 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z zimowym załączaniem napędu 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 02-11-2010, 12:39 problem z zimowym załączaniem napędu 4x4
|
|
|
Witam,
mam cykliczny ( tj. zimowy) problem z załączaniem podczas jazdy napędu przednich kół. Problem jest tylko przy temperaturze poniżej 10 stopni. W lecie prawie nie występuje chociaż coraz ciężej przepchnąć wajchę napędów. Przebieg 60 tys km, mało jeżdżony na 4 koła. Przy rozłączonej skrzyni biegów tj. na N lub P załącza normalnie, choć trochę słychać haczenie. Ogólnie na 4 koła jedzie znacznie głośniej niż kiedyś. Zastanawia mnie czy lepszy/nowszy olej w skrzynkach/ dyfrach nie poprawił by sytuacji. Po rozgrzaniu napędów np. w terenie, problem załączania na 4 koła nie mija. Serwis oczywiście nie stwierdził nieprawidłowości. |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 30-12-2010, 20:33
|
|
|
Mam pytanie co do napędów w Twoim aucie. Czy podczas jazdy z mocniej skręconymi kołami słychać tak jakby coś przeskakiwało? Jeśli tak to miałem takie coś i okazało się, że to zużycie półosi. |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 30-12-2010, 21:55
|
|
|
Nie, jak już przepchnę wajchę napędów na 4 to jedzie normalnie tak jak na tylnych. Hałas i kultura jazdy jak z napędem na tył. Przy skręconych kołach nie mam żadnych odgłosów.
Jak Ci stuka lub przeskakuję to to masz prawdopodobnie przegub walnięty. Osłonki gumowe masz całe i na miejscu ? W Space Starze spadł mi z takiej zacisk, smar wyleciał i po 500 km przegub padł. |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 30-12-2010, 23:06
|
|
|
Przegub to nie jest, choć w pierwszej chwili też o tym myślałem. W serwisie powiedzieli, że to półoś i ją wymienili, od tego czasu stuki ustały i bez stuków przejechałem już 10tyś. km. Jak tak czytam o tej Twojej przypadłości to faktycznie skłaniałbym się w stronę jakiegoś ubytku oleju w skrzyni, dyfrze lub moście. Miałem taki przypadek, że serwis tak zadbał o moje auto przed wydaniem, że od wyjazdu z salonu do pierwszego przeglądu miałem prawie zerowy stan oleju w tylnym moście, wtedy może i faktycznie chodziło wszystko ciężej i głośniej ale nie znałem auta i uznałem, że tak ma być.
Z tym przeskakiwaniem, mówię o sytuacji z jazdą na 4 łapy, kiedy jechałem na samym tyle nic się nie działo. |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 05-02-2011, 22:30
|
|
|
Wymieniłem oleje w dyfrach i problem zniknął. W przednim dyfrze był czarny jak smoła !!!!! i chyba mniej niż 1 litr go zleciało (dziwne bo głównie jeżdżę na tylnych), w międzyosiowym był żółty bez śladów zużycia, a w tylnym lekko czarny. Teraz przód załącza się leciutko i pracuje bezgłośnie. Na magnesach korków dość dużo opiłków. |
|
|
|
 |
|
|