Zerwal sie pasek wieloklinowy |
Autor |
Wiadomość |
PoVeR
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 18 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-11-2009, 18:35
|
|
|
Czytam tego posta i zastanawiam się czy sam będę w stanie wymienić pasek wieloklinowy w Cari 1,9 DiD z klimą ...? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2009, 18:39
|
|
|
PoVeR, oczywiscie, podstawa to dobry klucz do napinacza, i bez problemu sam wymienisz pasek, no chyba ze jak nie chcesz sie brudzic zawsze mozesz jechac do mechanika, za pasek zaplacisz 50zł, a za wymiane w granicach 20zł. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
PoVeR
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 18 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-11-2009, 18:43
|
|
|
Czy potrzebny jest jakiś standardowy kluczyk czy może jakiś TORX .... i oczywiście jak można sobie ułatwić dostęp przy wymianie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2009, 18:51
|
|
|
Jak sie nie myle klucz 16mm, odgiety (pot. kopytko), demontaz oslony silnika gornej i dolnej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
PoVeR
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 18 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-11-2009, 19:00
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, wygląda na to że mam już co robić jutro z rana. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2009, 19:09
|
|
|
Dla ułatwienia pracy
Ciagnac klucz zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara luzujesz napinacz, jak zluzujesz to sciagasz pasek, kolejnosc zakladania paska, kolo pasowe walu korbowego, klima, alternator, rolka prowadzaca, rolka napinajaca, nastepnie poluzowanie rolki napinajacej i na koncu zalozenie na pompe wspomagania. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-11-2009, 19:38
|
|
|
Pasek wielo rowkowy jest nie bezpieczny jak mi padł koszt nie pamiętam dokładnie ale sam robiłem coś ok 1600 pln
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomit
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-01-2011, 18:53
|
|
|
Właśnie i mi strzelił pasek wieloklinowy i tak jak u Lewego zwiedził rozrząd i zerwał też pasek rozrządu. Niestety próbowałem odpalić. Czy jest szansa że silnik to przetrwał? |
_________________ Pozdrawiam
Irek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2011, 19:44
|
|
|
Tomit napisał/a: | Czy jest szansa że silnik to przetrwał? | Jeżeli całkowicie zerwał pasek rozrządu, to nikła szansa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 27-01-2011, 13:46
|
|
|
Tomit, Jest szansa - niewielka ale jest. U mnie co prawda nie zerwał całkowicie paska rozrządu ale przeleciał on dość daleko . Skończyło się na wymianie kółka zębatego rozrządu i ustawieniu rozrządu ponownie. A też próbowałem odpalać bo nie słyszałem żadnego grzechotania czy klepania i myślałem, że wszystko OK.
Kolega za to na Renówkowskim 1,9 dCI w Lagunie po podobnej przygodzie miał w silniku jak to określił mechanik "kaszę. Jakby tornado przeszło".
Tak że może być różnie. Bez rozebrania wszystkiego się nie obejdzie chociaż tak jak przy naprawie mojego zdjąłbym najpierw pokrywę zaworów i sprawdził czy chociaż z góry wyglądają cało - jak nie widać zniszczeń i zawory normalnie chodzą możliwe że obejdzie się nawet bez zrzucania głowicy jak u mnie. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 27-01-2011, 20:39
|
|
|
silnik przetrwał na pewno ale jak jechałeś podejrzewam poleciało koło rozrządu nie musisz go wymieniać tylko precyzyjnie ustawić i pewno uszkodziła się głowica koszt w Gorzowie to 800zł całkowity koszt ok 1400-1600zł u mnie przy prędkości 160 czy jakoś tam kosztowało 1600 chyba tyle że samemu robiłem
Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
 |
Tomit
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:37
|
|
|
Jest wynik Pasek wieloklinowy nawinął się i zerwał pasek rozrządu. Jeden zawór uszkodzony a 4 dotknęły tłoków. Wymieniam komplet zaworów. W warsztacie użyto określenia "komplet naprawczy głowicy". Czy macie jakieś polecane "komplety naprawcze", chodzi o firmę? Narazie licznik nabił kwotę 2200 |
_________________ Pozdrawiam
Irek |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 28-01-2011, 20:33
|
|
|
nigdy się nie interesowałem jakie zawory wkładają ważne że, naprawy głowicy robię w porządnym warsztacie sam zawoziłem a co oni robili nie interesowało mnie , a nie u papudroków. co do kosztu naprawy głowicy 700zł. Dodam głowice naprawiają warsztaty które się specjalizują w tym zakresie a nie warsztat naprawy samochodów, bo możesz mieć później problemy. Kolego a co do twojego licznika to mechanicy chyba troszkę przesadzają głowica
700-900 max wymiana podkładek planowanie prześwietlenie wymiana zaworów
150 uszczelki,
190-220 rozrząd pasek rolki napinające i prowadzące ,
wymontowanie głowicy zamontowanie max 350 z kasowaniem błędów
warsztat nie naprawia głowicy chyba że mogą naprawić od malucha pod sumując razem 1420 zł netto |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-01-2011, 09:26
|
|
|
Tomit napisał/a: | Narazie licznik nabił kwotę 2200 | Mojego wuja wyszło koło 4000zł, ale robione wszystko na oryginałach, głowice jedynie we własnym zakresie zrobił i kosztowało go to 550zł - byla to pelna regeneracja głowicy, a z czesci to nowe poszly:
kompletny rozrząd z pompa wody i kołem zębatym wałka rozrządu (oryginał)
zestaw paska osprzetu z autonapinaczem (oryginał)
zestaw montazowy głowicy - śruby, metalowa uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego i wydechowego, uszczelki wtryskiwaczy
No i napewno o wiele wiecej innych pierdół, z tym, że naprawa była wykonywana przez ASO. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 29-01-2011, 21:40
|
|
|
kolego aso na tym żeruje więc nie ma się co dziwić że 4000tys. Jak na aso to i tak dobrze
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|