woltomierz, wskaźnik napięcia |
Autor |
Wiadomość |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 21-01-2011, 02:49
|
|
|
hajmanek napisał/a: | Ale jaki konkretnie model? Bo serwisowke mam wg modelu silnika | No dobra to teraz łopatologicznie.... model silnika? nie wiem dokładnie - jak powiesz jak to sprawdzić to to zrobię. Ja wiem tyle że mam 3 litry V6. Auto stare więc nie dostałem żadnej książki instrukcji czy informacji więc pewnie gdzieś na tabliczkach muszę sprawdzić. Daj znać jak to zrobi?
[ Dodano: 21-01-2011, 11:53 ]
Cytat: | 1. startujesz silnik zimny cisnienie jest wysokie i powoli spada do wartosci nominalnej bez specjalnego wplywu na obroty silnika/obciazenie
2. bardzo goracy silnik w cieply dzien i na wolnych obrotach wkazowka spada prawie do zera - efekt znika po dodaniu gazu.
W tym drugim przypadku mozliwe jest rowniez zaswiecenie lampki cisnienia (dla tych co ja maja przy wskazniku) szczegolnie jesli stan oleju jest w poblizu MIN na bagnecie.
Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny.
| No to ja chyba mam stuknięty ten czujnik bo u mnie cały czas wskazówka pokazuje w granicach 2. Bez względu na obroty i prędkość i temperaturę. W instrukcji wyczytałem że strzałka powinna pracować razem z obrotami... na wolnych ok. 2 a przy 3 000 koło 6. u mnie w sumie to na sztywno siedzi cały czas na 2. |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 21-01-2011, 09:34
|
|
|
Model silnika powinienes znalezc na spodzie maski, jest tam tabliczka. Jesli jej nie ma albo jest nieczytelna to jeszcze oznaczenie powinno byc na bloku silnika (moj dla przykladu to 4M40). Wyslal bym ci mailem cala serwisowke ale to jakies 700MB, poszczegolne modele sa podzielone na pliki w pdf |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 22-01-2011, 08:26
|
|
|
hajmanek napisał/a: | Model silnika powinienes znalezc na spodzie maski | Znalazłem: 6G72...
lukas 78 napisał/a: | nformacje z serwisówki wskazania cisnienia :
wolne obroty 0,5-1,5 kg/cm2
3000 obrotów 3-6 kg/cm2
bez wzgledu na typ motoru |
Dziś sie przyjrzałem i mam prawidłowo. na wolnych obrotach spada strzałka do 1,5 a przy 3tyś obrotów jest w granicach 2,5-3. Dopiero jak pomęczę go na niskim biegu i wysokich obrotach to zaczyna rosnąć dalej. Tylko nadal nie wiem co może być przyczyną tego że w terenie po ostrym grzaniu strzałce skala się skończyła? |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-01-2011, 09:24
|
|
|
zainteresowało mnie to lift cheewy.jpg 07-Sep-2006 14:58 19K czyj to pomysł/wykonanie ?? o ile poszedł samochód do góry?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 22-01-2011, 12:16
|
|
|
Aussie napisał/a: | hajmanek napisał/a: | Model silnika powinienes znalezc na spodzie maski | Znalazłem: 6G72...
lukas 78 napisał/a: | nformacje z serwisówki wskazania cisnienia :
wolne obroty 0,5-1,5 kg/cm2
3000 obrotów 3-6 kg/cm2
bez wzgledu na typ motoru |
Dziś sie przyjrzałem i mam prawidłowo. na wolnych obrotach spada strzałka do 1,5 a przy 3tyś obrotów jest w granicach 2,5-3. Dopiero jak pomęczę go na niskim biegu i wysokich obrotach to zaczyna rosnąć dalej. Tylko nadal nie wiem co może być przyczyną tego że w terenie po ostrym grzaniu strzałce skala się skończyła? |
a nie rośnie ci wtedy ładowanie |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 23-01-2011, 19:34
|
|
|
A tak wracajac do wskaznika voltomierza, to zamontowalem dzis cos takiego
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...e=STRK:MEWNX:IT
Idealnie pasuje w miejsce zegarka na srodku konsoli
[ Dodano: 04-02-2011, 19:01 ]
Ten ktory zalozylem wczesniej sie spalil. Zalozylem inny, mniejszy i tak to wyglada po zamontowaniu
http://www.fotosik.pl/pok...e6bec1178d.html
Flesz pokazal zarys wyswietlacza ale normalnie to go nie widac, tylko cyferki |
|
|
|
 |
wojtekhan
Nowy Forumowicz
Auto: rover 75
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 22 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 30-12-2011, 13:37
|
|
|
Witam
Koledzy mam Pajero 93 z dwoma akumulatorami.
Ostatnio po długiej świątecznej trasie padły mi baterie i podejrzewam alternator. Przeleciałem na szybko woltomierzem i mam różne pomiary - z reguły 12,5, ale czasem wskaże i 13,5.
Ale moje pytanie jest następujące: chcę zamontować woltomierz i zastanawiam się gdzie Wy wpinaliście się przy w Waszych miśkach?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-12-2011, 13:59
|
|
|
gniazdo zapalniczki wskazania powinny oscylować w granicach 14V u mnie zawsze pomiędzy 13,8-14,4 z tym ,że ja miałem inne wskazania na gnieździe na panelu i tunelu środkowym |
|
|
|
 |
wojtekhan
Nowy Forumowicz
Auto: rover 75
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 22 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 05-01-2012, 17:52
|
|
|
Witam
Oczywiście dla przenośnego woltomierza gniazdo zapalniczki. Ja myślę, wrzucić go na stałe w miejsce wysokościomierza który i tak u mnie nie działa, albo na słupek.
Zastanawiam się czy wpiąć przewody w kostkę od stacyjki czy w światła, a może gdzieś indziej?
Jak możecie to dajcie znać gdzie będzie najmniej roboty.
Jak uważacie? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-01-2012, 00:37
|
|
|
po co się babrać przy stacyjce czy bezpiecznikach jak prąd po przekręceniu kluczyka masz w gnieździe zapalniczki wystarczy wciąć się w przewody |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11-01-2012, 16:13
|
|
|
obawiam się że napięcie w gnieździe zapalniczki nie będzie takie samo jak na zaciskach akumulatora oczywiście zależy jakiej dokładności oczekujemy ale stawiam na spadek napięcia rzędu 0,2 może 0,3 V. |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 11-01-2012, 19:38
|
|
|
da się z tym żyć |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 12-01-2012, 20:51
|
|
|
Witam, zakupiłem ten woltomierz: http://allegro.pl/woltomi...2005705219.html
mały i mozna go przykrecic bezposrednio do kokpitu, ja akurat przykreciłem na gniazdo zapalniczki, te obok włącznika blokady tylnego mostu. Napiecie te same co na aku. Czas montażu 10min, jest nisko zamontowany i nie rozprasza w nocy. pozdr |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
|