nie odpalił |
Autor |
Wiadomość |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-02-2011, 12:04
|
|
|
lexus napisał/a: | dpf-mi,filtrami,paliwem,adblue,czy innymi obsmarkanymi dopalaczami. | No akurat DPF-a masz sam w 2.0. HDI ma FAP-a Zawsze po gwarancji mozna jednak filterek wymontować i przeprogramować komp. i problem z głowy |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-02-2011, 12:06
|
|
|
joachim69 napisał/a: | to jest jakaś żenada , chcą mnie skasować za wyminę filtra w aucie które ma 10kkm , nie odebrałem samochodu mam ich głęboko w tyłku , dzwonił wczoraj kierownik ASO że udzielą mi rabatu , rozłączyłem sie natychmiast . | Jak zazwyczaj mocno psioczę na jedno ASO, to tym razem jednak zgodnie z zapisami warunków gwarancji to Twoje ASO ma rację. Tak jak pisał mitsu00 nie odpowiadają za jakość paliwa, filtr nie podlega gwarancji. Zaznaczam, że to z punktu widzenia zapisów warunków gwarancji. Nie mam tu na myśli jakichś dobrych praktyk czy rzetelności marki Mitsubishi, bo przecież nie jest normalne, że przy nieco większych mrozach 2,2 odmawiają współpracy, a warunki gwarancji zabraniają stosowania dodatków uszlachetniających do paliw. Nikt też dodał Ci kołderki do outlania (czeski błąd zamierzony) swojej 150kzłotowej inwestycji , ani też przed zakupem nie wspominał o tej drobnej, choć bardzo dokuczliwej jego przypadłości.
[ Dodano: 04-02-2011, 12:08 ]
lexus napisał/a: | No i to jest ta wyższość 2,2 nad turboklekotem | i za to lubię ten stukot gąsienic w mroźny poranek po prostu JEST |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2011, 13:42
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | lexus napisał/a: | dpf-mi,filtrami,paliwem,adblue,czy innymi obsmarkanymi dopalaczami. | No akurat DPF-a masz sam w 2.0. HDI ma FAP-a Zawsze po gwarancji mozna jednak filterek wymontować i przeprogramować komp. i problem z głowy |
2.0 TDI nie ma DPF'a. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-02-2011, 13:54
|
|
|
Muciek napisał/a: | 2.0 TDI nie ma DPF'a. | Tylko co ma....? Puszkę Coca Coli? Weź pocztaj uwaznie. Ma bezobsługowy filtr DPF typu otwartego. Francuz natomiast posiada filtr FAP wraz z dodatkowym zbiornikiem EOLYS podnoszącym tempeaturę wypalania sadzy. Ten płyn trzeba co 120 tys. km wyminiać/uzupełniać. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-02-2011, 14:10
|
|
|
DPF ma ale typu otwartego a są zamkniętego oto mi szło że 2,0 ma bezobsługowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2011, 14:46
|
|
|
lexus napisał/a: | DPF ma ale typu otwartego a są zamkniętego oto mi szło że 2,0 ma bezobsługowy |
Czyli prawie jak by nie miał |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2011, 14:49
|
|
|
joachim69 napisał/a: | to jest jakaś żenada , chcą mnie skasować za wyminę filtra w aucie które ma 10kkm , nie odebrałem samochodu mam ich głęboko w tyłku , dzwonił wczoraj kierownik ASO że udzielą mi rabatu , rozłączyłem sie natychmiast . |
a nie mówiłem, że to paliwo? ja obecnie biję się ze statoilem o zwrot kosztów naprawy. oczywiście nie chcą oddać ani grosza.
[ Dodano: 04-02-2011, 14:50 ]
mitsu00 napisał/a: | Francuz natomiast posiada filtr FAP wraz z dodatkowym zbiornikiem EOLYS podnoszącym tempeaturę wypalania sadzy. Ten płyn trzeba co 120 tys. km wyminiać/uzupełniać. |
...obniżającym temperaturę wypalania sadzy |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-02-2011, 15:11
|
|
|
venglin napisał/a: | [ Dodano: 04-02-2011, 14:50 ]
mitsu00 napisał/a:
Francuz natomiast posiada filtr FAP wraz z dodatkowym zbiornikiem EOLYS podnoszącym tempeaturę wypalania sadzy. Ten płyn trzeba co 120 tys. km wyminiać/uzupełniać.
