Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Osłony podwozia
Autor Wiadomość
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2011, 12:11   Osłony podwozia

Fajną stronę wyczaiłem i tam jest coś takiego w sprzedaży:
http://www.pinin.ru/page.php?4.0

U nas ta osłona kosztuje coś koło 2500 zł bez montażu (te same zdjęcia widziałem na jakiejś stronie 4x4) a u nich niecałe 500.
W związku z tym stwierdziłem że zrobię coś podobnego (tylko zwykłą płytę aluminiową o wym ok. 70x100 cm jako przedłużenie fabrycznej osłony silnika). Nie uprawiam offroadu (zresztą mam MPI), ale na drogach szutrowych często są kamienie co strzelają w podwozie - nie chciałbym uszkodzić skrzyni lub rury.
Czy widział z was ktoś jakiś sposób na zrobienie osłony tylnego tłumika? (myślałem o wykorzystaniu haka).
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2011, 14:15   

mstrucz napisał/a:
ale na drogach szutrowych często są kamienie co strzelają w podwozie - nie chciałbym uszkodzić skrzyni lub rury
skrzynia powinna mieć fabryczną osłonę a na rurę??? myślisz o wydechu ???? podaruj sobie bo aby uszkodzić tłumik to chyba na jakiś ostry kamienisty off-road musiał byś pojechać a osłonę ewentualną to tylko do rury możesz mocować bo przecież rura nie ma sztywnego połączenia z ramą==>>wisi na gumach.
mstrucz napisał/a:
i tam jest coś takiego w sprzedaży:
http://www.pinin.ru/page.php?4.0
fajnie to wygląda ale nie jest praktyczne bo jak wkleisz ==>> piszesz ze nie uprawiasz off-road-u do czasu Kolego do czasu, to cała ta osłona jak się przyssie to lepiej niż nie jeden ekstra klej będzie trzymać :wink: Po za tym dodatkowy zbędny całkowicie ciężar, brak dobrej wentylacji wszystkiego co jest pod spodem,zbiorowisko błota==>> pożywka dla rudy. Jesli nie jeździsz w off-road to osłony fabryczne powinny spokojnie wystarczyć==>> nawet dla szutrowych kamieni :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2011, 14:44   

W Pininie osłona kończy się zaraz za silnikiem, przed przednim mostem, skrzynia nie jest chroniona niczym poza belką przykręconą do ramy. Ja tą osłonę właśnie chcę dlatego, że po osie w błocie nie jeżdżę - wiem że wtedy może się "przykleić". Takie osłony jako wyposażenie do turystyki szutrowo - piaskowo - asfaltowej myślę że się sprawdzają - zresztą zobaczę jak zrobię, bo wydawać nie zamierzam na to żadnej kasy (płyte aluminiową 3mm mam) nie zamierzam też robić żadnej hermetyki - spód auta i cała płyta będzie normalnie możliwa do oczyszczenia.
Osłonę tłumika chcę wykonać tak aby sobie dyndał nad nią - nie przymocowaną do tłumika tylko do ramy. Wizualnie widziałem coś takiego w starej Vitarze (fabryczne) lub coś na podobieństwo pakietów stylistycznych "off road" do np. Pandy, tylko że funkcjonalnych. Tłumik w Pininie jest tak zawieszony, że jest najniższym miejscem od tyłu - hak jest wyżej, więc już kilka razy jak parkowałem tyłem w zmrożonej zaspie (a tak niestety czasem muszę w pracy) to się opieram właśnie tym tłumikiem. W zasadzie to nie musi być nawet blacha (nie tak jak osłona zbiornika paliwa) tylko jakiś "kosz" z prętów/płaskowników (coś jak osłona miski olejowej w 125p) żeby się nie grzało.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2011, 16:12   

mstrucz napisał/a:
W Pininie osłona kończy się zaraz za silnikiem, przed przednim mostem,
?????? to w Pininie jest przedni most ??????
mstrucz napisał/a:
cała płyta będzie normalnie możliwa do oczyszczenia.
uwierz mi będzie ciężko no chyba że wjedziesz w jakąś rzeczkę lub potok. Ja osobiście kerszerem po każdym wyjeździe w teren ,jesli nie było wodnej przeprawy,w błotnisty teren myję nie tylko samochód ale i podwozie a i tak zostaje tego towaru dość dużo===>>> widać to dopiero będąc na kanale. Ale najważniejsze jest to że Sam będziesz to robił i będziesz miał z tego satysfakcję.
mstrucz napisał/a:
więc już kilka razy jak parkowałem tyłem w zmrożonej zaspie (a tak niestety czasem muszę w pracy) to się opieram właśnie tym tłumikiem.
a gorący tłumik nie rozpuścił śniegu no gorzej jest gdy będzie to bryła lodu. Na forum jest gdzieś zdjęcie osłony tylko na L200 zamocowanej może znajdę to podrzucę.
http://forum.mitsumaniaki...=37989&start=15 i jeszcze
http://forum.mitsumaniaki...p=458633#458633

Może pomorze Ci w produkcji osłony na podwozie
http://www.burak.pl/produ...pajero-pinin-2/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2011, 20:14   

Most w sensie przedni dyfer.
Te osłony z burak.pl to właśnie rosyjski sheriff - i fajna różnica w cenie - w Polsce 2900 PLN a na stronie co podałem - 4900 rubli (czyli ok. 470 PLN). Te zdjęcia elki widzialem, fajnie zrobione, ale jak aż tak się bawić nie zamierzam, ot prosta osłona w kształcie prostokąta pod skrzynią i centralnym dyfrem.
A co do zasp to właśnie teraz są wielkimi bryłami lodu z piachem, a czasami też cofając można tą rurą w krawężnik albo jakieś coś uderzyć.
_________________

 
 
postrzepiony 
Forumowicz

Auto: PAJERO PININ 1,8 MPI + BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 50
Skąd: Kozienice
Wysłany: 03-02-2011, 20:49   

Na niektórych zdjęciach na tej ruskiej stronie jest fajniejsza rzecz czyli poszerzenia/osłony rantów błotników.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-07-2011, 23:58   

No i założyłem tą płytę, taka prostokątna blacha aluminiowa 3mm 70 x 100 cm. Fajnie się z nią jedzie, można wszystko wymyć a cała skrzynia jest zakryta. Wystarczyło tylko zrobić otwory i przewiercić belę podtrzymującą skrzynię. Jest OK, jadąc polną drogą wyczułem, że działa ;) .
https://picasaweb.google.com/103658586229392595681/OsOna
_________________

 
 
sylwek12345 
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero Pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-06-2016, 08:36   

Ja mam założona z kwasówki trzeba bylo bo w terenie prawie chaczyl o ziemie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.