Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] przerywa i dusi się
Autor Wiadomość
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 27-01-2011, 10:24   

viader napisał/a:
że jest słabszy, brzmi wtedy inaczej, bardziej bucząco.


przerabiałem temat. stawiam na zapłon. u mnie po wciśnięciu gazu zaczynał buczeć i zbierał się jakby ważył 1.5t. I też trudno to wyjasnić bo zapłonu nie ruszałem.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2011, 10:36   

Wystarczyło ustawić zapłon lampą i wszystko wróciło do normy, czy jeszcze coś innego robiłeś?
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 27-01-2011, 13:33   

ustawiłem zapłon..w zasadzie metodą prób i błędów :shock: to co zauwazyłem u mnie, zapłon był na wałku ssącym ustawiony blisko max. Każde cofnięcie powodowało jeszcze większego muła. Ale jakoś znalazłem satysfakcjonującą pozycję :P ważne, że nie stuka.

ps. zapomniałem...kiedyś był ustawiany lampką, ale nie pamiętam czy przed mułem czy po.
W każdym razie nie bardzo mogłem ustawić zapłon na wałku 272 na jałowych falujących obrotach w granicach 1100 - 1250.
Ostatnio zmieniony przez Tiamat 27-01-2011, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2011, 13:38   

Najwyżej ustawię posiłkując się logerem, wiem jakie były poprzednie odczyty kiedy auto dobrze chodziło.
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-01-2011, 19:00   

viader napisał/a:
jest słabszy, brzmi wtedy inaczej, bardziej bucząco.


to właśnie efekt opóźnienia zapłonu przez ECU z powodu stuków, wartości Knock Sum przy max obciążeniu nie powinny utrzymywać się dłużej niż 1-2s. na nie wyższym poziomie niż 3, wartość powyżej 4 powoduje już korektę zapłonu, najczęściej przy stukającym popychaczu, przy pedale w podłodze od niskich obrotów wartość zaczyna się od 13 po czym w miarę wzrostu obrotów powoli opada, czasem zaczyna się od 34. Charakterystyka popychacza w połowie padniętego wygląda tak:

depniemy mu od niskich obrotów (niskie ciśnienie oleju, popychacz stuka) KS wpisuje sobie jakąś tam wartość, po czym powoli opada w funkcji obrotów, np silnik ma już 4tyś. odpuszczamy pedał gazu, ECU wychodzi z trybu WOT/Open Loop, KS się zeruje, depniemy znów i już stuki nie wychodzą (popychacz przy tych obrotach ma ciśnienie oleju i już nie powoduje "stuków").

Czyli, jedziemy (przyspieszam) auto muli, odpuszczamy i naciskamy znów pedał gazu i auto przyspiesza już, chyba że popychacz nie dostanie ciśnienia, wtedy jak muli wysprzęglamy, przygazujemy do 4-5tyś po czym odpuścimy sprzęgło i auto już przyspiesza. Tak to dokładnie wygląda.

Nie wiem dlaczego ECU nie zeruje KS od razu w trybie WOT kiedy popychacz dostanie ciśnienia, ale tak jest, dopiero wejście w Closed Loop (odpuszczenie gazu) i ponowne depnięcie WOT pozwala na jazdę.

Znajdę logi z takich sytuacji i wkleję, zobaczycie na własne oczy :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 28-01-2011, 09:23   

zenek_bb napisał/a:
Czyli, jedziemy (przyspieszam) auto muli, odpuszczamy i naciskamy znów pedał gazu i auto przyspiesza już


dokładnie z taką sytuacją walczyłem :wink:
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.