...obniżającym temperaturę wypalania sadzy | No właśnie chyba odwrotnie.... Jestem właśnie na etapie wymiany tego zbiornika bo skurczybyk sam z siebie żyga płynem tak po prostu. W nic nie uderzylem żeby się rozszczelnil czy cuś. Mam nadzieję że pójdzie w ramach dobrej woli gwaranta, bo zgłaszalem lekki wyciek we wrzesniu i ASO w Warszawie powiedział że nic nie zauważyli. Teraz mam wielką kałużę w garażu. Tak więc zlekceważyli moje wcześniejsze sugestie, że trochę cieklo już we wrześniu. A co do zasady działania tego dodatku, to tak mi tu w ASO w Szwecji powiedzieli, zęby szybciej syf się wypalił, nawet najmniejsze drobinki. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2011, 16:21
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | No właśnie chyba odwrotnie.... |
Nie. Sadza w naturalnych warunkach wypala się w temperaturze ok. 600 stopni C, tymczasem spaliny wychodzące z silnika mają 400-500 stopni C. EOLYS to tlenek ceru, który obniża temperaturę spalania sadzy właśnie do poziomu 400-500 stopni, tak żeby mogła ona uleć spaleniu przy normalnej temperaturze pracy silnika.
Wspomniany tlenek ceru niestety nie ulega spaleniu i stopniowo (ale bardzo powoli) zatyka filtr cząstek stałych. Stąd konieczność wymiany, chyba po 180 kkm, jeśli dobrze pamiętam. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-02-2011, 17:55
|
|
|
Panowie jak to jest z tą ropą czy tylko 2,2 jest podatne na złe paliwo czy 2,0 to samo gdzieś słyszałem że ta lepsza ropa jest za sucha .Nie chodzi mi o dpf czy fap tylko o zanieczyszczenia wtrysków itp, co tankować żeby sie opłacało ?oszczędzać na cenie paliwa ,bo ja popylam na tych lepszych paliwach ale mam kumpla który daje najtańsze, paliwo aby było z dobrej stacji.Na razie nie widzę różnicy w jakosci czy coś ze mną nie tak?,przecież w instrukcji nic nie ma że paliwo musi być jakiś extra czy cóś |
_________________
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:01
|
|
|
lexus napisał/a: | Panowie jak to jest z tą ropą czy tylko 2,2 jest podatne na złe paliwo czy 2,0 to samo gdzieś słyszałem że ta lepsza ropa jest za sucha .Nie chodzi mi o dpf czy fap tylko o zanieczyszczenia wtrysków itp, co tankować żeby sie opłacało ?oszczędzać na cenie paliwa ,bo ja popylam na tych lepszych paliwach ale mam kumpla który daje najtańsze, paliwo aby było z dobrej stacji.Na razie nie widzę różnicy w jakosci czy coś ze mną nie tak?,przecież w instrukcji nic nie ma że paliwo musi być jakiś extra czy cóś |
TDI to silnik VW, 2.0 to jednostka produkowana od Passka B6, a nie raz w Carrefour'ze czy Auchan'ie widzę takie Passki i inne auta z tym klekotem i najwyraźniej jeżdżą. Ten silnik przetrwa wiele rzeczy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:17
|
|
|
lexus, nasze traktory to pojadą nawet na oleju z biedronki , chociaż są na pewno bardziej wrażliwe niż pierwsze TDI. Ja tankuję różnie, omijam tylko najmniejsze stacje w dawnych POM'ach . Przecież zwykły ON niezależnie od sieci pochodzi i tak albo z Orlenu, albo Lotosa. Byle stacja miała duży przerób. Czasami, jak mam trasę to tankuję na BP, jak szybką to nawet Ultimate coby nieco ciszej było. Nic mi nigdy nie zamarzło, nie wytrąciło nawet przy -27. Nasze nie są tak ciepłolubne jak 2,2. Nasze silniki to VAG bodajże 2003-2010, bo teraz już chyba do niczego nie pakują 2.0TDI bez CR. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:51
|
|
|
no i jezdzi mój wóz , przy okazji podjechałem do Daci i obejrzałem z córką Dustera ,powiem wam że ten samochód w środku jeżeli chodzi o materiały to bardzo przypomina mojego Outka , teraz mamy burze mózgów jaką wersje zamówić bo niestety czas oczekiwania to prawie pół roku
Żeby było śmieszniej do zamiast tego śmiesznego kijka ma amortyzator i podświetlane przyciski do szyb .
Nie rozumiem czemu samochód za tyle forsy ma ciemność na drzwiach .
Myślę nad wersja 1.5 dci 4x4 w kolorze białym , do nastolatki auto pasuje |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:59
|
|
|
Co by nie było to zawsze Dacia i ja o takich rzeczach nie zapominam Może i auto fajne, ale i tak bym się nie zdecydował na nie, a za tyle kasy ile sobie życzą kupiłbym coś innego Ale wszystko rzecz gustu. |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2011, 19:02
|
|
|
Muciek napisał/a: | Co by nie było to zawsze Dacia i ja o takich rzeczach nie zapominam Może i auto fajne, ale i tak bym się nie zdecydował na nie, a za tyle kasy ile sobie życzą kupiłbym coś innego Ale wszystko rzecz gustu. | pokaż mi nowe auto 4x4 które kosztuje 50 tysięcy to je na pewno kupie |
|
|
|
 |
|