 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Dodaję gazu, rosną obroty, ale nie przyspiesza |
Autor |
Wiadomość |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-01-2011, 00:25 [1G 90-94] Dodaję gazu, rosną obroty, ale nie przyspiesza
|
|
|
Witam, mam bardzo poważny problem z moim eclipse 1G 93 rok
Sprawa NR 1: Gdy dodaję gazu, tak dość mocno, na jakimś biegu, rosną obroty ale auto nie przyspiesza. Z początku pomyślałem, że zamieszał mi bo było ślisko, ale to dzieje się nawet na 5'tym biegu przy 60km/h... Dzieje się to dosyć często, ale nie zawsze, nie mam pojęcia o co chodzi... Dodaję gazu, rosną obroty np. do 6 tys. na czwartym biegu, a jadę 50km/h i na pewno nie mieszają w tym momencie koła...
Sprawa NR 2: Strasznie mi klekocze silnik, koledzy mówią, że to stukają zawory, bo niby mam zły olej i gdy silnik się rozgrzeje, staje się za rzadki i przez to stukają zawory, jak silnik jest zimny, nie ma klekotania... Czy oni maja racje, a jak nie to co?
Sprawa NR 3: Mam nierówne obroty i dość często, ale nie zawsze, silnik gaśnie mi na biegu jałowym oraz na biegu z wciśniętym sprzęgłem... PROSZĘ O POMOC. Z góry dziękuje.
Proszę chociaż trochę zwracać uwagę na interpunkcję, polskie znaki, a w tym przypadku także na logikę!!! Takiego tekstu nie da się czytać..."sparawa NR 1 mianowiscie[...]a jak nie to czyli co?" |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 01:57, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2011, 00:32
|
|
|
Odp1. Chyba skończyła (spaliła) ci się tarcza sprzęgłowa i trzeba wymienić sprzęgło.
Odp2. Może i być wina oleju lub słabego ciśnienia oleju, albo wina pompy oleju albo zaworu regulującego ciśnienie lub zużyte łożyska ślizgowe (panewki) sinika. Najlepiej na początku sprawdzić ciśnienie oleju, jeśli będzie ok to wina albo oleju albo regulatorów luzu zaworowego.
Odp3. Trzeba podłączyć auto pod kompa i zrobić diagnostykę sinika bo przyczyn może być wiele. |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 01:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-01-2011, 00:40
|
|
|
Ok, ale pamiętaj, że klekocze tylko jak jest dobrze rozgrzany, np. jak jeżdżę nawet sporo, ale nie daję mu za ostro po gazie, to nie klekocze, no i mam następne pytania...
1. Ile kosztuje sprzęgło do Eclipse 1G
2. Jak sprawdzić ciśnienie oleju |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 01:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2011, 00:47
|
|
|
Kosztów sprzęgła nie znam, a aby sprawdzić ciśnienie trzeba w miejsce czujnika ciśnienia wkręcić zegar, który pokazuje wartość ciśnienia, każdy mechanik ci to zrobi. Ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach nie powinno być przeważnie mniejsze niż 1 bar, ale w różnych silnikach ta wartość czasem może się niewiele różnić. Co ile tysięcy km wymieniasz olej i jaki masz zalany? |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 02:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-01-2011, 01:27
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Odp3. Trzeba podłączyć auto pod kompa i zrobić diagnostykę sinika bo przyczyn może być wiele. |
Pod komputer (loggera) trzeba by się podpiąć, by zobaczyć co kolega rafux ma jeszcze porąbane poza tym co już wiadomo, czyli przede wszystkim pewnie padnięty silniczek krokowy, przy okazji rozregulowana przepustnica, zapłon i inne pierdoły, które są "pogrzebane" przy tak "zadbanych" egzemplarzach, krokowy można sprawdzić miernikiem, opisywałem to nie raz nie 10 na forum, warunkiem poprawnych wolnych obrotów jest niestety sprawność całego osprzętu i dobra regulacja, to nie polonez. Wykręcenie śruby regulacyjnej na przepustnicy nic nie da, polecam lekturę forum pod hasłami "nauka wolnych obrotów" "regulacja wolnych obrotów" "regulacja obrotów" i tak dalej, lub po prostu przelecieć wszystkie moje posty... mam zwyczaj rozpisywania się...
