Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja
Autor Wiadomość
GERING 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I V6 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Głogów
Wysłany: 27-12-2010, 18:17   [1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja

Pierwszy raz w tym dziale ale już drugi mój misiaczek:) Zamierzam przerabiać na off-road moje Pajero wiec kupiłem eclipse 1G do jazdy na co dzień do pracy, autko w fatalnym stanie, ale że szkoda mi takich samochodów i coś mają w sobie to postanowiłem doprowadzić je do przyzwoitej sprawności technicznej... Na początek kilka spraw, które chciałbym zrobić i aby ktoś mi doradził, troszkę grzebie przy pajero, ale przy G1 jeszcze nie miałem okazji za bardzo się ze wszystkim zapoznać ze względu na brak miejsca w garażu i śnieg...

1. najważniejsze dla mnie teraz: autko na małych obrotach szczególnie na jedynce i dwójce strasznie drgało i trzęsło, poczytałem na forum i rozumiem, że muszę sprawdzić wałki balansowe, poduchy silnika, i czy czasem pasek rozrządu na zębach nie przeskoczył, nie wiem czy dobrze rozmyślam ?

2. ruszałem pod góreczkę do wjazdu na podwórko, ze względu na to że tak drgało musiałem robić to bardzo powoli i miał problemy z wjazdem, po kilku razach przy tych drganiach, autko zgasło... jest napięcie na wszystkie kontrolki, rozrusznik kręci ale nie zapala... co sprawdzić? najpierw tak myślę iskrę na świecach, ewentualnie ktoś mi podsunął taki pomysł ze może być zerwany pasek na rozrządzie albo się ślizgać że silnik nie chce zaskoczyć... autko na rozruszniku i biegu dało rade się wciągnąć pod góreczkę na podwórko... Ktoś może mi pomóc? silnik ma instalacje LPG na sekwencji...

Pozdrawiam
_________________
OFF - ROAD ŁĄCZY !!!
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 14-01-2011, 07:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-12-2010, 21:49   

drgania albo rozrząd źle albo rozrząd + wałki balansowe źle albo niesprawności zapłonu albo paliwa (PB czy LPG)

jak się pasek zerwał to dobiły tłoki do zaworów, jak się uślizgnął (czyt. przeskoczył) na tyle żeby nie odpalić to też dobiło, jak dobiło to remont głowicy (oby tylko)

sprawdź rozrząd a przynajmniej układ: wał->wałki rozrządu, tyle jesteś w stanie sprawdzić bez rozbierania niczego oprócz górnej pokrywki kółek rozrządu (bez balansów po prostu). Koło pasowe ustawiasz na znak skali zapłonu 0, to jest dokładnie ta sama pozycja (TDC) co przy zakładaniu rozrządu, i kółka rozrządu sprawdzasz czy są dobrze, jak nie to zrób zdjęcie, zobaczymy czy tak bardzo żeby dobiło do głowicy.

Czemu jeździłeś tym autem pomimo, że zauważyłeś duże wibracje?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 27-12-2010, 22:51   

zenek_bb napisał/a:
Czemu jeździłeś tym autem pomimo, że zauważyłeś duże wibracje?
:( bedzie kara
pytanie tylko jak surowa
 
 
 
GERING 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I V6 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Głogów
Wysłany: 28-12-2010, 08:12   

ano musiałem dojechać do chaty po zakupie i chyba nie zdążyłem, posprawdzam jak tylko będę miał w końcu wolne od roboty i porobię fotki i wrzucę mam nadzieję że nie będzie tak źle.... :(

