[EA2A/W 2.0] Podgrzewacz bloku silnika |
Autor |
Wiadomość |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 02-02-2011, 12:04 [EA2A/W 2.0] Podgrzewacz bloku silnika
|
|
|
Znalazłem ciekawą rzecz ,oryginalny podgrzewacz bloku silnika zapobiegający zimnym startom silnika ,czy ktoś montował taki podgrzewacz ?
http://www.mitsubishipart...?products_id=79 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2011, 14:53
|
|
|
Coś takiego było montowane w wersjach na Skandynawię. Z tego co wiem, to fj_mike taką ma. Ale nie wiem czy tego używa... |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-02-2011, 16:58
|
|
|
Owczar napisał/a: | Coś takiego było montowane w wersjach na Skandynawię. Z tego co wiem, to fj_mike taką ma. Ale nie wiem czy tego używa... |
Ja też...niestety nie mam gniazdka w pobliżu więc nie używam |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:08
|
|
|
m6riano, a jak to działa ?
Ja ostatnimi czasy zastanawiam się nad założeniem Webasto. Zima u nas jest bardzoo długa i przydała by się taka rzecz |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:21
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie wiem bo nigdy tego nie używałem ale wydaje mi sie że zasada jest prosta.
Masz w bloku silnika grzałke która podgrzewa albo wode albo olej i wtedy włączając silnik masz optymalną temperature.
Tak mi się wydaje.
ps. Dopóki nie pojechałem do blacharza żeby m i ogarnął maske, zderzak itd miałem taką wtyczkę w zderzaku którą się podłączało do sieci, może jak na wiosne zamonce nowy zderzak to wróce do tej opcji. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
Ostatnio zmieniony przez m6riano 02-02-2011, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:22
|
|
|
Owczar napisał/a: | Coś takiego było montowane w wersjach na Skandynawię. | Zgadza się mój znajomy ma to w L200. Podłącza się pod prąd i wtedy podgrzewany jest olej w silniku, jak odpalisz to autko już ciepłe, a co za tym idzie ciepło w środku też szybciej się pojawia |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:22
|
|
|
To elektryczna grzałka umieszczona w bloku silnika, którą podłącza się pod 220V. Funkcjonalność rozwiązania bardzo ograniczona. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:26
|
|
|
Owczar napisał/a: | To elektryczna grzałka umieszczona w bloku silnika, którą podłącza się pod 220V. Funkcjonalność rozwiązania bardzo ograniczona. |
Nie wiem jak u Ciebie..ale u mnie to 230 płynie... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:40
|
|
|
m6riano, a jesteś tego pewien? ;> Sprawdź, bo u mojej dziewczyny w mieszkaniu było ostatnio 224V
Zresztą to w tym wypadku ma niewielkie znaczenie, tym bardziej że gdy galant był sprzedawany na rynku w 1997 roku, to w gniazdkach płynęło 220V |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:51
|
|
|
Wiem ..wiem..żartuje...ale myśle że te 10V dla grzałki nie zrobi większej różnicy...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-02-2011, 18:58
|
|
|
marcinzam napisał/a: | Znalazłem ciekawą rzecz ,oryginalny podgrzewacz bloku silnika zapobiegający zimnym startom silnika ,czy ktoś montował taki podgrzewacz ? |
Mam montowany przez dilera (Szwecja) systemu DEFA, Inter Cars posiada takie w ofercie. Grzałka podgrzewa płyn chłodniczy. Obecnie używam tego praktycznie codziennie.
Wtyczka u mnie znajduję się na zderzaku. Dodatkowo mam podprowadzone gniazdko 230V do kabiny, przy nogach pasażera. Możesz podłączyć "farelkę" (coś lepszego, żeby misiek się nie spalił ) i jednocześnie nagrzewać wnętrze. Przydatne przy sporych mrozach
Zalety:
- tanie w zakupie
- bezawaryjne
Wady:
- trzeba mieć gdzie podłączyć
Jeżeli masz możliwość podłączenia kabla do grzania już wieczorem (na terenie posesji lub w garażu) rano pozstaje tobie tylko wpięcie wtyczki, bez wychodzenia z domu. Ja niestety dygam rano i podłączam
Czas nagrzewania - nie wiem Podgrzewam około pół godziny i jest ok. Czas nagrzewania jest uzależniony od temp zewnetrznej. Płyn jest nagrzewany do około 40st.
Silnik uzyskuje właściwą temp po ok 1,4km. Kilka razy sprawdzałem.
Bez nagrzewnia przy jeździe w całości miejskiej spalanie wynosiło nawet 16l
Ostatni pomiar i utrzymany rygor nagrzewnia (żonę ciężko przekonać ) - 12l/100km.
Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
Ostatnio zmieniony przez fj_mike 02-02-2011, 19:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-02-2011, 19:08
|
|
|
fj_mike napisał/a: | marcinzam napisał/a: | Znalazłem ciekawą rzecz ,oryginalny podgrzewacz bloku silnika zapobiegający zimnym startom silnika ,czy ktoś montował taki podgrzewacz ? |
Mam fabryczny systemu DEFA, Inter Cars posiada takie w ofercie. Grzałka podgrzewa płyn chłodniczy. Obecnie używam tego praktycznie codziennie.
Wtyczka u mnie znajduję się na zderzaku. Dodatkowo mam podprowadzone gniazdko 230V do kabiny, przy nogach pasażera. |
Dokładnie tak samo mam..nawet się zastanawiałem po co gniazdko sieciowe skoro nie działa(myślałem że może jakaś przetwornica jest) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
endriu323f
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:13
|
|
|
A mógł byś wrzucić fote jak to masz zamontowane tz. w którym miejscu.
od początku zimy chodzi mi pogłowie wstawienie takiej grzałki |
_________________
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:17
|
|
|
Wtyczka znajduje się przy prawym świetle przeciwmgielnym, mały czarny kapselek.
Dalej jeden kabel jest podprowadzony do kabiny, drugi do grzałki.
 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
endriu323f
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 04-02-2011, 23:34
|
|
|
Dzieki ale chodziło mi raczej gdzie w bloku silnika jest zamocowana i w jaki sposób ta grzałka. Kabel zasilajacy to zawsze sie gdzies poprowadzi |
_________________
 |
|
|
|
 |
|