 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Zawieszenie przód dziwnie działa. |
Autor |
Wiadomość |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-01-2011, 15:06 [E54A 2.0 V6] Zawieszenie przód dziwnie działa.
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich.
Dziwny tochę temat... na szarpakach wykazało że wahacze przednie górne i dolny lewy i łączniki stabilizatora do wymiany są.... Nie zdziwiło mnie że koszt części to około 1000pln,
ale mam inny problem... mianowicie w pozycji 0 kierownicy , czyli koła prosto, podczas jazdy kierownica się blokuje na sekundkę w tej pozycji, jakby kilka wpadała do dziurki na sekundę i wypadała jechała dalej... nie wiem czy to przypadkiem nie jest przekładania.
A poza tym takie pytanie, czy da się wymienić same tulejki w wahaczach z przodu?>
Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.
GaB |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-01-2011, 18:50
|
|
|
Przyjacielu, czytam twój post już któryś raz i do końca nie kumam, poza tym używasz jakiś dziwnych sformułowań. Co to jest Klika, czy kilka, która ma wypadać czy tam wpadać. Piszesz, ze na szarpakach wyszło ci że masz zawięchę całą do wymiany, tak całą, bo za 1000 zł to się całą zawiechę wymieni, chodzi o wahacze. Weź ty sprecyzuj co tam ci nie gra. Ton ze ci się kiera blokuje to jakiś obłęd, człowieku ja takim autem bałbym się jeździć. A może na krzyżakach już masz taki luz, że odczuwasz to jako blokadę kierownicy, ale ciężko się domyślać. Twój post brzmi jak, "samochód mój nie chce jeździć - pomóżcie" Takie jest moje odczucie, może koledzy inaczej to widzą. Napisz trochę szczegółów a będzie łatwiej ci pomóc.
[ Dodano: 22-01-2011, 18:54 ]
W ogóle dodam, ze jakby na szarpakach wyszło ci że masz łączniki do wymiany to by ci tłukły się i byś słyszał. Mi na szarpakach nic nie wyszło, a jak się wkurzyłem i rozpiąłem zawieche, to łączniki latały bezwiednie, a jednak nie tłukły się, sworznie wahaczy też luźne były, w imadle tylko stukały. Co do tulejek to padają na końcu, chyba że masz kilka razy wymieniane sworznie wahaczy. i są one od nowości. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2011, 08:43
|
|
|
mario mario napisał/a: | za 1000 zł to się całą zawiechę wymieni | I za chwilę będzie znowu wymieniał. Jeden dobry wahacz kosztuje ok. 300 zł, a jest ich z przodu sześć. mario mario napisał/a: | sworznie wahaczy też luźne były, w imadle tylko stukały | Jak stukały w imadle to na aucie musiały nieźle łomotać. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-01-2011, 09:15
|
|
|
Hugo, Ja piszę na podstawie doświadczeń. Wymiana sworznia kosztuje 100 zł to daje 600 zł, dobry łącznik jakieś 50 zł do 80 ja kupiłem 4 za 300 zł. Na sworzniu tym jeździłem w starym galancie rok czasu, później rozbiłem gala i stał on rok na dworze, jakieś pół roku temu przełożyłem wahacz do nowego gala i jeżdżę i jest git. Oczywiście masz rację jeżeli chodzi o zakup nowych dobrych części. Dodam, ze sworznie które zakłada gościu u mnie kosztują od 30-70 zł nie są najdroższe. Można zakupić sworzeń za 150 zł - jak w oryginale plus założenie 50 zł i masz wahacz za 200 zł.
Łączniki tak jak sworznie. Jeździłem na szarpaki, podważałem łyżką i nic nie wyszło, dopiero jeden sworzeń mi zaczął leciutko gruchotać, jak zdjąłem to latał bezwiednie. łączników w ogóle nie było słychać, a po wymontowaniu to samo co z wahaczem. Ja opisuję swój przypadek i na tej podstawie doradzam. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-01-2011, 09:58
|
|
|
Hugo ja mam cały przód na jakiś pierwszych lepszych wahaczach SRL czy coś zrobiły już koło 30tyś km i jedynie co to musiałem wymienić banany z tego powodu że auto długo stało gumy sparciały i sworznie suchoty dostały a ja jeszcze auto po bezdrożach katowałem więc wiesz nie ma reguły moim zdaniem z tymi wahaczami moim zdaniem te wszystkie dostępne wynalazki to jeden diabeł teraz |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-01-2011, 11:31
|
|
|
Hugo nie wiem czy ma to znaczenie bo sprawa dotyczy Galanta E54A, nie ma tam przypadkiem innego zawieszenia z przodu niż w EA? Ceny też mogą być wtedy inne. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2011, 11:42
|
|
|
Jackall, tam jest to samo. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-01-2011, 11:46
|
|
|
Cześć, może niejasno to opisałem...
