Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Duże spalanie, dławienie silnika oraz gaśnięcie n
Autor Wiadomość
pluto82 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: wawa
Wysłany: 04-02-2011, 21:41   [CA1A 1.3] Duże spalanie, dławienie silnika oraz gaśnięcie n

Witam. Posiadam colta 1,3 CA0 93r. problem polega na tym że:
1: Ma wielki apetyt na paliwo (10-11 l/100km) nie mam pojęcia dlaczego - help
2: Gdy jest zimny silnik na postoju jest ok ale gdy np. dojeżdżając do świateł wyrzucę na luz spadają drastycznie obroty i gaśnie oraz podczas jazdy czuję jak gdyby się dławił (powiedzmy że jakby nie dochodziło mu paliwo). Wymieniłem świece i kable WN, wyczyściłem krokowy. Nie mam pojęcia co i jak...check engine się nie pali....Pomóżcie
 
 
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-02-2011, 22:45   

mam to samo, tylko tyle ze musialem odlaczyc krokowke bo dziala mi tylko w jedna strone (podnosi obroty, ktore nie spadaja) a u ciebie to wyglada wlasnie na silniczek krokowy albo lewe powietrze w kolektorze.
_________________
Rób co chcesz, wiesz, niczego nie żałuj,
chciałeś? wybrałeś? ej, w d..e mnie pocałuj!
 
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2011, 23:52   

pluto82 odłączałeś ostatnio akumulator ?? Jeśli tak to trzeba na nowo nauczyć auto wolnych obrotów. Odpalić auto, (upewnić się czy wszystkie rzeczy pobierające prąd są wyłączone: światła, radio, nawiew itp) i bez dodawania gazu zaczekać, aż włączy się wentylator chłodnicy. Następnie zgasić silnik i ponownie odpalić (chyba tak to szło). Wiem, że teraz zima i z włączeniem wentylatorów może być ciężko.

Co do spalania hmmm 10-11 może być wszystko ok, jeśli robisz np krótkie odcinki po mieście.
Napisz coś więcej w jakim "terenie" się poruszasz i na jakich odległościach.
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
pluto82 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: wawa
Wysłany: 05-02-2011, 08:33   

Kolego KucharZ czy jeżdżę po mieście czy po trasie i tak Misiek pali jak smok, codziennie dojeżdżam do firmy z wawy do kobyłki wiec to nie sa krótkie odcinki. tak akumulator był odłączany ale był póżniej uczony wolnych obrotów. Wiec nie wiem
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 05-02-2011, 10:15   

Zauważyłem, że "uczenie" wolnych obrotów to lekarstwo na wszystkie problemy z nimi;-)
Niestety jak silnik jest zdrowy to takie coś cudów nie zdziała. Ja już praktycznie nigdy nie "uczę" ecu obrotów i stabilizują się same po przejechaniu kilku kilometrów. Dodam tylko że ewentualnie mogą być za wysokie po odłączeniu aku, a nie za niskie i nie spowodują zgaśnięcia samochodu. Problem ewidentnie leży gdzie indziej. Kolego Pluto82 spróbuj wyczyścić porządnie przepustnice, przy okazji sprawdź czy w położeniu zerowym jest ona minimalnie odchylona (motylek nie może ciasno wchodzić w korpus przepustnicy), sprawdź ustawienie zapłonu, ewentualnie na koniec wyreguluj luz zaworowy.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pluto82 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: wawa
Wysłany: 05-02-2011, 10:43   

Idas Ok spróbuję i zobaczymy co z tego wyniknie mam nadzieję że się poprawi... Dzięki...Dam znać co i jak
 
 
cleoSS 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubischi Colt 1.8 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 53
Skąd: Raniżów
Wysłany: 05-02-2011, 21:33   

Witam. Ja mialem cos podobnego w moim poprzednim Colcie 1.3 i wina lezala w aparacie zaplonowym i mialme takie same problemy jak opisuje pluto82. Az w koncu autko stanelo i juz nie odpalilo zmienilem aparat zaplonowy i wszystko gralo jak masz jakiesgos kolege co ma ten sam model i silnik to zmien aparat i zobacz czy bedzie to samo, pozdr:P
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2011, 08:11   

idas napisał/a:
Niestety jak silnik jest zdrowy to takie coś cudów nie zdziała. Ja już praktycznie nigdy nie "uczę" ecu obrotów i stabilizują się same po przejechaniu kilku kilometrów. Dodam tylko że ewentualnie mogą być za wysokie po odłączeniu aku, a nie za niskie i nie spowodują zgaśnięcia samochodu
Dokładnie tak!
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2011, 13:49   

idas napisał/a:
Ja już praktycznie nigdy nie "uczę" ecu obrotów i stabilizują się same po przejechaniu kilku kilometrów. Dodam tylko że ewentualnie mogą być za wysokie po odłączeniu aku

Jako że aku jest stary i w zimę codziennie go wyjmuję z samochodu bo nie lubi zimna. Nigdy nie uczę go obrotów i problemów z nim takich nie mam. Czasami są lekko wyższe lekko niższe ale nie gaśnie silnik NIGDY!
Ja miałem taki problem w innym samochodzi - przyczyną była sonda lamba i silniczek krokowy (przynajmniej tak wtedy stwierdził mechanior). Wymiana sondy i krokowca załatwiło sprawe.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.