| Przesunięty przez: Hubeeert 11-10-2006, 07:53
 | [Cari 1.8 GDI] Filtr paliwa w GDI 98r. pod maską. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tdi1982   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 172
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2011, 12:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to ładnie. 	  | andy_bdg napisał/a: |  	  | Kosztował mnie 220 zł. | 
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2011, 13:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | W salonie Mitsu - Auto Test , filtr do GDI pod maskę kosztuje ok. 60zł. |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzeniek   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Lip 2011
 Posty: 40
 Skąd: Sierpc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-08-2011, 18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, po co klucz do kół i niepotrzebana robota, ten filtr wymienia się dziecinnie prosto, wykręcamy filtr w obudowie, skrzynke bezpieczników i mase odkręcamy przy podstawie aku żeby można ją było na bok żucić, potem filtr węglowy od oparów paliwka grubszy wąż rozpinamy a cieńszy od pompy zostaje, idzie na bok oczywiście po odkręceniu, klucze typu 18 14 12 nie są nietypowe w japończykach są po prostu niezbędne i można kupić wszędzie, w każdym bądź razie jak już rozbierzemy jak powyżej widzimy filtr, rozkręcamy śrubunki nie wyjmując z opaski (nie jest to problem chyba że dla kompletnego laika) na filtrze są śrubunki żeby przytrzymać także najbardziej stare i zapieczone to też żaden problem, do dolnego śrubunku jest bardzo dużo miejsca a nie jak niektórzy piszą że mało,mało to jest jak zanim klucz zazębi to się kończy  a tam jest ćwierć obrotu tzn. od chuja, później rozkręcamy opaske wyjmujemy stary, wkładamy nowy i odwrotnie do demontażu składamy, cała akcja trwa GÓRA 1,5 godziny chyba że się komuś nie spieszy tak jak mi i znajdzie czas na pogaduchy i papieroska tudzież inne używki  . Powodzenia i pozdrawiam. Nie ubliżając nikomu zajrzyjcie na forum audi80.pl i zobaczcie co tam ludzie wyczyniają bo tu ciągle czytam o mechanikach, ludzie zacznijcie sami robić, z doświadczenia wiem jak się robi dla klienta
  . i odginanie na bok metalowego przewodu to nie jest dobry pomysł, przy drugim razie proponuje zaopatrzyć się w przewód który niełatwo dostać
  . |  
				| _________________ Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i powali doświadczeniem.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rysiul   Mitsumaniak
 
  
 Auto: wstyd powiedzieć
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 244
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-10-2011, 14:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziś wymieniłem filtr paliwa zgodnie z wskazówkami z poprzedniego posta i faktycznie wymiana była łatwa i przyjemna. Nie miałem klucza 18 do odkręcenia przewodu na wyjściu z filtra ale 19 też pasowała bardzo dobrze. Po odkręceniu masy pod filtrem powietrza bezpieczniki nie blokują dostępu, filtr węglowy demontuje się wyśmienicie, a największy problem to odkręcenie przewodów paliwowych. Dla laika 1,5h roboty łącznie z montażem nowego filtra. 
 Dzięki za instruktarz grzeniek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | danon566   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma II GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 6
 Skąd: Bychawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2011, 22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam czyli jak mam Carismę 1,8gdi 2000r. po lifcie to mam filtr paliwa w baku ? i czy mógłbym prosić o jakieś fotki po poprzednie linki wygasły |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | danon566   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma II GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 6
 Skąd: Bychawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2011, 00:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | teraz po lekturze tego tematu mam jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakaś tańsza opcja niż te 200-300 zł ?  znalazłem tylko to http://xarchiwum.pl/filtr...1461555697.html  ale trochę po fakcie |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2011, 07:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ceny raczej nie przeskoczysz, jedyne pocieszenie, że ten filtr wymienia się chyba co 150tys km. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 10:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | piszecie, że trzeba odpiąć masę. Tzn. później trzeba robić naukę obrotów? Czy chodzi o inną masę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chodzi o odłączenie akumulatora od instalacji samochodu by przypadkiem nie zrobić jakiegoś zwarcia. Najlepiej więc odłączyć masę a nie + aby przy odkręcaniu klemy od akumulatora nie zrobić zwarcia kluczem do masy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 12:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | a po sciągnięciu klemy ujemnej trzeba robic nauke obrotów? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo nauka obrotów albo przejechać dłuższą trasę to obroty same się ustawią. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | danon566   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma II GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 6
 Skąd: Bychawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2012, 16:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | użytkownik allegro  japaneze oferuje ten filtr za 85 zł . |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Brion   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8 GDI '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Lut 2011
 Posty: 51
 Skąd: Biskupiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2012, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam... dzisiaj przy pięknej pogodzie postanowiłem wymienić filtr paliwa tylko najpierw trzeba go znaleźć bo nie jestem pewien czy go mam  zdemontowałem filtr powietrza itd. i moim oczom ukazał się taki widok "duża czarna puszka do której idą dwa przewody paliwa" czy to jest ten filtr czy to jest tylko obudowa i trzeba go zdemontować i rozebrać??
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2012, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest to filtr weglowy do recylkulacji paliwa.  Ale to nie jest jeszcze ten ktory chcesz wymienic.  Odkrecasz go, smialo odepnij przewod  chyba 1 i umozliwi ci to lepszy dostep. pod nim jest filtr paliwa. Odkrec obejme ktora go trzyma, obroc go (powoli z wyczuciem) tak zebys mogl go odkrecic. Nie postujmy za duzo. Pisz gg 6332657 lub  sms 601715463 jak masz dalsze pytania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |