Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
16-10-2014, 17:02
Carisma Exlusiv by RoBSoN
Autor Wiadomość
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 17-01-2011, 19:32   Carisma Exlusiv by RoBSoN

Witam ponownie, po odświeżeniu i uporzadkowaniu tematu ;)

Mitsubishi Carisma ‘Exlusiv’ , Hatchbeck pochodzi z końcówki 1997 roku. Przebieg przy zakupie 175 tys. km - lipiec 2009r
Pierwszy post będę na bieżąco w skrócie aktualizował do stanu najnowszego z prac nad samochodem. Dokładne opisy i więcej zdjęć będzie się pojawiać w odpowiednim poście dotyczącym konkretnej zmiany.

WYPOSAŻENIE FABRYCZNE:

- Elektryczne szyby x 4
- Elektryczne i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
- Podgrzewana tylna szyba
- Elektryczna regulacja świateł przednich
- Światła przeciwmgłowe przednie i tylne
- Trzecie światło STOP
- Sygnał dźwiękowy przypominający o nie zgaszonych światłach
- Poduszki powietrzne
- Drewniane wykończenie kokpitu
- Skórzana kierownica
- Climatronic
- Alarm
- Immobiliser
- Odcięcie zapłonu
- Centralny zamek
- Wspomaganie
- Regulacja poziomu kierownicy
- ABS
- Welurowa tapicerka
- Podłokietnik
- Lusterka, klamki, zderzaki w kolorze nadwozia
- Lakier srebrny metalic

ZMIANY:

- Przyciemnione wszystkie szyby w profesjonalnym zakładzie, z atestem itp. (przyciemnienie na zasadzie lustra weneckiego, zachowana tonacja przyciemnienia- z tyłu mocniej z przodu lżej)
- Felgi aluminiowe 15” (nie spotkałem jeszcze takich drugich) widoczne na fotkach
- Opony R15/185/55 ze sportowym bieżnikiem w kształcie V
- Audio:
*Radio EASY TOUCH najwyższy model dostępny w tamtym czasie z możliwością wykonywania połączeń i podłączenia telefonu komórkowego przez bluetooth, CD, MP3, czytnik kart, złącze USB, BLUETOTH, dwa piloty: jeden do sterowania radiem z odległości drugi to bardziej telefon niż pilot bo do tego służy, obsługa książki telefonicznej i wykonywanie połączeń;
*Głośniki: przód- PIONEER’a ; tył- JBL o mocy 300W
*Wzmacniacz MAGNAT
*XENONY
*ALURAMKI na zegarach
*Zegary podświetlane na niebiesko wraz ze wskazówkami
*Zegarek podświetlony na niebiesko
*Sportowy wydech z kwasówki, dźwięk przyjemny dla ucha- lekki basik :biggrin: ;
*zaciski i bębny polakierowane na czerwono
*komplet zimowy: stalówki 14” + opony Barum Polaris 2 R14 175/65, dywaniki rynienki 3cm

SERWIS:
- wymieniony olej w skrzyni biegów na olej CASTROL SYNTETYC 10.08.2009r koszt 230 zł
- wymieniony akumulator na BOSH S4 SILVER (stary też się w miarę dobrze trzymał, ale miał „nagłe słabnięcia mocy” tzn. się nie raz rozładowywał -ojciec, gdy oddał swój samochód do mechanika to jak pożyczył mój, zostawił światła zapalone i poszedł robić zakupy :P , jak nie miał swoich kaprysów samochód odpalał od razu po przekręceniu kluczyka, do wymiany na nowy zmusiła zbliżająca się zima i nie chciałem mieć rozczarowania, wolałem uniknąć niezbyt przyjemnej sytuacji... – „dymania na pieszo, bo akurat trafi się że aku będzie miał swój słaby moment :P ”) na nowym auto odpala od razu nawet w mrozy bez najmniejszych problemów :)
- wymiana klocków hamulcowych na znanej japońskiej firmy AKEBONO 27.01.2010 koszt 200 zł
- nowy komplet nakrętek chromowych do kół czeka na cieplejsze dni :) (starszy komplet przeznaczony będzie na zimę)
- żarówki, kierunkowskazy przód
- żarówki postojowe wymienione na niebieski LED’y T4W(BA9S) 12V => zamienione na LED T4W/BA9S HP- 6chip-180 st -XENON EFFECT
- żarówki mijania H4 wymienione na PHILIPS BLUE VISION XENON EFECT (jak dla mnie wyraźna zmiana po poprzednich- teraz jest mocniejsze światło, mocno białe z niebieską poświatą, dają więcej światła, przez co lepiej oświetlają drogę + ringi fluoroscencyjne na żarówki H4
-wymiana tylnego pióra wycieraczki na Valeo