[ Dodano: 01-01-2011, 18:41 ]


nacięcia na kołach (znaczniki) zaznaczyłem czerwonymi strzałkami. Nie bardzo jarzę schemat w manualu, ale wynika z niego jakby te znaczniki miały być na przeciwko siebie (nie wiem), czyżby aż tak był przestawiony rozrząd?
_________________
OFF - ROAD ŁĄCZY !!!
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2011, 06:59   

tutaj proszę masz ustawienie rozrządu profesjonalnie opisane

mniej profesjonalnie opiszę jak sprawdzić czy jest dobrze bez rozbierania czegokolwiek, kręcisz za wał klucz 22 albo wbijasz 3ci bieg i ruszasz autem żeby nim kręcić

te "cypki" przy śrubach na środku kółek mają być do góry, koła mają po dwa nacięcia, jak koła będą cypkiem do góry to nacięcia będą po lewej i po prawej stronie kół, to nacięcie koła lewego które zaznaczyłeś na zdjęciu musisz zrównać z nacięciem koła prawego, ale nie tym które zaznaczyłeś tylko tym po drugiej jego stronie, cypki mają być do góry i to ustawienie kół górnych, teraz trzeba popatrzeć na wał, na kole pasowym jest nacięcie też, tylko jedno (znaczy dwa ale oba w tym samym miejscu tak jak by), na obudowie rozrządu jest wystająca miarka do ustawiania zapłonu (widać ją z góry normalnie jak patrzysz od strony pompy wspomagania), są tam 4ry kreski, to nacięcie na kole pasowym ma być przy kresce na tej skali 0, jak nacięcie koła pasowego będzie po drugiej stronie (180° od tej miarki) a kółka cypkami do góry trzeba obrócić wał 3 obroty dalej, wtedy znak na kole pasowym wyjdzie właśnie przy tej miarce a kółka wałków znów będą cypkami do góry, ustaw tak by było widać to nacięcie na kole pasowym, a cypki kółek do góry i znakami na kołach do siebie jak napisałem na początku, zrób wtedy zdjęcia (kółek i koła pasowego) to powiem Ci czy jest dobrze czy źle

żeby sprawdzić czy wałki balansu są dobrze trzeba sprawdzić wibracje silnika albo rozebrać pokrywę rozrządu
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 20-01-2011, 16:09   

Witam. Mam podobny problem w lantrze ( prawie te same silniki) po dzwonie drga cała kabina na wolnych obrotach? do tej pory myślałem że to poduszka,a le czy może to być rozrząd?
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2011, 17:12   

masz silnik 4GCP, w tych silnikach nie ma wałków balansu z tego co mi wiadomo, ale od źle ustawionego rozrządu może silnik nierówno pracować, uszkodzenie poduszki mogło spowodować po prostu że drgania silnika które były już wcześniej teraz są w kabinie odczuwalne po prostu,,, zweryfikuj moje zdanie...

rozrząd sprawdź wg. opisu nad Twoim postem :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 20-01-2011, 17:21   

ja mam silnik G4CN|1836ccm|094kW
mój błąd ze nie napisałem jaki mam.
to jest tak
wymieniłem silnik, nowy kompletny rozrząd, po miesiącu dzwon, teraz drga, jak sprawdzić poduszkę?

[ Dodano: 20-01-2011, 17:23 ]
powiem ze po wymianie a przed dzwonem można było szklankę z wodą stawiać i się nic nie działo...
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2011, 17:29   

nagraj filmik jak silnik pracuje na zimno potem ciepło i nagranie przy rurze wydechowej, tak żeby też dźwięk był w miarę miarodajny, to coś poradzimy
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 20-01-2011, 18:10   

dobra, ale to trochę potrwa, muszę skołować aparat.
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2011, 01:54   

w dzisiejszych czasach praktycznie każdy ma telefon nagrywający wideo z dźwiękiem :) youtube obsługuje wszystkie popularne formaty
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-01-2011, 08:49   

zenek_bb, tak w ramach sprostowania - w silnikach g4cp są wałki balansowe :) Ale nie ma natrysku na denka tłoków.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2011, 13:54   

no to jak to jest to ja nie wiem, widziałem 2 4GCP żaden nie miał wałków :shock:

z natryskiem to wiedziałem...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-01-2011, 14:44   

Pewnie były wersje z wałkami i bez po prostu :)
Ja miałem z sonaty i miał wałki.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2011, 14:50   

a widzisz, to albo ja miałem wersje bez, albo ktoś wywalił (bo miski nie ściągałem nie wiem czy były panewki/otwory), albo Ty miałeś po swapie z mitsu silniki ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.