Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator napiecia + kontrolka ładowania nie świeci
Autor Wiadomość
okiro 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Żory
Wysłany: 26-01-2011, 15:55   Regulator napiecia + kontrolka ładowania nie świeci

Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem MSS od 3 miesięcy i niestety dopadło mnie nieszczęście he he.
Otóż nawalił alternator a właściwie regulator napięcia i moje pytanie brzmi zna ktoś sklep albo jakieś inne źródło gdzie takowy mogę nabyć bo w googlach na allegro nie znalazłem bo albo aktualnie nie ma na składzie albo nie pasuje model i czy są jakieś zamienniki ewentualnie.
Mss rocznik 2002 1600cm ,alternator bosch.
Ostatnio zmieniony przez okiro 28-01-2011, 15:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2011, 15:57   

http://www.autoelektro.info.pl/index.php
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
okiro 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Żory
Wysłany: 27-01-2011, 03:51   

Dzięki za link ,jakoś przegapiłem ten sklep.
No ładnie sam regulator 283 zł.
Trzeba jeszcze poszukać.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2011, 07:20   

Jeśli tak drogi ten regulator to może lepiej kupić używany cały alternator.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-01-2011, 09:12   

Spróbuj tutaj http://motohurt.info/sklep/index.php
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
okiro 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Żory
Wysłany: 28-01-2011, 13:39   

Po kilku dniach poszukiwań doszedłem do wniosku że kupie używany alternator i tak też zrobiłem .Wszystko chodzi cacy tylko że jest problem z łądowaniem tzn jest ładowanie alternator ,akumulator ładuje ale jest problem z kontrolką ładowania nie świeci ani przed zapłonem ani po zapaleniu silnika [zrozumiałe] .Z tego wynikł mój problem nie było ładowania a ja wyjechałem w trasę .
Kontrolka sprawdzona żaróweczka sprawna itp.
Elektryk powiedział że był problem również z kontrolką serwisu silnika .
Proszę o rady.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2011, 21:58   

Sprawdź czy na zgaszonym silniku z kabla idącego od alternatora do kontrolki jest przejście do masy, najlepiej przy alternatorze i czy ten kabel ma przejście od alternatora do kontrolki. Na zgaszonym silniku ten kabel jest masą dla kontrolki. Po odpaleniu na tym kablu powinno być napięcie jak na akumulatorze (około 14,2V). Jeśli na zgaszonym nie będzie masy a na odpalonym 14,2V to spalony mostek prostowniczy a dokładnie diody wzbudzenia.
 
 
okiro 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Żory
Wysłany: 29-01-2011, 17:43   

Dzięki za odzew .
Jeszcze nie sprawdziłem tego co mi radziłeś ale elektryk sprawdzał altka na stole i po montażu i nie stwierdził żadnych anomalii w tym nowym-używanym alternatorze .
Ten stary w którym padł regulator był rozebrany na części pierwsze i oprócz regulatora wszystko także było w porządku [diody również] a kontrolka też nie świeciła.
Moje pytanie brzmi za co właściwie odpowiada a raczej co wskazuje ta nieszczęsna kontrolka ?
Ładowanie czy stan alternatora bo już się pogubiłem ?
Wydawało mi sie aż do teraz że jak jest ładowanie kontrolka gaśnie jak nie ma to świeci,proste i zrozumiałe aż do teraz.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2011, 18:20   

Bo tak jest. A jeśli nie świeci na pracującym silniku to nie ma ładowania bo dzieje się coś z alternatorem.
Do kontrolki dochodzi + od strony stacyjki, jak włączysz na zapłon a masa od alternatora jak silnik nie pracuje. Ale jak odpalisz auto to na tym kablu co na zgaszonym była masa pojawia się + i kontrolka przestaje świecić.
A u ciebie najprawdopodobniej nie ma przejścia kabel od alternatora do kontrolki czyli masa kontrolki lub nie ma zasilania + na kontrolce. Sprawdź ciągłość kabla masowego i czy po przekręceniu klucza na zapłon do kontrolki na drugim przewodzie dochodzi +.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-02-2011, 14:56   

Byłem dzisiaj z autem w warsztacie żeby ocenili ile będzie kosztowała wymiana rozrządu. Przy okazji w związki z tym, że czasem przy odpalaniu alarm mi zagwizda spytałem czy mogą sprawdzić akumulator.

