 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 29-06-2017, 03:48 |
Mój pierwszy Misiek... i pierwszy wogóle;) |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:28
|
|
|
Robert , a masz inny sposób na odzysk czujnika |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:34
|
|
|
deejay napisał/a: | a masz inny sposób na odzysk czujnika | zawsze można się pomodlić, albo wezwać tego, no, Zbyszka Nowaka |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
nasa
Forumowicz

Auto: Outlander 2010 Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-01-2011, 23:05
|
|
|
piękna sztuka gratulacje! |
_________________ Mitsubishi Outlander 2010, 2,0 DID, Intense+
Jeep Grand Cherokee 2001, 4.7 V8, Limited, lift +6, wydech Magnaflow. Całkowita zmota do błota!
Jeep Grand Cherokee 2011 Overland - 3.0 CRD - upload na 270 KM |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 18-01-2011, 08:58
|
|
|
A dzięki:) Ale do piękności jeszcze trochę roboty będzie:)
Ale powolutku idzie do przodu:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 22-01-2011, 20:10
|
|
|
Znów kolejna porcja prac przy miśku:)
Przede wszystkim wreszcie wreszcie jupi łożysko tylne - huczało, łomotało, łupało - a spowodowane to było tym, że jeszcze na początku grudnia pękł pierścień centrujący w feldze (zapomniałem wymienić na nowe przy zakładaniu zimówek) i gotowe- 20 km i łożysko się odezwało, choć to i tak jego czas- 181 tyś już zrobione:)
Tym razem nie kupowałem całego kompletu, ale samo łożysko:)
Fotki:
I wreszcie nareszcie nastała cisza.... tylko szum opon... i radyjko ciszej można słuchać. Po raz pierwszy wiem, że jest to ładnie wygłuszone auto, bo wcześniej opony szumiały albo przednie łożysko wyło:):)
Do tego wreszcie założony został czujnik ABS'u, który wcześniej udało się odzyskać:)
Ze starego zostało dużo... drutu z cewki:)
i założony:
Troszkę nie pasuje, gdyż jest z prawej zwrotnicy i kabel idzie w przeciwną stronę, ale jest ok:)
ABS jeszcze nie działa. Mierząc na kostce wszystkie czujniki mają rezystancję w normie (1,3kOhm'a) Komputer pokazuje błędy 12,13,15 21,23 bodajże. Procedura kasowania ich z manuala nie działą, więc podejrzewam że czujnik szlag trafił w czasie jazdy. Jak będę miał możliwość podjadę i zostaną skasowane MUT II i wtedy się zobaczy:) albo bedzie działało albo.... wolę nie myśleć:)
Przy okazji kilka pierdół - uciążliwie stukanie z tyłu gdzieś w bagażniku. Myślałem że to może być poduszka amortyzatora, albo amorki - moje nivo mają już troche tyś, wiec ich czas też pewnie nadszedł:) Na szczęście Deejay trochę popatrzył, zaczarował i poprawił rygiel tylnej klapy - troszkę latała, i wszystkie gumy i całe zawieszenie zostało spryskane mgłą oleju... i jak na razie wydaje mi się, że te trzaski zniknęły:) ale pojeżdżę i zobaczę co będzie dalej:)
Przy okazji także przesmarowany został lewarek biegów - trochę piszczał:) i ręczny poprawiony - teraz bierze prawie od razu, aż czekać na śnieg i jakiś plac:)
P.S. Po wymianie filtra powietrza spadło spalanie - teraz wygląda, że 10l/100 w mieście, wcześniej było koło 12-13 :) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:46
|
|
|
Bedzie wszystko ok Maciek a ABS-em , w tygodniu podpinamy MUTA i bedzie wszystko wiadomo |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2011, 09:12
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Po raz pierwszy wiem, że jest to ładnie wygłuszone auto | Nie bądź śmieszny, jechałeś kiedyś innym autem tej klasy produkcji niemieckiej? W Galancie powyżej 100 km/h jest potwornie głośno w porównaniu do w/w aut, a jak wieje wiatr to już całkiem masakra... |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 23-01-2011, 11:39
|
|
|
