Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
woltomierz, wskaźnik napięcia
Autor Wiadomość
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 21-01-2011, 02:49   

hajmanek napisał/a:
Ale jaki konkretnie model? Bo serwisowke mam wg modelu silnika
No dobra to teraz łopatologicznie.... model silnika? nie wiem dokładnie - jak powiesz jak to sprawdzić to to zrobię. Ja wiem tyle że mam 3 litry V6. Auto stare więc nie dostałem żadnej książki instrukcji czy informacji więc pewnie gdzieś na tabliczkach muszę sprawdzić. Daj znać jak to zrobi?

[ Dodano: 21-01-2011, 11:53 ]
Cytat:
1. startujesz silnik zimny cisnienie jest wysokie i powoli spada do wartosci nominalnej bez specjalnego wplywu na obroty silnika/obciazenie
2. bardzo goracy silnik w cieply dzien i na wolnych obrotach wkazowka spada prawie do zera - efekt znika po dodaniu gazu.
W tym drugim przypadku mozliwe jest rowniez zaswiecenie lampki cisnienia (dla tych co ja maja przy wskazniku) szczegolnie jesli stan oleju jest w poblizu MIN na bagnecie.
Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny.
No to ja chyba mam stuknięty ten czujnik bo u mnie cały czas wskazówka pokazuje w granicach 2. Bez względu na obroty i prędkość i temperaturę. W instrukcji wyczytałem że strzałka powinna pracować razem z obrotami... na wolnych ok. 2 a przy 3 000 koło 6. u mnie w sumie to na sztywno siedzi cały czas na 2.
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 21-01-2011, 09:34   

Model silnika powinienes znalezc na spodzie maski, jest tam tabliczka. Jesli jej nie ma albo jest nieczytelna to jeszcze oznaczenie powinno byc na bloku silnika (moj dla przykladu to 4M40). Wyslal bym ci mailem cala serwisowke ale to jakies 700MB, poszczegolne modele sa podzielone na pliki w pdf
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 21-01-2011, 12:30   

poszukaj tutaj
http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko/

[ Dodano: 21-01-2011, 12:59 ]
informacje z serwisówki wskazania cisnienia :
wolne obroty 0,5-1,5 kg/cm2
3000 obrotów 3-6 kg/cm2
bez wzgledu na typ motoru

[ Dodano: 21-01-2011, 13:30 ]
http://www.fotosik.pl/pok...2693753119.html
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 22-01-2011, 08:26   

hajmanek napisał/a:
Model silnika powinienes znalezc na spodzie maski
Znalazłem: 6G72...
lukas 78 napisał/a:
nformacje z serwisówki wskazania cisnienia :
wolne obroty 0,5-1,5 kg/cm2
3000 obrotów 3-6 kg/cm2
bez wzgledu na typ motoru

Dziś sie przyjrzałem i mam prawidłowo. na wolnych obrotach spada strzałka do 1,5 a przy 3tyś obrotów jest w granicach 2,5-3. Dopiero jak pomęczę go na niskim biegu i wysokich obrotach to zaczyna rosnąć dalej. Tylko nadal nie wiem co może być przyczyną tego że w terenie po ostrym grzaniu strzałce skala się skończyła? :? :?:
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-01-2011, 09:24   

Cytat:
poszukaj tutaj
http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko/

zainteresowało mnie to lift cheewy.jpg 07-Sep-2006 14:58 19K czyj to pomysł/wykonanie ?? o ile poszedł samochód do góry??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 22-01-2011, 12:16   

Aussie napisał/a:
hajmanek napisał/a:
Model silnika powinienes znalezc na spodzie maski
Znalazłem: 6G72...
lukas 78 napisał/a:
nformacje z serwisówki wskazania cisnienia :
wolne obroty 0,5-1,5 kg/cm2
3000 obrotów 3-6 kg/cm2
bez wzgledu na typ motoru

Dziś sie przyjrzałem i mam prawidłowo. na wolnych obrotach spada strzałka do 1,5 a przy 3tyś obrotów jest w granicach 2,5-3. Dopiero jak pomęczę go na niskim biegu i wysokich obrotach to zaczyna rosnąć dalej. Tylko nadal nie wiem co może być przyczyną tego że w terenie po ostrym grzaniu strzałce skala się skończyła? :? :?:


a nie rośnie ci wtedy ładowanie
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 23-01-2011, 19:34   

A tak wracajac do wskaznika voltomierza, to zamontowalem dzis cos takiego
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...e=STRK:MEWNX:IT
Idealnie pasuje w miejsce zegarka na srodku konsoli

[ Dodano: 04-02-2011, 19:01 ]
Ten ktory zalozylem wczesniej sie spalil. Zalozylem inny, mniejszy i tak to wyglada po zamontowaniu
http://www.fotosik.pl/pok...e6bec1178d.html
Flesz pokazal zarys wyswietlacza ale normalnie to go nie widac, tylko cyferki
 
 
wojtekhan 
Nowy Forumowicz

Auto: rover 75
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: Jasło
Wysłany: 30-12-2011, 13:37   

Witam
Koledzy mam Pajero 93 z dwoma akumulatorami.
Ostatnio po długiej świątecznej trasie padły mi baterie i podejrzewam alternator. Przeleciałem na szybko woltomierzem i mam różne pomiary - z reguły 12,5, ale czasem wskaże i 13,5.

Ale moje pytanie jest następujące: chcę zamontować woltomierz i zastanawiam się gdzie Wy wpinaliście się przy w Waszych miśkach?

Pozdrawiam
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 30-12-2011, 13:59   

gniazdo zapalniczki wskazania powinny oscylować w granicach 14V u mnie zawsze pomiędzy 13,8-14,4 z tym ,że ja miałem inne wskazania na gnieździe na panelu i tunelu środkowym
 
 
wojtekhan 
Nowy Forumowicz

Auto: rover 75
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: Jasło
Wysłany: 05-01-2012, 17:52   

Witam
Oczywiście dla przenośnego woltomierza gniazdo zapalniczki. Ja myślę, wrzucić go na stałe w miejsce wysokościomierza który i tak u mnie nie działa, albo na słupek.
Zastanawiam się czy wpiąć przewody w kostkę od stacyjki czy w światła, a może gdzieś indziej?



Jak możecie to dajcie znać gdzie będzie najmniej roboty.



Jak uważacie?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-01-2012, 00:37   

po co się babrać przy stacyjce czy bezpiecznikach jak prąd po przekręceniu kluczyka masz w gnieździe zapalniczki wystarczy wciąć się w przewody
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-01-2012, 16:13   

obawiam się że napięcie w gnieździe zapalniczki nie będzie takie samo jak na zaciskach akumulatora ;) oczywiście zależy jakiej dokładności oczekujemy ale stawiam na spadek napięcia rzędu 0,2 może 0,3 V.
_________________
Mikello
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 11-01-2012, 19:38   

da się z tym żyć
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 12-01-2012, 20:51   

Witam, zakupiłem ten woltomierz: http://allegro.pl/woltomi...2005705219.html

mały i mozna go przykrecic bezposrednio do kokpitu, ja akurat przykreciłem na gniazdo zapalniczki, te obok włącznika blokady tylnego mostu. Napiecie te same co na aku. Czas montażu 10min, jest nisko zamontowany i nie rozprasza w nocy. pozdr
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 12-01-2012, 21:14   

mam bardzo podobny
tez czerwone cyfry tylko obudowa troche inna
dokładnie ten
http://allegro.pl/voltomi...2051735517.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.