 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer 1.8 D 1991r. montaż turbiny |
Autor |
Wiadomość |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2011, 16:38 Lancer 1.8 D 1991r. montaż turbiny
|
|
|
Witam! Dostałem na 1 samochód Mitsubishi Lancera 1991r. C64A z silnikiem 1.8 D 4D65. Samochód jest w idealnym stanie, ma przebieg tylko 168.000 (mój Ojciec 1 właściciel). Jestem z niego ogromnie zadowolony, dbam o niego, nie zależy mi na wyścigowej jeździe, jednak chciałoby się mieć choć troszkę mocniejszy motor. Ostatnio pałęta mi się po głowie myśl o zamontowaniu turbiny z Galanta 1.8TD. Że taka możliwość jest- to już wiem,(to są te same silniki) jednak przede wszystkim, czy nie ucierpi na tym wytrzymałość silnika ( od nowości miał 60km, teraz dokładając turbo miałby 75km) może już jest to za stary silnik na takie modyfikacje, i czy taka operacja wiąże się tylko i wyłącznie z montażem turbo i kolektora wydechowego od galanta, czy jest coś jeszcze? Co by mi było potrzebne do takiej "przeróbki"? Gdzieś czytałem że ponoć trzeba by zmieniać głowicę, nie wiem na ile jest to sprawdzone info.
Z góry dzięki za sensowne wypowiedzi i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
rabitt19
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 29 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:17
|
|
|
Więc tak temat turbo jest wałkowany od pra pra dziadów jest to mażenie każdego tunera swego czasu bawiłem sie w uturbianie benzyny wiąże sie z mega kosztami bo turbo kolektor zawór doprowadzenie oleju itp itd cena takiego zabiegu jest często równa swampowi silnika misiek jest wyjatkowym wozidłem ale za taka cene juz wolal bym włożyć 1.8 benzyne albo jakiś silnik z turbo seryjnie Ale zrobisz jak ci tam rozum podpowiada ja bym zostawił tak jak jest jest ekonomicznie przyjemnie a w tym czasie możesz zbierać na swamp masz + tego że nie musisz zawiechy wymieniać bo masz te same co w gti ;D wiec mozesz wsadzać duży motor POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:02
|
|
|
rabitt19, czy jesteś pewny, że piszesz o Lancerze 1.8 D? |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:59
|
|
|
Hmm...no właśnie też myślałem nad swapem, ale raczej odpuszczę, dużo roboty i w ogóle, tu wiem że mam silnik w perfekt stanie, a tak by trzeba skrzynie inną, komputer itd. ewentualnie właśnie jakby się dało domontować tą turbinę z galanta, koszt ok. 400zł (a jak trzeba regenerację +600zł) dodałoby to trochę mocy i mi to wystarczy, wiadomo, nie jest to wyścigowe auto Pytanie właśnie czy ktoś się konkretnie orientuję co i jak z tym turbo, co trzeba zmieniać, jak to zniesie silnik. Dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
rabitt19
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 29 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 30-01-2011, 22:39
|
|
|
mkm napisał/a: | rabitt19, czy jesteś pewny, że piszesz o Lancerze 1.8 D? |
Tak czemu pytasz? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2011, 00:54
|
|
|
Colt/Lancer 1.8D ma takie samo zawieszenie (mocniejsze) co 1.8 Gti. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-01-2011, 15:22
|
|
|
rabitt19, bo Zielu175 jak zrozumiałem zastanawia się nad dodaniem turbiny z diesla do diesla, a nie o swapie.
Ja diesli nie lubię i się na nich nie znam, więc nie pomogę, ale myślę, że temat jest do ogarnięcia, a efekty mogą być ciekawe. |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2011, 20:22
|
|
|
Zgadza się
Dobra, więc do montażu potrzeba turbo z galanta 1.8td, kolektora wydechowego, dolotowego, węży(ew. głowicy, jeśli nie ma wyjścia na smarowanie turbiny). Pewnie trzeba to wszystko jakoś dostroić, końcówki wtrysków, pompa wtryskowa, czy może jest jakaś fabryczna rezerwa która powoduje że nie trzeba nic regulować? Zastanawiałem się czy może dałoby radę założyć turbo z silnika 2.0 td tj.4d68, czy taki zabieg jest nie odpowiedni...
Był na forum ktoś kto montował turbo z galanta i intercooler do silnika 1.8d, tylko że usunął konto, ma ktoś z nim kontakt?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|