Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pinin 2,0GDI na 4LLC lub 4HLC auto "hamuje"
Autor Wiadomość
JarkosJ 
Nowy Forumowicz
Pinin 2,0GDI 2001

Auto: Pajero Pinin 2,0GDI 2001 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2010, 17:14   Pinin 2,0GDI na 4LLC lub 4HLC auto "hamuje"

Witam forumowiczów. Jestem nowym "szczęśliwym" posiadaczem Pinina 2,0GDI z możliwością przełączania napędów. Nigdy jeszcze nie jeździłem takim autem. Auto ma 120 000km przejechane i jest z końca 2001. Mam problem, a właściwie pytanie. Auto po włączeniu reduktora przestaje się swobodnie toczyć. Mam wrażenie że nawet trochę hamuje jakby ręczny był trochę zaciągnięty. Przy napędzie na tylną oś auto swobodnie się toczy.
Czy to jest normalne?
_________________
JarkosJ
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-04-2010, 21:00   

Witam,jesli nie jest to jakies bardzo mocne hamowanie i mozna ruszyc bez problemu to jest wszystko dobrze,w moim jest podobnie,jesli zalacze reduktor mozna odczuc pewien opór i ciezko byloby np auto popchac bedąc na luzie... Wynika to napewno z tego ze zaangazowanych jest wtedy wiecej mechanizmow chocby skrzynia redukcyjna i sila rzeczy powstaja wieksze opory... tak ja to rozumiem.
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-04-2010, 09:41   

Witam,
1. po zakupie auta warto zrobić, jak ja to nazywam "przegląd startowy", czyli wymienić wszystkie płyny, oleje (w tym w mostach i skrzyniach), filtry, rozrząd itp.
2. gdy masz 4HLC lub 4LLc, czyli blokada centralnego dyfra, no to siłą rzeczy opór będzie dużo większy.
Myślę, że to "normalne" zjawisko, ale zawsze warto być ostrożnym.
Pozdrawiam, i gratuluję zakupu :p
_________________

 
 
JarkosJ 
Nowy Forumowicz
Pinin 2,0GDI 2001

Auto: Pajero Pinin 2,0GDI 2001 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-04-2010, 09:46   

Dzieki Daromen trochę mnie uspokoiłeś, mimo że już kilka dni go używam i nie sprawia mi problemów mam jeszcze niemiłe uczucie że poprzedni właściciel nie o wszystkim mi powiedział (co jest zrozumiałe). To moje pierwsze terenowe auto więc nie wszystko rozumiem z 4x4 muszę jeszcze sprawdzić oleje w mostach .
_________________
JarkosJ
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2010, 23:09   

To normalne że zamula na wyższych trybach superselecta, to nie są napędy prędkościowe. Śpij spokojnie ze świadomością wspaniałego urządzenia.
 
 
JarkosJ 
Nowy Forumowicz
Pinin 2,0GDI 2001

Auto: Pajero Pinin 2,0GDI 2001 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Poznań
  Wysłany: 08-05-2010, 23:23   Hamuje

Wstyd się przyznać ale proste sprawy, problemy są często najtrudniejsze. Okazało się że najwiszy opór robił tylny hamulec. Tak się zapiekł że trzeba było wyienic przy tej okazji klocki, nasmarować itd. Prawie litr mniej auto teraz pali około 9,4 l /100 km po mieście.
Ale po włączeniu napędów odczuwa się różnicę w oporze auta.
_________________
JarkosJ
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-01-2011, 19:40   

Przy zblokowanym centralnym dyferencjale na zwiększony opór toczenia może mieć wpływ nawet niewielka różnica średnic opon, wynikająca np. z nierównomiernego zużycia tychże na osi tylnej i przedniej. Najbardziej odczuwalne będzie to przy jeździe po asfalcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.