Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jakiej firmy zestaw uszczelek pod głwicę
Autor Wiadomość
nimrodelipapi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-01-2011, 11:10   jakiej firmy zestaw uszczelek pod głwicę

Witam
Zamierzam wymienić rozrząd i okazalo się, że wyciska mi duże ilości oleju spod głowicy. Bylem u Adamusa w Mikolowie i zalecil demontarz glowicy wymiane uszczelnień zaworów, planowanie i nowe uszczelki. Mam zatem pytanko jakiej firmy zestaw uszczelek pod głwicę i uszczelniaczy kupić , mechanik zalecił zakup w serwisie oryginałów ( jak się okazalo - cena za same uszczelniacze 700 zl + 300 zl za uszczelke pod głowice).
Czy warto kupić HERTH+BUSS JAKOPARTS w Inter Cars cena za zestaw jakieś 400 zl. Czy mial ktoś doświadczenie z tymi częściami?
_________________

 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 21-01-2011, 11:25   

Uszczelki: pod głowicę i pokrywę zaworów firmy Elring, uszczelniacze Corteco sprawdzone firmy. Polecam zamówić u Japaneze :) Uszczelka pod głowicę nie powinna kosztować 100 PLN, pod pokrywę zaworów 20 PLN a uszczelniacze nie wiem. Przy wymianie warto sprawdzić wszystkie uszczelniacze od strony rozrządu i wymienić, żeby później drugi raz nie rozbierać w przypadku, gdy będą ciekły...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
nimrodelipapi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-01-2011, 14:11   

A tak sie zastanawiam, może zrezygnować z remontu silnika i kupić sobie poprostu drugi nowy z mniejszym przebiegiem , zmienić rozrząd ( wszystkie cześci stoją w pokoju do wymiany rozrządu)- zawsze bedzie drugi silnik na części.
Koszt demontarzu i montarzu głowicy i jej regeneracja ( nie wiadomo co wyskoczy- czy nie trzeba będzie jej spawać byl wymieniac na nową) do tego kpl uszczelek ( pod glowice ok 100- 200z zł) i uszczelniaczy zaworowych ( dobre kosztują po 40zł/ szt. tj około 700zł za kpl ) to daje tyle co używany silnik z demontarzu albo i więcej.
Co myślicie w tej sprawie.
_________________

 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2011, 15:13   

nimrodelipapi zależy co zamierzasz remontować?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
nimrodelipapi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-01-2011, 20:38   

głowice rzecz jasna, nastukalem już 60 kkm na LPG i wszystko by grało gdyby nie fakt że przy przedostatniej wymianie oleju wlano mi przez pomyłkę półsyntetyk po oleju mineralnym na którym jeżdżę od 5 lat i z takim go już kupiłem.
W ciągu kolejnych 10.000 km silnik po prostu rozciekł się i leje olej spod głowicy w miejscu pod aparatem zapłonowym i zaczyna pokazywać się po stronie rozrządu.
Sprawdzałem ciśnienie w cylindrach na przyrządzie pokazywało na każdym niemniej niż 14 bar ( wg książki powinno być po 14,5 bara).
Zastanawia mnie czy:
- tak duża ilość oleju może wyciskać spod głowicy na blok silnika i skrzynię biegów nie powodując mieszania się z płynem chłodzącym ( brak oznak w oleju i w płynie) ?
- tłuste plamy pokazują się na kolektorze wydechowym przy uszczelce
- spod korka wlewu oleju też wyciska olej co jakiś czas niewielkie ilości wycieram
ogólnie traci się od wymiany do wymiany 10.000 km cały wskaźnik między min i max.
Silnik odpala bez zarzutu od pierwszego za każdym razem
Co do nowego motoru to znalazłem taki z przebiegiem ponoć udokumentowanym 140 kkm tyle że pracował z automatem za 800 zł z "gwarancją rozruchową "
Chcę przygotować auto do tegorocznych wakacji a zamierzam trochę pojeździć i nie tylko w kraju
_________________

 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2011, 20:44   

Nie zmieniałbym silnika na Twoim miejscu.
nimrodelipapi napisał/a:
- tak duża ilość oleju może wyciskać spod głowicy na blok silnika i skrzynię biegów nie powodując mieszania się z płynem chłodzącym ( brak oznak w oleju i w płynie) ?
Zużyła się uszczelka i dlatego jest tam olej, pewnie kanał olejowy jest blisko ściany bloku i dlatego tam puszcza...
nimrodelipapi napisał/a:
- spod korka wlewu oleju też wyciska olej co jakiś czas niewielkie ilości wycieram
Podegnij blaszki przy korku, żeby lepiej dociskał lub zmień na nowy- koszt 15 zł.
Wymień uszczelkę pod głowicą, splanuj głowicę (pęknięta na pewno nie jest), zmień uszczelkę pod pokrywą zaworów i będzie git.

Planowanie ze sprawdzeniem-100 PLN
Uszczelka pod głowicę- 50-80 PLN
Uszczelka pod pokrywę zaworów- 20 PLN
Korek- 15 zł.
W sumie ok. 300 PLN plus robocizna, poza tym wiesz co masz.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
nimrodelipapi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-01-2011, 13:18   

wielkie dzieki za odpowiedź :)
mam jeszcze pytanie - jaki warsztat polecacie do wyminy rozrządu i remonu silnika??na śląsku oczywiście, mozliwie najbliżej gliwic.
niestety pan Adamus odpada - okazało się że bardzo drogo chce sobie policzyć....
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-01-2011, 14:47   

nimrodelipapi napisał/a:
niestety pan Adamus odpada - okazało się że bardzo drogo chce sobie policzyć....
ile :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2011, 14:54   

robertdg napisał/a:
nimrodelipapi napisał/a:
niestety pan Adamus odpada - okazało się że bardzo drogo chce sobie policzyć....
ile :?:
Właśnie?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-02-2011, 17:54   

nimrodelipapi napisał/a:
wszystko by grało gdyby nie fakt że przy przedostatniej wymianie oleju wlano mi przez pomyłkę półsyntetyk po oleju mineralnym na którym jeżdżę od 5 lat

U mnie auto też jeździło na mineralnym-wg. książki serwisowej przez rok przed zakupem. Ubywało mi oleju bez wycieków (0,5l dolewki po pierwszych 2000km). Nie było typowych oznak spalania oleju, ani mieszania się z płynem. Polecany na forum mechanik polecił mi płukankę i zmianę na półsyntetyk.
Po takim właśnie zabiegu spala oleju znacznie mniej, tzn. długość bagnetu, plus dolewka 0,25 na 10.000km. Na razie odpukać mimo mrozów silnik nie zdradza oznak rozszczelnienia.
Może więc-wbrew temu, co się na ogół sadzi-zmiana na rzadszy olej wcale nie musi być szkodliwa.
 
 
nimrodelipapi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-02-2011, 20:17   

Płukanka mu nie pomoże :( . Części lada dzień przyjadą i tylko umawiać się z mechanikiem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.