Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow
Autor Wiadomość
Jerrywrc 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 27-01-2011, 22:58   [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow

Witam,

Pewnego dnia galant zaczął falować na niskich obrotach i stopniowo spadał mu moc. Zmieżyłem kompresje i na 2 i 3 cylindrze wyszło jedynie po 6 atmosfer a na 1 i 4 po 11. Zdjąłem juz klawiature, wypiąłem wałki i odkręciłem głowice. Mam jednak problem jak zdemontować aparat zapłonowy, który przymocowany jest do kolektora . Napędzany jest wałkiem rozrządu, za cholere nie moge go wypiąć. Jak to zrobić ?
Okazało sie na pierwszy rzut oka, że uszczelki oczywiscie są uszkodzony ale jest także ubytek materiału ! w bloku silnika miedzy 2 i 3 cylindrem ok 3 mm wrzru, w miejscu gdzie byla zerwana uszczelka !

POMOCY !
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 29-01-2011, 14:12   

3 mm to za dużo, żeby szlifować, blok musi iść do planowania, ale przy tak głębokich wżerach nie wiem czy to się uda, w najgorszym wypadku masz do zmiany cały silnik... (najtańsza opcja)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Jerrywrc 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 29-01-2011, 17:06   

Wrzeru jest 0,3 mm :) gorzej, bo dalej nie moge wyjąć aparatu zapłonowego !?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 31-01-2011, 00:24   

z tego co pamiętam to musisz odkręcić 2 śrubki nad i pod aparatem, wtedy on wyjdzie, tylko nie musi wcale łatwo wychodzić, możesz próbować go podważyć i delikatnie popukać (np. gumowym młotkiem)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 31-01-2011, 00:27   

Ja pamiętam tylko jedną śrubkę :) Na górze. Na dole w E33 SOHC nie ma śrubki.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 31-01-2011, 21:06   

Marku, nie chce się kłócić, bo ostatnio pod maskę zaglądałem jakie pół roku temu, a głowice ściągałem 2 lata temu, więc nie bardzo pamiętam :P
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Mr V 
Mitsumaniak
Just call me V


Auto: Galant e33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 276
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2011, 00:02   

U mnie też jedna śrubka na górze. Klucz bodajże 13. Odkręcasz i ruszasz aparatem, on ma na końcu zębatkę więc ona musi wyjść. Jak nie będzie chciała wyjść to spróbuj poruszać kołem pasowym bo może mieć jakąś blokadę w tym miejscu (strzelam bo u mnie wyskoczył bez problemów.)

Co do kompresji spróbuj wlać troszkę oleju do cylindrów w których jest za niska i wykonaj jeszcze raz pomiar. jeśli kompresja wzrośnie to znaczy, że leżą Ci pierścienie, czyli do remontu. A jeśli nie to prawdopodobnie albo przedmuch na uszczelce głowicy albo padły zawory. Ale to tylko spekulacje i piszę to na podstawie tego co podałeś.
Pozdrawiam.
_________________

 
 
 
Jerrywrc 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 03-02-2011, 21:10   

Dzięki !

Aparat już zdjęty - trzeba było użyc trochę siły. Wydmuchało uszczelke między drugim a trzecim cylindrem - głowica do planowania - ubytek w bloku. Także do planowania - piersiecie do wymiany - popękały przy zamkach.

P.S.

Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. Jak ktoś potrzebuje do służe pomoca.

Pozdrawiam !
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-02-2011, 22:49   

Jerrywrc napisał/a:
Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron.


Jest na forum w dziale downloads.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.