plecho1 napisał/a: | zegar który pokazuje wartość ciśnienia każdy mechanik ci to zrobi |
Niewielu mechaników dysponuje manometrem do mierzenia ciśnienia oleju, jednak wątpię aby była to wina pompy oleju, dane miernicze w razie czego:
ciśnienie 80kPa(11.4psi) przy temp. oleju 75-90°C (167-194°F)
Wartości te jednak, dla dzisiejszych olei (nawet mineralnych), są zupełnie niepokrywające z danymi fabrycznymi w/w gdyż ich parametry są zupełnie inne i mówiąc pokrótce lepiej smarują przy niższym ciśnieniu niż "wtedy"(20 lat temu) przy wyższym
"klekotanie" tylko na ciepłym wskazuje na padające popychacze zaworowe, lub po prostu dostały syfu i ich zawory zwrotne nie trzymają ciśnienia oleju, zdarzają się przypadki zasysania przez smok powietrza z powodu niskiego poziomu oleju, daje ten sam efekt, na dzień dobry spróbuj wymienić olej+filtr, jak nie czeka Cię przynajmniej operacja czyszczenia popychaczy, w 70% przypadków pomaga, gdy popychacze mechanicznie nie są jeszcze wytarte na trzpieniach przez spadki (stukanie)
Po Twoich wypowiedziach obawiam się, że stan Twojej wiedzy może stanowczo uniemożliwić doprowadzenie wszystkiego do porządku, radzę popytać na forum regionalnym gdzie niedaleko masz znanego dobrego mechanika i zacząć od wymiany płynów + sprzęgła.
Najtańsza tarcza sprzęgłowa którą można założyć bez koszmarów nocnych to Valeo, jak komplet sprzęgłowy to np. Nipparts lub lepsze (450zł+) ceny jeszcze zależą od znajomości/upustów osoby u której to będziesz robić, jednak przed decyzją zachęcam do podzielenia się na forum jakie części i za ile zaoferował Ci mechanik, może okazać się, że zakłada Ci śmieci.
[ Dodano: 28-01-2011, 01:55 ]
Gdybyś mieszkał bliżej mnie mógłbym Ci pomóc, przynajmniej w diagnozie (brak czasu), jednak teraz patrzę, masz niedaleko do Wrocławia, ma tam swój warsztat klubowicz barteski, jeżeli miałby czas na pewno doprowadził by Ci misia do stanu używalności, znam go bardzo dobrze, sam ma 4ry Eclipsy (GS GST GSX/MT GSX/AT) i zna się na naszych sprzętach. Pytanie ile tam masz tak naprawdę do roboty... Bo strach myśleć po tym co piszesz... Pozdrawiam |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 28-01-2011, 09:15
|
|
|
1 sprzęgło - koniec tarczy bądź wyciek i jej nasmarowanie olejkiem
2 do spr
3 do spr
jak byś był niedaleko Wrocka daj znać obejrzymy |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 13:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-01-2011, 09:21
|
|
|
A powiesz mi ile mniej więcej wyniosła by naprawa w najgorszym przypadku... bo boję się że przekroczy wartość auta, albo okaże się że lepiej kupić nowy silnik.. bo np. mój mechanik za wymianę pompy wody skasował 200zł za wymianę i 170 za pompę... zastanawiam się nad tym Twoim kolega z Wrocławia, może się skontaktuję z nim, powiem co i jak, przyjadę do Niego dogadać się co do ceny, tylko czy miałbym moim ecli tam jechać? Bo może coś się stać po drodze..
Ach i jest jeszcze jedna sprawa, mianowicie strasznie dużo mi pali eclipse, wcześniej tyle nie kopcił... teraz jest to w granicy 16-17l przy spokojnej jeździe po mieście.. czy to może być z winy zaworów?
edit/ piszemy Ty, Twoim, Twój, Niego z dużej... |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 28-01-2011, 09:26
|
|
|
jak nie wiemy co to jak podać cenę ??