Zdjęcia mojej Cari z ogłoszenia (lipiec 2009)



PLENER lipiec 2010





WYBRANE ZDJĘCIA:



 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2011, 19:51   

Ładna carisma poza tymi postojówkami, podświetleniem tylnej tablicy i pseudxenonami, które walą zdrowo po oczach...
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-01-2011, 19:55   

nie czaję, znowu temat założyłeś? Przecież miałeś...
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2011, 20:01   

Stary, poprzedni temat idzie do usunięcia.
Owczar dzięki :) o których postojówkach mówisz? Niebieskie to historia- już dawno zdjęte tera są mega białe xD Na 11 zdjęciu w wybranych są zapalone postojówki- obecnie mam te z prawej, czyt. od strony kierowcy ;)
A o jaki xenon Ci chodzi- jeśli o zdjęcie 5 to widać na nich światło z żarówek Philips Blue Vision Xenon Efekt, ładnie świecą ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2011, 20:03   

RoBSoN_97 napisał/a:
5 to widać na nich światło z żarówek Philips Blue Vision Xenon Efekt, ładnie świecą


Chyba, że tak :) To od razu lepiej ;)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 17-01-2011, 20:07   

RoBson , jak zrobiłeś podświetlanie wskazówek?
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2011, 21:45   

Po prostu wskazówki świecą tym samym kolorem co podświetlane tarcz zegarów- u mnie 5x LED o kącie świecenia 180stopni.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-01-2011, 21:51   

jeżeli to ostatnie zdjęcie gdzie jest jedna biała druga niebieska, i ta biała od strony kierowcy to masz zapalone tylko światełko pozycyjne to jak dla mnie to jakieś nie porozumienie jest :)
no ale to moje zdanie tylko ze zdjęcia...
 
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2011, 22:09   

Tak, pisałem już, że zapalone są tylko postojowe :biggrin: dowodem tego jest zdjęcie 5 w "WYBRANYCH" gdzie świecą się mijania :twisted: jest róznica.
Bardzo mocno świecą te LED'y :twisted: w nocy efekt jest taki jak widać na zdjęciu jakby były włączone światła mijania i to o dość mocnych żarówkach, w dzień również są widoczne- niekiedy jeżdżę na samych postojowych 8)
Właśnie tym ostatnim zdjęciem (11 zdjęcie w "wybranych") miałem na celu pokazać różnicę w "mocy" świecenia postojówek :biggrin:
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-01-2011, 14:45   trochę opisu i fotek z histori...

Światełka lipiec 2010 (niebieskie postojówki już dawno zdjęte ;) :


Poniżej zdjęcia Cari zaraz po odświeżeniu przodu: nowe lampy oraz kierunki (stare trochę parowały i były spłowiałe, po wymianie, od razu jaśniej) nowy zderzak + atrapa oraz lakierowanie tych elementów + polakierowane osłonki świateł przeciwmgielnych. Stary zderzak miał już parę defektów- drobne obicia lakieru od małych kamyczków i odpryski na atrapie oraz przełamane plastyki za tablicą rejestracyjną.



Lipiec 2010
Rożnica między czarnymi plastykami a aluminiowymi wlotami powietrza w atrapie
Już jakiś czas temu na Cari z powrotem powróciły alu wloty powietrza na atrapę i z powrotem się wyróżnia przodem :finga: (drugiej takiej jeszcze nie widziałem :twisted: ). Przez jakiś czas były czarne wloty-powód techniczny- brak dostępności nowego produktu.

