Budowa zderzaka skrzynkowego |
Autor |
Wiadomość |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 30-01-2011, 20:10 Budowa zderzaka skrzynkowego
|
|
|
Witam Kolegów,
chcę zbudowac przedni zderzak skrzynkowy pod wyciągarkę do mojej pojarki. Czy ktoś posiada moze fotostory z takiej budowy? Przyjmę także schematy, rysunki, linki, dobre słowo i porady etc:))
pozdrawiam
[ Dodano: 31-01-2011, 13:57 ]
Helloo...!
Nikt czegos takiego nie robił? |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 01-02-2011, 12:01
|
|
|
Jawaldek ma u siebie taki w Pajero gdzieś kiedyś wrzucał zdjęcia jak to wygląda . Napisz do niego napewno zdjęcia udostępni.
Ja miałem zamiar zrobić dla siebie taki zderzak ale jakoś koledzy wybili mi to z głowy bo w sumie mam ładne oryginalne przednie dwuczęściowe orurowanie.
doomster napisał/a: | chcę zbudowac przedni zderzak skrzynkowy pod wyciągarkę do mojej pojarki. |
A wyciągarka do Pajero to pasuje idealnie praktycznie bez przerabiana oryginalnego zderzaka. Poza kilkoma nacięciami. Jak chcesz to mogę podrzucić zdjęcia jak taka płyta pod wyciągarkę wygląda . Montuje się ją w przednia część ramy . |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 01-02-2011, 12:25
|
|
|
DZieki za info, prosze podrzuc fotki jak to u ciebie wygląda.. |
|
|
|
 |
Darek21
Forumowicz
Auto: outlander2 pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Stargard Szczecinski
|
Wysłany: 01-02-2011, 15:29
|
|
|
Witam
Ja tez prosze o zdjecia płyty pod wyciągarke |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-02-2011, 18:44
|
|
|
doomster , Darek21 tutaj macie stronę co można coś podpatrzeć http://www.sklep4x4.pl/sklep/ na forum http://www.forum4x4.pl/ też można co nieco podpatrzyć ===>>> trzeba tylko się zalogować albo coś takiego sobie zafundować http://www.expedycja.pl/?...showProduct=219
Ja mam zamontowane coś takiego
<script src='http://img69.imageshack.us/shareable/?i=dscf7233m.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
Co do dokumentacji to chyba nikt nie ma rozrysowanego szkicu i dodatkowo z wymiarowanego. Najlepiej jest zaopatrzyć się w karton,nożyczki,taśmę samoprzylepną i własną inwencję twórczą popartą podglądactwem na różnych stronach i ..... do dzieła |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 01-02-2011, 21:06
|
|
|
Zdjęcia płyty i montażu do ramy
A tak efekt końcowy z orurowaniem.
Uploaded with ImageShack.us
Płyta wykonana jest z blachy o grubości 6mm z tyłu przyspawany jest płaskownik dla lepszej stabilności płyty z przodu przyspawany kątownik 50mm ciepło gięty dla stabilności i do przykręcenia prowadnicy liny po bokach przyspawany kątownik 50mm ciepło gięty do przykręcenia do ramy . Całość przykręcona jest na 6 śrub 12mm do ramy po 3 na stronę w oryginalne otwory które były w ramie ; żadnego spawania i wiercenia w ramie. Samą płytę można wykonać nieco kruszą to prowadnica nie będzie wystawać tak mocno . Ja zrobiłem taką ponieważ tak mi pasowała pod orurowanie. Do montażu wyciągarki trzeba nieco naciąć przedni zderzak co by widzieć jak się lina na bębnie układa i aby prowadnice przykręcić ale tych zdjęć nie mam same wyjdą jak ktoś będzie robił
Mam nadzieje ze nieco naświetliłem sprawę. Pozdrawiam |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-02-2011, 21:37
|
|
|
AndrzejM22 napisał/a: | A tak efekt końcowy z orurowaniem. | miałem kiedyś bardzo podobne orurowanie ===>>> zostało na jakiejś karpie ==>> to co pozostaje po ścięciu drzewa i nie wiadomo czemu jak raz jest na wysokości tych dolnych rurek Ja bym jeszcze, dla pełnej pewności, podciągnął te boczne blach (1 zdjęcie i 3 ) do tych dwóch wyżej znajdujących się śrub ==>> co 8 śrub to nie 6. Ciekawi mnie jak szybko zweryfikują Ci się te plastiki na zderzaku bo wierzaj mi błoto wciąga i to dosłownie Gratulacje za "samo róbstwo" bo to cieszy jak jasny gwizdek |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 04-02-2011, 20:06
|
|
|
Dzieki za wszystkie informacje.
Bede robił też progi, i tu mam pytanie: Ile powinny wystawać poza obrys samochodu/ile cm od karoserii zeby robił pod hi-lifta a nie przeskadzał w terenie. Próg robic z profilu zamknietego czy z rury?
pozdr |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:30
|
|
|
doomster napisał/a: | Ile powinny wystawać poza obrys samochodu/ile cm od karoserii zeby robił pod hi-lifta a nie przeskadzał w terenie. | najlepiej w jednej linii z kołami bo masz wtedy "ślizg" przy bocznym przechyle a i misiaczki nie mają podstawy że coś wystaje po za obrys. doomster napisał/a: | Próg robic z profilu zamknietego czy z rury? | rurę trudniej dopasować ja mam z profilu zamkniętego =>> kwadrat ==>>40x40. Będziesz miał tylko dylemat==>> na śruby czy spawać do ramy są za i przeciw obydwu metodom. Spawany mocniejszy ale może się rama poddać===>>> przy totalnie ekstremalnej jeździe. Na śrubach możesz ściąć śruby ratując ???? ramę. Ja mam spawane i już wiem jak się zachowują przy bocznym przechyle w głębokich koleinach ==>> jak ślizgi a i odległość od karoserii chroni ją. Dziś już ciemno jutro,jak chcesz, podrzucę fotki.
http://img204.imageshack....d=dscf7903d.jpg |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|