Wyszło, że jest za duże ładowanie i przeładowywany jest akumulator. Ładowanie wyszło 14,6 (na odpalonym aucie bez świateł)

Gdy podłączyli obciążenie pod akumulator alarm zaczął wyć, a oni stwierdzili, że akumulator do wymiany.

Póki co auto odpala normalnie (poza wspomnianym gwizdem alarmu).

Stwierdzili, że regulator napięcia do wymiany. Znaleźli nowy za 400zł i stwierdzili, żebym spróbował poszukać używanego.
Jaki jest numer części tego regulatora? Na allegro znalazłem regulatory po 60zł :D

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, Wasze wypowiedzi, że zamiast szukać regulatora napięcia, lepiej kupić sprawny używany alternator.

Czy regulator napięcia jest częścią alternatora?

Aha kontrolka ładowania nie zapala się w moim aucie - MSS 1.6 2003.

Czy regulator napięcia z jakiegoś innego auta jest identyczny z tym w moim MSS?

Poradźcie co robić.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-02-2011, 15:23   

W DIDzie według elektryka regulator napięcia jest częścią razem ze szczotkotrzymaczami.

W 1,6 według japancars.ru regulator jest częścią alternatora. Numer części to MD623034 .

W intercarsie 461 zł.

TU: http://archiwumallegro.pl...-289205187.html był za 90 zł.

Tu: http://www.iparts.pl/czes...F00M145347.html za 162 zł.

Wygląda na to że w cari jest taki sam. Może od jakiegoś Volvo też podejdzie. Samych alternatorów w cenie koło 100 zł na alle jest masa.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-02-2011, 15:35   

Czy to jest naprawialna rzecz?

Numer który podałeś to numer regulatora czy alternatora?

Ja znalazłem takie: orginały MD257744, MD353869, MD357744
Boschowskie F00M145347, F00M145207, F00MA45228
(dlaczego są aż trzy różne numery części?)


Czy po moim opisie możecie stwierdzić, czy regulator napięcia rzeczywiście może być walnięty? - rozumiem, że gdyby walnięty był alternator to kontrolka na desce rozdzielczej by mi się świeciła tak?


p.s. po moim pytaniu w iparts o termin wysyłki zmienili cenę na 269zł :-(
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-02-2011, 18:36   

RaVciO napisał/a:
Wyszło, że jest za duże ładowanie i przeładowywany jest akumulator. Ładowanie wyszło 14,6 (na odpalonym aucie bez świateł)
A to nie jest tak, że powinni być 14,4 V :?: Te 0,2 to chyba nie jakaś tragedia :rolleyes:
Poczekaj może niech się jakiś elektryk wypowie co do tego ładowania albo znajdź jakiś inny warsztat (np. tam gdzie sprzedają akumulatory) i sprawdź jeszcze raz ładowanie i akumulator.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-02-2011, 19:19   

14,6V to nie tragedia, nie powinno się z tego powodu nic dziać a napewno nie przeładuje to akumulatora.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-02-2011, 19:54   

Właśnie dlatego, że ten warsztat nie zajmuje się za bardzo elektryką pytam także Was i przyznam, że też myślałem, o tym by skonsultować ich darmową diagnozę/poradę z jakimś elektrykiem.

Wydaje mi się, że co do jednego mogli mieć dużo racji - odnośnie akumulatora (jest w aucie od nowości, czyli od stycznia 2004).

W sumie to mnie trochę pocieszyliście, że może się okazać, że nie będę musiał wydawać kasy na regulator napięcia :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.