"a silnik jaki kupisz"?? kto wie czy nie gorszy jak masz??
sprzęgło 400-600zł zależy jakie
a resztę trzeba sprawdzić
[ Dodano: 28-01-2011, 09:26 ]
koszta przekroczą wartość auta hmm ok kupuje |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 13:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:42
|
|
|
Kupiłem auto 300km od domu, po czym wyruszyłem w trase do siebie, po przejechaniu parudziesięciu km zorientowałem się że wskazówka pokazuje ze jest dość mało oleju wiec pomyślałem że doleje bo czeka mnie długa trasa, zajechałem na stacje i kupiłem (wtedy był to mój błąd) jakis pierwszy lepszy olej, zalałem go i po jakimś czasie (chyba na drugi dzien) i po przejechaniu wiekszej ilości km zaczęło się to klekotanie.. wiec czy można wywnioskowac na przyczyne złego oleju i odrzucić inne opcje czy mimo wszystko może być to coś poważniejszego?
Zapewne już jest to gdzieś napisane ale niech ten temat stanie się tematem problemów związanych z moim autem. Pytanie kolejne brzmi, jaki olej powinienem lać do silnika w moim Eclipse. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-01-2011, 20:43
|
|
|
Jako jeden z lepszych olei do Ecli uważany jest Valvoline Max Life, cena około 130-160zł, z tego co wiem to barteski ma ten olej u siebie na warsztacie w beczce...
Jest możliwe, że popychacze dostały za rzadkiego oleju i temu zaczęły stukać, fakt faktem gdyby były sprawne nie stukały by tak czy tak, poza tym ciekawi mnie gdzie Ty w swoim Ecli masz wskaźnik poziomu oleju bo ja takowego nie mam... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-01-2011, 21:02
|
|
|
Tylko teraz który z tych olejów jest dla mnie
MaxLife Synthetic 5W-40
czy
MaxLife FE 5W-30
czy
MaxLife 10W-40 ?
aha i jeszcze jedno.. Ja mam eclipse 1g i czy tam są popychacze zwrotne czy sprężyna zaworowa cofa zawór? |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 30-01-2011, 12:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-01-2011, 22:03
|
|
|
10W-40 Półsyntetyk
jest sprężyna zwrotna na zaworze, zablokowana talerzykiem zablokowanym klinami na trzonku, dźwigienka zaworowa jest dwustronnie podparta, z jednej strony o popychacz (hydrauliczny kasator luzu zaworowego) po drugiej o trzonek zaworu, dźwigienka chwieje się na trzonku popychacza, naciskana jest przez krzywkę wałka, pracuje z wałkiem poprzez własną łożyskowaną rolkę, natrysk olejem na rolkę pracującą z krzywką odbywa się przez otwór w dźwigience skierowany na krzywkę, olej otrzymuje poprzez kanał w popychaczu który jest jednocześnie odpowietrznikiem popychacza.
 |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 29-01-2011, 19:59
|
|
|
Zenek powiem Ci tak.. auto kupiłem od totalnego zarzynacza, auto naprawdę mnie urzekło swoim wyglądem postanowiłem wziąć sobie te autko za cel i mam zamiar powoli je doprowadzić do stanu prawie że idealnego..
Rzeczy które muszę zrobić to:
1. Wymiana pompy wody - zrobione - pompa 200zł robocizna 200zł)
2. wymiana sworzni (drgania kierownicy powyżej 120 km, są luzy)
3. tylne klocki i tarcze do wymiany + naprawa ręcznego - linka ( jeśli ktoś zna cene niech napisze )
4. cala ta sprawa z nierównymi obrotami - najpierw pojadę pod komputer
5. klekotanie silnika - jak zorbie wymianę oleju na prawidłowy to zobaczymy co dalej
6.ponadto strasznie ciężko wchodzą mi biegi, np. z 5 na 4 zredukować to jest masakra albo z 3 na 2, a wrzucenie wstecznego to nie lada wyzwanie - niech ktoś się tu wypowie.