_________________
Zobacz moje Mitsu
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-01-2011, 16:06   PODŚWIETLENIE ZEGARÓW I ZEGARKA + MONTAŻ ALU RAMEK NA ZEGARY

SIERPIEŃ 2010
Wymiana żarówek podświetlających zegary oraz zegarka w konsoli środkowej.
Działania poprzedziłem lekturą z forum na temat demontażu konsoli środkowej [KLIK <-> odsyłam do tamatu] oraz zegarów <<KLIK>> .
JAKIE ŻARÓWKI WCHODZĄ W ZEGARY ORAZ W ZEGAREK:

Podświetlenie zegarów: (tu akurat pokazane są LED'y, bo założyłem takie u siebie dyfuzyjne niebieskie o kącie świecenia 180 stopni, ale żarówki są tych samych rozmiarów i wyglądają podobnie)
LED'y z lewej (potrzebne są 4 sztuki) oraz 1 mała zaznaczona "kółeczkiem" na czerwono na zdjęciu z prawej.
Do zegarka wchodzi ta jedna zaznaczona "kółeczkiem" na czerwono na zdjęciu z prawej.
Lektura mocno ułatwiła sprawę, gdyż wiedziałem czego mogę się spodziewać. Na pierwszy ogień poszły zegary, zero problemu z wymontowaniem i z ponownym złożeniem. Założone alu ramki + wymiana żaróweczek ( poprzednie nie były przepalone, ale chciałem zmianić kolor podświetlenia na niebieski :) ) W związku z tym, że nie wiedziałem dokładnie jakie żarówki oświetlają zegary to eksperymentowałem, włożyłem najpierw co miałem ( jest ich sporo, różne rozmiary a w temacie nie było to jasno zobrazowane). Etapy zmian podświetlenia zobrazowałem chronologicznie oraz montaż alu ramek na zegary.

_________________
Zobacz moje Mitsu
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-01-2011, 17:45   

Twoja Cari bardzo ładnie się prezentuję . A ten grill jest pomalowany odcieniem na srebrno ...?
_________________
Zobacz historie mojego miśka
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-01-2011, 18:25   

Dzięki ;)
Grill jest ori i w ogóle niespotykany :twisted: jak i wersja Exlusiv. Grill jest aluminiowy! nie malowany! Występuje jak się nie mylę tylko w wersji Exlusiv. Kiedyś widziałem na niemieckiej giełdzie mobile.de jeszcze jedną taką Cari w wersji Exlusiv, ale w sedanie. Sprawdzałem numery części posiadanych aluminiowych wlotek powietrza w atrapie i różni się od tych czarnych, plastykowych jedną, ostatnią cyfrą.
_________________
Zobacz moje Mitsu
 
 
Adi_3kGT 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 56
Skąd: Świdnica
Wysłany: 18-01-2011, 19:48   

Musze przyznać że zadbana Sztuka :) Podświetlenie dechy jak najbardziej na +
_________________

 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-01-2011, 22:27   SIERPIEŃ 2010

Dzięki Adi_3kGT :wink:

SIERPIEŃ 2010
Zmodyfikowany układ wydechowy: na przelocie, wymieniony tłumik końcowy ze stali kwasowej nierdzewki, podwójna elipsa- troszkę się naszukałem, bo nie chciałem okrągłych końcówek. Przy okazji wymienione zostało z przodu złącze elastyczne, gdyż stare było już wysłużone i przy modyfikacji wydechu się je dobiło...

Mały filmik prezentujący wydech nagrywany starym telefonem :p (dźwięk tłumika jest jeszcze ładniejszy w realu, nagranie go nie odzwierciedla)
http://www.youtube.com/watch?v=LfbPeaaYxJs

Także hamulce zostały odświeżone- pozbyłem się nalotu rudej, zaciski i bębny zostały wyczyszczone oraz ranty tarcz, pomalowane specjalnym sprayem do hamulców (odporny na wysokie temperatury oraz ich zmiany) Zaciski i bębny na czerwono, ranty tarcz i reszta na srebrno- jak na fotkach poniżej.
_________________
Zobacz moje Mitsu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.