Chodzi o to żę kiedy mam skręcone koła w prawą stronę i ruszam.... ruszam... i odkręcam kierownicą w lewą... to kiedy kiera przechodzi przez punkt 0 czyli koła prosto, tak jakby na sekundę się przyblokowuje i -----|_|----- .
Linka do wahaczy, które na alle kosztują 999pln - http://dcs.auto.pl/allegr...al/P4230490.JPG
Z tego co przeczytałem wyżej... co ma sworzeń do wahacza? tzn jakia jest koligacja między nimi...
Ps. Czy można te gumowe cosie w wahaczach nowych pokryć grubą warstwą tawotu albo czegoś że nie dochodziła wilgoć doń? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2011, 12:09
|
|
|
mario mario tak pisałem o nowych kompletnych wahaczach renomowanych producentów. Co do regeneracji to napewno wyjdzie taniej. Fakt. gabriel86 napisał/a: | Czy można te gumowe cosie w wahaczach nowych pokryć grubą warstwą tawotu albo czegoś że nie dochodziła wilgoć doń? | Że co? |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-01-2011, 12:18
|
|
|
Chodzi o to że: wahacze są do wywalenia kiedy dostanie się tam gdzieś wilgoć, kiedy gumy są sparciałe...
teraz pytanie, czy nie można tych gum zasilikonować albo zakleić smarem albo coś żeby woda do nich nie wciekała? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2011, 12:26
|
|
|
gabriel86, nie ma takiej możliwości, woda dostanie się prędzej czy później, powstanie choćby w wyniku różnicy temperatur |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-01-2011, 12:47
|
|
|
Tak jak Robert piszę ja ratowałem się towotem by dojechać na zlot w Wilkasach ale to jest rozwiązanie na max 300-400km woda wszystko wypłucze jak wjedziesz w kałuże to tak jak byś przeleciał wahacze myjką ciśnieniową |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-01-2011, 17:41
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | Z tego co przeczytałem wyżej... co ma sworzeń do wahacza? tzn jakia jest koligacja między nimi...
| A kolega budowę wahacza zna? czy się nabija z nas tu i teraz? gabriel86 napisał/a: | Ps. Czy można te gumowe cosie w wahaczach nowych pokryć grubą warstwą tawotu albo czegoś że nie dochodziła wilgoć doń? | O jakich cosiach ty piszesz. Chodzi ci pewnie o osłony sworzni. Jeżeli tak, to ta gumowa osłona powinna być spięta jeszcze pierścieniem sprężynującym, który dociska gumowy kołnierz do sworznia.
Co do towotu, to może i fakt, powstrzyma wodę, ale raz na kilka miechów należałoby zdejmować pierścień, i uzupełniać towot pod ciśnieniem tak aby pozbyć się wody, ale czy jet ktoś taki kto tak robi? Chyba nie, każdy jeździ aż ny się wybije końcówka kulowa i gniazdo w sworzniu. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 24-01-2011, 17:07
|
|
|
gabriel86, powiedz jeszcze tylko, czy podczas jazdy z autem coś się dzieje nietypowego - trzęsie, telepie ?? czy przy kręceniu kierownicą coś piszczy ?? skrzypi ?? zgrzyta ?? |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-01-2011, 17:19
|
|
|
Więc tak....
Przy skręcaniu skrzypi.
Przy wybojach , lewa strona brzmi jak by... hmmm kopać w garnek, w którym jest duża stalowa kulka
Przy szybszej jeździe ściąga w lewo
Przy przyspieszaniu/hamowaniu kierownica nieśmiało skręca się to w jedną to w drugą stronę....
Ogólnie wszystkie dźwięki brzmią jak uderzanie o siebie ciężkich kawałków metalu.
|
|
|
|
 |
|
|