7. następna rzecz to tempomat, działał i nie działa.. po prostu nie włącza się, jedynie świeci mała pomarańczowa kontrolka na manetce i nic więcej się nie dzieje.
8. jeszcze jedna dziwna rzecz która się w tym aucie dzieje, jakiś czas temu po przejechaniu paru km po mieście jak zaparkowałem auto zobaczyłem że para unosi się z pod maski, dziwna sprawa tak jakby płyn chłodniczy. zauważyłem też ubytek płynu. Para pojawiała się zawsze po ostrzejszej jeździe i wydobywała się z miejsca jak na rysunku A. Zaś wycieku nigdzie nie było widać jak zaglądałem pod maskę przy włączonym silniku. To tez może być poważna sprawa albo i związana z czymś powyżej.
9.we wnętrzu brakowało dużo elementów wyposażenia wnętrza - pokupy walem to ze szrotu m.in. - podłokietnik, prawa klamka, środkowy nawiew z kratką, lewa wew. listwa słupka przedniego i tylnego, prawa osłona słoneczna, lusterko cofania, środkowe światełko stop, szybka na liczniku + kołeczek resetowania , zamek bagażnika, półka bagażnika.
Rozpiszcie się co o tym myślicie... Fotka A:
Na fotce strzałki pokazują mniej więcej z jakich okolic pod maską wydostaje się para...
Pokrywa zaworów była widać spawana.. oczywiście przez poprzedniego właściciela ja autko posiadam ok. miesiąca... |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 30-01-2011, 12:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2011, 12:33
|
|
|
rafux napisał/a: | naprawa recznego - linka ( jeśli ktoś zna cene niech napisze ) |
na zamówienie 250-300zł sztuka nowe, na allegro jakiś gość ma lewą i prawą nowe, 100zł/szt.
rafux napisał/a: | ciężko wchodzą mi biegi[...]niech ktoś się tu wypowie. |
regulacja na wodzikach przy drążku + wymiana oleju w skrzyni (75W90 syntetyk)
rafux napisał/a: | tempomat |
sprawdź czy się włączy jak nogą "podniesiesz" pedał hamulca i sprzęgła do góry (często czujniki nie łapią, jak dociśniesz i zadziała znaczy, że tylko ich regulacja
rafux napisał/a: | ubytek płynu |
sądzę, że to kwestia tylko nieszczelności między wężem, a termostatem lub zatyczki wlewu płynu na termostacie, dzieje się to kiedy termostat jest otwarty i ciśnienie w układzie jest największe (wysokie obroty), a płyn zanim zobaczysz to pewnie wyparowuje, dużo Ci go ubywa? musisz sprawę obadać dokładniej, na rozgrzanym silniku niech Ci ktoś trzyma na obrotach 3-4tyś. a Ty szukaj wycieku, na wolnych obrotach to sobie możesz szukać... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
rafux
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 93 7-bolt usa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:55
|
|
|
Zenek, dużo tego płynu nie ucieka.. hmm czasami w ogole nie paruje, czasami mocno i czesto. Jakiś czas temu po przejechaniu z 50km po mieście uciekło mi ze dwa litry płynu a np potem kolejne 100km i ucieklo może z pol litra..
A cha i mam jeszcze problem z ABS, czasmi wyłącza sie ABS i świeci się kontrolka.. a po wyłączeniu silnika słychać pompke ABS.. wtedy pomaga tylko wyciagniecie i wsadzenie przekaźnika.. chyba coś z tym wlaśnie przekaźnikiem jest nie tak..
I jeszcze mam pytanko.. Chcę sprawdzić błędy ECU samemu poprzez użycie diody. Czytałem osobny temat jak to zrobić ale tam na fotce którą wklileś jest troche inaczej niż u mnie .. nie mam takiego plastikowego pudeleczka obok bezpiecznikow zobacz sobie na fotce w poscie wyzej u mnie.. i nie wiem gdzie tą diode podpiąć, poza tym jaki rezystor ma być użyty do tej diody 12V? |
|
|
|
 |
|
|