| [1G 90-94] eclipse pali się kontrolka check engine na gazie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | hefasto   Nowy Forumowicz
 
 Auto: eclipse 1g 2.0 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |    Wysłany: 06-02-2011, 18:15   [1G 90-94] eclipse pali się kontrolka check engine na gazie |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam problem . samochód eclipse 1g 2.0 16v 150 km a mianowicie . gdy przełącze na gaz pali się kontrolka check engine oraz wariują obroty od 500 do 1500 czasami złapie i trzyma te 900 ale to żadko . jeszcze gdy gwałtownie porzyspieszam i wcisnę sprzęgło to obroty spadaja do 500 a jak nie utrzyma to gaśnie . co to może być za przyczyna?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | reloop7   Forumowicz
 
 Auto: galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 25 Lis 2010
 Posty: 60
 Skąd: Bielany/Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2011, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Według mnie to gaz chyba musi pojsc do wyregulowania i wymiany filtru  Jesli nie wyczułes ze gaz sie gdzies ulatnia w przewodach doprowadzajacych go do reduktora (o ile masz druga generacje) to regulacja wystarczy  Mozesz sprawdzic to samemu jesli wiesz gdzie masz regulacje dawki gazu, podkrecisz i pojedziesz sie przejechac a wtedy stwierdzisz czy jest okey  Da sie samemu na oko ustawic dawke ale lepiej jechac do kogos kto robił to tysiac razy   A co do obrotów to wiele moze byc powodów, były juz tematy o tym pisane takze poszukaj a napewno znajdziesz cos
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 01:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | falowanie może być spowodowane źle ustawioną instalacją gaśnięcie może być powodem źle ustawionej przepustnicy lub niedziałającego krokowego, ma on też bardzo duży pływ na pracę na gazie, szczególnie źle wyregulowanym
 kontrolką CE nie ma się co za bardzo przejmować jeżeli to instalacja 1-2gen, jeżeli to wtrysk sekwencyjny, należy zamontować emulator wtryskiwaczy benzynowych, w przypadku 1-2gen też można (powinno się) ale nie będzie to miało wpływu na poprawę pracy na gazie, natomiast w przypadku gazu na wtrysku powinno się gdyż błąd wtryskiwaczy może powodować wydłużenie czasów wtrysków co uniemożliwi poprawną regulację mapy gazowej
 |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mateusz_eclipse   Forumowicz
 
  
 Auto: eclipse 1g
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 27 Paź 2010
 Posty: 71
 Skąd: Głogow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 05:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | mialem ten sam problem mam gaz na gwarancji i zamontowali te emulatory i jest ok . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 07:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeżeli nie zamontuje Ci gazownik, a chcesz to mieć to chodzi dokładnie o taki: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/301/stag-eu4
 
 dostępny na alledrogo w tym momencie (trochę inna obudowa, ale to EU4 też):
 http://allegro.pl/emulato...1410247962.html
 
 generalnie najważniejsze jest żeby CE służyło do poinformowaniu Cię o błędzie ECU, a nie o tym, że jedziesz na gazie waląc w nocy po oczach ;p
 |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hefasto   Nowy Forumowicz
 
 Auto: eclipse 1g 2.0 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale panowie ja posiadam emulator jest takie coś u mnie . chciałem podkreślić że na benzynie działa lala 
 [ Dodano: 07-02-2011, 08:04 ]
 a jescvze mam pytanie gdzie znjaduje się ten krokowy ?? ;] i czy da się go przeczyścić ?? a jak nie to ile kosztuje ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 09:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | masz std emulator na 100Ω, w ecli trzeba  zastosować o większym oporze, od około 55Ω dopiero nie ma błędu, emu do ecli jak masz zewnętrzny ustawiasz na 50Ω lub 33Ω, jak masz standardowy wbudowany w centralę zostaje wymiana rezystorów emulatora wewnątrz, pisałem o tym na MEKP: 
 http://www.eclipse.net.pl...tora+wtrysk%F3w
 |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hefasto   Nowy Forumowicz
 
 Auto: eclipse 1g 2.0 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 12:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jestem w stanie samotnie to wymienić?? byłęm też u gazownika poitwierdził z tym emu . ale powiedział też że na gazie będzie gasł bo musze układ powietrza odwrócić ponieważ za dużo powietrza dostaje jak gwałtownie wcisnę sprzęgło i gaśnie dlatrego . odwrócę te kolanko w drugą stronę i zobaczymy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 15:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie da się go odwrócić, niech sobie mózg odwróci, jak zamontował odwrotnie mixer to go w dupe kopnij! co to za brednie totalne... |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hefasto   Nowy Forumowicz
 
 Auto: eclipse 1g 2.0 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2011, 23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli emu i bedzie grało ? jeszcze raz czy jestem w staniee san zamontować??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2011, 00:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeżeli się przyłożysz, masz lutownicę, poradzisz sobie, do emu są schematy na internecie, a jak kupisz nowy, dostaniesz w zestawie, ale skoro masz instalację na mixerze, nie musisz go montować |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hefasto   Nowy Forumowicz
 
 Auto: eclipse 1g 2.0 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2011, 01:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | gazu nie mogę podłączyć do kompa bo to jakaś niby stara instalacja .. mam regulacje na parowniku i pokrętło na krokowym .; czy jakoś tak dawke zmniejszam ... i jak to wuregulować . bo ce pali mi sie jak postoi na wolnych a jak jady w trasie i włącze gaz bez postoju to sie nie pali ... więc co mam pierwszye zrobić żeby koszty zminimalizowwać bo mało zarabiami jeszcze go spłacam .... ;/ dałem z małą daweke na tym pokręte to mi muła miał  . więc prosze o pomoc bo nie mam siły na niego już i funduszy ;/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2011, 10:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | CE nie zapali się podczas jazdy z prostego powodu, błąd wtrysków ujawnia się kiedy ECU "ma czas" na diagnozowanie obwodu (oporów) na liniach zasilania wtrysków - na wolnych obrotach, kiedy IPS robi zwarcie (jest puszczona przepustnica) tak zwany reset MAFa, dziwnie to opisane jest na rozpisce algorytmów ECU, ale tak jest i już. To normalne. Potwierdza tylko, że to na 100% błąd wtryskiwaczy   |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |