 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pinin 2,0GDI na 4LLC lub 4HLC auto "hamuje" |
Autor |
Wiadomość |
JarkosJ
Nowy Forumowicz Pinin 2,0GDI 2001
Auto: Pajero Pinin 2,0GDI 2001 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-04-2010, 17:14 Pinin 2,0GDI na 4LLC lub 4HLC auto "hamuje"
|
|
|
Witam forumowiczów. Jestem nowym "szczęśliwym" posiadaczem Pinina 2,0GDI z możliwością przełączania napędów. Nigdy jeszcze nie jeździłem takim autem. Auto ma 120 000km przejechane i jest z końca 2001. Mam problem, a właściwie pytanie. Auto po włączeniu reduktora przestaje się swobodnie toczyć. Mam wrażenie że nawet trochę hamuje jakby ręczny był trochę zaciągnięty. Przy napędzie na tylną oś auto swobodnie się toczy.
Czy to jest normalne? |
_________________ JarkosJ |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 19-04-2010, 21:00
|
|
|
Witam,jesli nie jest to jakies bardzo mocne hamowanie i mozna ruszyc bez problemu to jest wszystko dobrze,w moim jest podobnie,jesli zalacze reduktor mozna odczuc pewien opór i ciezko byloby np auto popchac bedąc na luzie... Wynika to napewno z tego ze zaangazowanych jest wtedy wiecej mechanizmow chocby skrzynia redukcyjna i sila rzeczy powstaja wieksze opory... tak ja to rozumiem. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
zuk21
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2010, 09:41
|
|
|
Witam,
1. po zakupie auta warto zrobić, jak ja to nazywam "przegląd startowy", czyli wymienić wszystkie płyny, oleje (w tym w mostach i skrzyniach), filtry, rozrząd itp.
2. gdy masz 4HLC lub 4LLc, czyli blokada centralnego dyfra, no to siłą rzeczy opór będzie dużo większy.
Myślę, że to "normalne" zjawisko, ale zawsze warto być ostrożnym.
Pozdrawiam, i gratuluję zakupu |
_________________
 |
|
|
|
 |
JarkosJ
Nowy Forumowicz Pinin 2,0GDI 2001
Auto: Pajero Pinin 2,0GDI 2001 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-04-2010, 09:46
|
|
|
Dzieki Daromen trochę mnie uspokoiłeś, mimo że już kilka dni go używam i nie sprawia mi problemów mam jeszcze niemiłe uczucie że poprzedni właściciel nie o wszystkim mi powiedział (co jest zrozumiałe). To moje pierwsze terenowe auto więc nie wszystko rozumiem z 4x4 muszę jeszcze sprawdzić oleje w mostach . |
_________________ JarkosJ |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2010, 23:09
|
|
|
To normalne że zamula na wyższych trybach superselecta, to nie są napędy prędkościowe. Śpij spokojnie ze świadomością wspaniałego urządzenia. |
|
|
|
 |
JarkosJ
Nowy Forumowicz Pinin 2,0GDI 2001
Auto: Pajero Pinin 2,0GDI 2001 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-05-2010, 23:23 Hamuje
|
|
|
Wstyd się przyznać ale proste sprawy, problemy są często najtrudniejsze. Okazało się że najwiszy opór robił tylny hamulec. Tak się zapiekł że trzeba było wyienic przy tej okazji klocki, nasmarować itd. Prawie litr mniej auto teraz pali około 9,4 l /100 km po mieście.
Ale po włączeniu napędów odczuwa się różnicę w oporze auta. |
_________________ JarkosJ |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:40
|
|
|
Przy zblokowanym centralnym dyferencjale na zwiększony opór toczenia może mieć wpływ nawet niewielka różnica średnic opon, wynikająca np. z nierównomiernego zużycia tychże na osi tylnej i przedniej. Najbardziej odczuwalne będzie to przy jeździe po asfalcie. |
|
|
|
 |
|
|