Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.8 D 1991r. montaż turbiny
Autor Wiadomość
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2011, 16:38   Lancer 1.8 D 1991r. montaż turbiny

Witam! Dostałem na 1 samochód Mitsubishi Lancera 1991r. C64A z silnikiem 1.8 D 4D65. Samochód jest w idealnym stanie, ma przebieg tylko 168.000 (mój Ojciec 1 właściciel). Jestem z niego ogromnie zadowolony, dbam o niego, nie zależy mi na wyścigowej jeździe, jednak chciałoby się mieć choć troszkę mocniejszy motor. Ostatnio pałęta mi się po głowie myśl o zamontowaniu turbiny z Galanta 1.8TD. Że taka możliwość jest- to już wiem,(to są te same silniki) jednak przede wszystkim, czy nie ucierpi na tym wytrzymałość silnika ( od nowości miał 60km, teraz dokładając turbo miałby 75km) może już jest to za stary silnik na takie modyfikacje, i czy taka operacja wiąże się tylko i wyłącznie z montażem turbo i kolektora wydechowego od galanta, czy jest coś jeszcze? Co by mi było potrzebne do takiej "przeróbki"? Gdzieś czytałem że ponoć trzeba by zmieniać głowicę, nie wiem na ile jest to sprawdzone info.

Z góry dzięki za sensowne wypowiedzi i pozdrawiam.
 
 
rabitt19 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 30-01-2011, 15:17   

Więc tak :D temat turbo jest wałkowany od pra pra dziadów :D jest to mażenie każdego tunera swego czasu bawiłem sie w uturbianie benzyny wiąże sie z mega kosztami bo turbo kolektor zawór doprowadzenie oleju itp itd cena takiego zabiegu jest często równa swampowi silnika :) misiek jest wyjatkowym wozidłem ale za taka cene juz wolal bym włożyć 1.8 benzyne albo jakiś silnik z turbo seryjnie :) Ale zrobisz jak ci tam rozum podpowiada ja bym zostawił tak jak jest jest ekonomicznie przyjemnie :D a w tym czasie możesz zbierać na swamp :) masz + tego że nie musisz zawiechy wymieniać bo masz te same co w gti ;D wiec mozesz wsadzać duży motor :) POZDRAWIAM
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-01-2011, 16:02   

rabitt19, czy jesteś pewny, że piszesz o Lancerze 1.8 D?
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2011, 16:59   

Hmm...no właśnie też myślałem nad swapem, ale raczej odpuszczę, dużo roboty i w ogóle, tu wiem że mam silnik w perfekt stanie, a tak by trzeba skrzynie inną, komputer itd. ewentualnie właśnie jakby się dało domontować tą turbinę z galanta, koszt ok. 400zł (a jak trzeba regenerację +600zł) dodałoby to trochę mocy i mi to wystarczy, wiadomo, nie jest to wyścigowe auto ;) Pytanie właśnie czy ktoś się konkretnie orientuję co i jak z tym turbo, co trzeba zmieniać, jak to zniesie silnik. Dzięki za odpowiedzi ;)
 
 
rabitt19 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 30-01-2011, 22:39   

mkm napisał/a:
rabitt19, czy jesteś pewny, że piszesz o Lancerze 1.8 D?




Tak czemu pytasz?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2011, 00:54   

Colt/Lancer 1.8D ma takie samo zawieszenie (mocniejsze) co 1.8 Gti.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-01-2011, 15:22   

rabitt19, bo Zielu175 jak zrozumiałem zastanawia się nad dodaniem turbiny z diesla do diesla, a nie o swapie. :wink:
Ja diesli nie lubię i się na nich nie znam, więc nie pomogę, ale myślę, że temat jest do ogarnięcia, a efekty mogą być ciekawe.
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2011, 20:22   

Zgadza się ;)
Dobra, więc do montażu potrzeba turbo z galanta 1.8td, kolektora wydechowego, dolotowego, węży(ew. głowicy, jeśli nie ma wyjścia na smarowanie turbiny). Pewnie trzeba to wszystko jakoś dostroić, końcówki wtrysków, pompa wtryskowa, czy może jest jakaś fabryczna rezerwa która powoduje że nie trzeba nic regulować? Zastanawiałem się czy może dałoby radę założyć turbo z silnika 2.0 td tj.4d68, czy taki zabieg jest nie odpowiedni...
Był na forum ktoś kto montował turbo z galanta i intercooler do silnika 1.8d, tylko że usunął konto, ma ktoś z nim kontakt?
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.