-2008, 21:28   

1. Wypuść wodę z odstojnika filtra paliwa, tam jest kranik.
2. Zmierz napięcie ładowania, przy odpalonym silniku.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-09-2008, 08:19   

Dokladnie, wylac wode z filtra i sprawdzic ladowanie, moze aku jest juz slaby, a moze alternator nie daje rady... a moze kable podgnily...
Normalne ladowanie to kreska powyzej 12V. Przy samym rozruchu moze byc przez chwile mniej nawet ok 10-11V.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2008, 20:16   

Akumulatorek mam roczny(nawet nie), czyli nowy.
Sąsiad sprawdzi napięcie(elektryk samochodowy)
Wodę spuszczę i zapiszę efekt.

Dzięki za podpowiedzi.
 
 
AdaM72 
Nowy Forumowicz

Auto: 1995 Pajero 2,8 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-11-2009, 09:36   

Podepnę się pod temat - mam podobne objawy (V46, 2,8TD), po odpaleniu świecą się kontrolki alternatora, wody w oleju napędowym (sprawdzone, wody w ropie brak) i poziomu oleju (olej, rzecz jasna jest). Jasność świecenia maleje z obrotami silnika. Po przegazowaniu powyżej 3,5krpm gasną. A przy okazji napięcie ładowania jest bylejakie - przy 3 krpm daje ledwie 12,7V. No i pytanie - gdzie zacząć szukać?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-11-2009, 10:54   

Jak ładuje Ci 12,7 to wyciągaj alternator i do fachowca. Może coś poradzi, choć niekoniecznie bo alternator w Pajero II jest specyficzny o tyle, że ma zabudowane vaku do hamulców i ponoć części do tego trudniej dostępne. Tak przynajmniej mój spec twierdzi. Ale cały alternator po regeneracji z gwarancją to jakieś 400 PLN. Na wolnych obrotach z włączonymi światłami krótkimi porządny sprawny alternator przy dobrych akumulatorach powinien dawać jakieś 13,4 -13,5 volta. Jak daje mniej to coś nie teges. Ale bez dobrego elektromechanika nie dojdziesz.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
AdaM72 
Nowy Forumowicz

Auto: 1995 Pajero 2,8 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2009, 14:43   

Dzięki. Tak właśnie się stanie, zwłaszcza, że problem raz jest raz go nie ma, czyli przypadek nienajlepszy do samodzielnej diagnostyki przy pomocy prostych narzędzi.
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-11-2009, 18:14   

Warto sprawdzić naciąg pasków klinowych, u mnie ślizgały się oba i nie wydawały żadnego dźwięku. Problem wystąpił późną jesienią kiedy temperatura jest dosyć niska i wilgotność powietrza duża.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2011, 15:55   

Odgrzewam, a w zasadzie podpalam kotleta :twisted:

Tak wiem, nie dałem znać jak poszło bo do wczoraj było OK.
Ale od wczoraj znowu te same kontrolki biją po oczach...
Gdzie dokładnie jest kabel wzbudzający alternator? Oraz inne wskazówki.
Klemy przeczyściłem, połączenie przy alternatorze również. Co mogę jeszcze zrobić?
Filtr paliwa przepompowałem z wody czy co tam na dole było.
Nadmienię, że przy ok. 4000RPM kontrolki gasną.
Kontrolki ładowania, żółta oleju i filtra paliwa.

Wizytę u sąsiada mam na jutro. Chciałbym coś podziałać we własnym zakresie :)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-01-2011, 16:12   

jakbyś miał problem z kablem od wzbudzenia alternatora to po odpaleniu do około 2500-3000 obrotów ładowanie równa się zero i jedziesz tylko na akumulatorze. Powyzej tych obrotów jak masz właczone swiatła widzisz jak błysna i zrobią się jasniejsze. Najlepiej woltomierz w ręce i heja. Nie pamiętam jak jest w misku. W większosci aut jest to cienki przewód dochpdzacy do alternatora na wsówkę. :wink:

[ Dodano: 20-01-2011, 16:19 ]
nie wiem czy dobrze kojarze ale gdzieś czytałem że ta druga kontrolka jak się pali to coś jakby "check engine" czyli błąd jakiś ale to tylko gdzieś tam mi świta :lol:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-01-2011, 16:33   

bartek2800 napisał/a:
Kontrolki ładowania, żółta oleju i filtra paliwa.
może masz pecha i ->> żółta oleju -->> sprawdzałeś olej ?? i powtórnie coś,jakiś syf nazbierał się w filtrze paliwa albo jakieś zwarcie na czujniku ???, kontrolka ładowania -->> czy możesz wstawić do ciepłego garażu aby wszystko wyschło??? Sprawdzałeś teraz prąd ładowania?? Sól sypana na drogi pomaga bezpieczniej jeździć ale też "pomaga" w niesamowitych zagadkach elektrycznych.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-01-2011, 16:36   

Układ prostowniczy w alternatorze. Nie wiem czemu ale jak z nim coś nie tak to zawsze te trzy lampki się jarzą.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 20-01-2011, 17:13   

Bo te lampki sa podlaczone razem na diodach i ida do alternatora. Z tamtad dostaja mase i swieca czy mrugaja. Normalnie jak alternator jest ok to pajawia sie tam + i nie swieca chyba ze czujnik zewrze do masy. Ale to wtedy inna bajka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.