a jechałem... ale i tak uważam że jest nieźle... a u mnie jak wiatr wieje to nie ma jakoś szczególnie głośno... szczególnie że drzwi u mnie ładnie przylegają, nie musiałem doginać ramek a to jest przyczyna szumu najczęściej w naszych autach:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2011, 12:13
|
|
|
Ja doginałem ramki, jest lepiej, ale i tak kiepsko. A szum pochodzi właśnie z tych okolic. Co do dźwięków od kół to jak łożyska nie wyja to faktycznie jest OK, tylko te szumy opływajacego powietrza w okolicach lusterek. Gdzieś pisali, że lusterka są wadliwie skonstruowane i powodują te szumy. Ciekawe czy robertdg zauważył różnicę po wymianie lusterek na takie od Octavii. I też chyba gdzieś czytałem, ze Gal EA ma współczynnik oporu powietrza tylko 0,29 więc świetny wynik. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2011, 12:23
|
|
|
Ja jakoś specjalnie nie narzekam na szumy powietrza, fakt faktem, że wyciszenie japońców w tych latach nie jest jakoś super ekstra i nie wiadomo co, ale też nie ma tragedii, jeździłem nowszymi japońcami i podobnie, co prawda lusterka z Octavki nie sa tak powierzchniowo wielkie jak oryginały z galanta, ale profilowo sa "ostrzejsze", wydaje mi się, że ksztaltem pasują bardziej do bryły auta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2011, 17:39
|
|
|
robertdg ale czy zmniejszyły się szumy powietrza po ich zamontowaniu? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2011, 19:05
|
|
|
Hugo, było zapytać na samym poczatku, teraz to zbyt długa relacja czasowa i nie kojarze jak bylo wcześniej Jednakże w najgorszym wypadku nic się nie zmieniło, jezeli chodzi o szumy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-01-2011, 00:00
|
|
|
czepiacie się, albo ja mam jakiś ekstra egzemplarz, bo przy 130km/h (na autostradzie) w środku panuje błoga cisza (panowała, puki nie założyłem zimówek) jezdziłem już troche autami i subiektywnie uważam, ze Gal jest bardzo przyzwoicie wygłuszony
robertdg napisał/a: | ...nie sa tak powierzchniowo wielkie jak oryginały z galanta |
a widziałeś lusterka nowego Lancera, to są dopiero wrota od stodoły podobne w Movano montują
Edit: Wulgaryzm |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 28-01-2011, 04:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2011, 08:23
|
|
|
sveno, nie przesadzaj może nie oszczedzali na materiale, ale aż tak przeraźliwie spore nie są.
Pozatym ja się nie czepiam |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:37
|
|
|
He:) a w galu dobrze że lusterka w miarę spore są, przynajmniej przy parkowaniu hakiem komuś nie zrobię wentylacji w zderzaku:)
Dzisiejszy dzień zaobfitował podłączeniem MUT II w celu skasowania błędów ABS"'u
Błędy skasowane, parę metró przejechane i-- błąd 22- lewy przód zwarcie.
No to ok, wiemy jużże tylko tu leży problem. Czujnik po wymianie wg omomierza miał się dobrze. NA szczęście mut ma możliwość podglądu parametrów w locie a dokładniej prędkości na każdym czujniku Przejażdżka i widać że ten czujnik miga prędkość, tzn pokazuje i nagle pokazuje 0, prędkosć miga cały czas. Możliwości są dwie- kabel gdzie zwiera do masy szczególnie przy ruchach kierownicą - całkiem możliwe, bo jak jechałem prosto to przez chwilę było idealnie:) Albo pierścień abs- jak montowaliśmy czujnik, to dwa zęby były trochę uszkodzone... i jest przerwa w sygnale w tzn miejscu- w sobotę będzie obdukcja się zobaczy. Po za tym zerknąłem czy nie ma innych błędów -był, srs miał dwa - boczne poduszki w siedzeniach, ale lampka srs nie paliła się nigdy - podejrzewam że ktoś kiedyś wyjmował fotele albo odpinał... ale zostały skasowane:)
Co do pierścienia - gdzie dostać? czy ktoś zna sposób na dorobienie zębów? |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
|
|