[E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow |
Autor |
Wiadomość |
Jerrywrc
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 27-01-2011, 22:58 [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow
|
|
|
Witam,
Pewnego dnia galant zaczął falować na niskich obrotach i stopniowo spadał mu moc. Zmieżyłem kompresje i na 2 i 3 cylindrze wyszło jedynie po 6 atmosfer a na 1 i 4 po 11. Zdjąłem juz klawiature, wypiąłem wałki i odkręciłem głowice. Mam jednak problem jak zdemontować aparat zapłonowy, który przymocowany jest do kolektora . Napędzany jest wałkiem rozrządu, za cholere nie moge go wypiąć. Jak to zrobić ?
Okazało sie na pierwszy rzut oka, że uszczelki oczywiscie są uszkodzony ale jest także ubytek materiału ! w bloku silnika miedzy 2 i 3 cylindrem ok 3 mm wrzru, w miejscu gdzie byla zerwana uszczelka !
POMOCY ! |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 29-01-2011, 14:12
|
|
|
3 mm to za dużo, żeby szlifować, blok musi iść do planowania, ale przy tak głębokich wżerach nie wiem czy to się uda, w najgorszym wypadku masz do zmiany cały silnik... (najtańsza opcja) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Jerrywrc
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 29-01-2011, 17:06
|
|
|
Wrzeru jest 0,3 mm gorzej, bo dalej nie moge wyjąć aparatu zapłonowego !? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 31-01-2011, 00:24
|
|
|
z tego co pamiętam to musisz odkręcić 2 śrubki nad i pod aparatem, wtedy on wyjdzie, tylko nie musi wcale łatwo wychodzić, możesz próbować go podważyć i delikatnie popukać (np. gumowym młotkiem) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 31-01-2011, 00:27
|
|
|
Ja pamiętam tylko jedną śrubkę Na górze. Na dole w E33 SOHC nie ma śrubki. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 31-01-2011, 21:06
|
|
|
Marku, nie chce się kłócić, bo ostatnio pod maskę zaglądałem jakie pół roku temu, a głowice ściągałem 2 lata temu, więc nie bardzo pamiętam |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Mr V
Mitsumaniak Just call me V

Auto: Galant e33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 276 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2011, 00:02
|
|
|
U mnie też jedna śrubka na górze. Klucz bodajże 13. Odkręcasz i ruszasz aparatem, on ma na końcu zębatkę więc ona musi wyjść. Jak nie będzie chciała wyjść to spróbuj poruszać kołem pasowym bo może mieć jakąś blokadę w tym miejscu (strzelam bo u mnie wyskoczył bez problemów.)
Co do kompresji spróbuj wlać troszkę oleju do cylindrów w których jest za niska i wykonaj jeszcze raz pomiar. jeśli kompresja wzrośnie to znaczy, że leżą Ci pierścienie, czyli do remontu. A jeśli nie to prawdopodobnie albo przedmuch na uszczelce głowicy albo padły zawory. Ale to tylko spekulacje i piszę to na podstawie tego co podałeś.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jerrywrc
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 03-02-2011, 21:10
|
|
|
Dzięki !
Aparat już zdjęty - trzeba było użyc trochę siły. Wydmuchało uszczelke między drugim a trzecim cylindrem - głowica do planowania - ubytek w bloku. Także do planowania - piersiecie do wymiany - popękały przy zamkach.
P.S.
Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. Jak ktoś potrzebuje do służe pomoca.
Pozdrawiam ! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:49
|
|
|
Jerrywrc napisał/a: | Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. |
Jest na forum w dziale downloads. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|