Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Nie kręci rozrusznik
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-02-2011, 13:30   [II 2.0 DID] Nie kręci rozrusznik

W piątek odebrałem z serwisu Outka po montażu sprzęgła i koła dwumasowego. Pokręciłem się po mieście. A w sobotę o 3 rano kilka sekund po uruchomieniu Outka pojawił się komunikat Service Required z rysunkiem akumulatora. Przejechałem kilkaset metrów próbując go bezskutecznie wykasować, po czym zjechałem na pobocze i zgasiłem Outka. Niestety nie daje się go uruchomić - rozrusznik nie kręci, światła się świecą normalnie lekko przygasając tylko. KOmunikatu już nie ma. Aku jest OK, bezpieczniki i przekaźniki niby też. ROzrusznik przewidywany do diagnozy we wtorek. Jeśli ktoś ma pomysły co można sprawdzić jeszcze wcześniej to chętnie poczytam.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 06-02-2011, 16:07   

rezon napisał/a:
Aku jest OK

A ile Voltów pomierzyłeś bez rozruchu i ile podczas?
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-02-2011, 16:47   

Po naładowaniu akumulator trzymał 12,6V przy rozruchu (nieudanym) spadało do 12,3. Tak jakby elektromagnes rozrusznika nie załączał jego silnika, bo "pstykanie" słychać. Wielkość spadku wskazuje na brak obciążenia akumulatora.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-02-2011, 16:53   

Jeżeli akumlator jest OK, to znaczy że trzeba zakręcić i ktoś musi puknąć młotkiem rozrusznik, zawiesił się elektromagnes. Miałem to w poprzednim aucie na F co prawda odpaił sam po 4h, ale kolega który przyjechał mi z pomocą zabrał ze sobą młotek :) Na szczęscie nie był potrzebny :)
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-02-2011, 17:08   

DJ Fazi napisał/a:
ysłany: Dzisiaj 16:53
Jeżeli akumlator jest OK, to znaczy że trzeba zakręcić i ktoś musi puknąć młotkiem rozrusznik, zawiesił się elektromagnes.
. Miałem podobnie w Newadzie i w fiacie ,potwierdzam działa młotek 8)
_________________

 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 06-02-2011, 19:24   

rezon napisał/a:
Po naładowaniu akumulator trzymał 12,6V przy rozruchu (nieudanym) spadało do 12,3. Tak jakby elektromagnes rozrusznika nie załączał jego silnika, bo "pstykanie" słychać. Wielkość spadku wskazuje na brak obciążenia akumulatora.

12 to juz może byc za mało... Bez obciążenia chyba cos koło 14 powinno być... Zaraz polecę do garażu i sprawdzę ale ostatnio w Corsiarce musiałem wymieniać i jeszcze odpalałem jakiemus dziewczęciu bemke-tez miała 12 na zaciskach a rozrusznik tylko pykał... Jak masz od kogo to spróbuj kablami od jakiegos dawcy...W corsiarce oprócz aku (7 latek) jeszcze się stabilizacja w alternatorze "skończyła"-w Oplu to grosze ale ciekawe ile w Mitsu...
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-02-2011, 19:34   

rezon napisał/a:
Po naładowaniu akumulator trzymał 12,6V przy rozruchu (nieudanym) spadało do 12,3. Tak jakby elektromagnes rozrusznika nie załączał jego silnika, bo "pstykanie" słychać. Wielkość spadku wskazuje na brak obciążenia akumulatora.
Polecam zakup i używanie prostownika mxs 5.0 szwedzkiej firmy CTEK. To jeden z najlepszych dostepnych na rynku w sensownej cenie, niecałe 300zł. Są m.in na Allegro. Ładuje, regeneruje i podtrzymuje ładowanie akumulatora. Można go mieć podpiętego nonstop, bo posiada funkcję Stand by po pełnym naładowaniu. Nadaje się idealnie do OII.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
Ostatnio zmieniony przez mitsu00 06-02-2011, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 06-02-2011, 19:39   

No i wróciłem z garaża... U mnie przed rozruchem trzyma 12,9 V . Jak załączę zapłon ale jeszcze nie kręcę ( czyli diagnostyka silnika i reszty podzespołów włącznie z zapaleniem ksenonów) spada do 11,7V więc powinno kręcić.. Po zastartowaniu "Rudego" już napięcie ładowania 14,3V... Nie uświadczyłem jeszcze i wolałbym wcale awarii alternatora w swoim "traktorku" ale przerabiałem juz w Transporterze i w wymienionym z nazwiska Oplu ale właśnie lampką akumulatora taka awaria jest zazwyczaj obwieszczana...

[ Dodano: 06-02-2011, 19:44 ]
mitsu00 napisał/a:
Polecam zakup i używanie prostownika szwedzkiej firmy CTEK mxs 5.0. To jeden z najlepszych dostepnych na rynku w sensownej cenie, niecałe 300zł. Ładuje, regeneruje i podtrzymuje ładowanie akumulatora. Można go mieć podpiętego nonstop, bo posiada funkcję Stand by po pełnym naładowaniu. Nadaje się idealnie do OII.

mitsu00,na nic Ci sie on zda jak wysiądzie alternator,niestety... A swoją drogą rezon, dobrze,że zjechałeś od razu,bo czekała Cie całkiem niebawem przygoda zwana padaniem elektroniki i wtedy różne jaja się z samochodem dzieją ... a w drodze to juz nie jest wesoło-wspomaganie hamulców,wspomaganie kiery nawet jak jest mechaniczne to jego kontrola już nie-ja miałem tyle szczęścia i determinacji że padło mi juz przy wjeździe do warsztatu .... :P
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-02-2011, 23:10   

karol_alasz napisał/a:
A swoją drogą rezon, dobrze,że zjechałeś od razu,bo czekała Cie całkiem niebawem przygoda zwana padaniem elektroniki i wtedy różne jaja się z samochodem dzieją ... a w drodze to juz nie jest wesoło-wspomaganie hamulców,wspomaganie kiery nawet jak jest mechaniczne to jego kontrola już nie-ja miałem tyle szczęścia i determinacji że padło mi juz przy wjeździe do warsztatu ....
Kilka lat temu mialem straszne przeżycie kiedy w poprzednim aucie w trakcie jazdy w środku nocy w trasie pękł mi pasek od alternatora. Cud że stało się to na prostej, bo jechalem ponad 100km/h kiedy wszystko przestało dzialać tzn. wspomaganie kierownicy, hamulców, cala elektronika etc. Jakoś zdołalem zatrzymać się, ale jakby to się stalo na łuku to już chyba mnie by tu nie bylo..... :cry:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-02-2011, 05:02   

karol_alasz napisał/a:
U mnie przed rozruchem trzyma 12,9 V . Jak załączę zapłon ale jeszcze nie kręcę ( czyli diagnostyka silnika i reszty podzespołów włącznie z zapaleniem ksenonów) spada do 11,7V więc powinno kręcić..
karol_alasz napisał/a:
12 to juz może byc za mało... Bez obciążenia chyba cos koło 14 powinno być...
w aku mam 6 ogniw po 2V każde więc powinno być w spoczynku 12V. Ładowanie jest ponad 14V.
karol_alasz napisał/a:
A swoją drogą rezon, dobrze,że zjechałeś od razu,bo czekała Cie całkiem niebawem przygoda zwana padaniem elektroniki i wtedy różne jaja się z samochodem dzieją ...
Jak uruchomię silnik, to będę mógł sprawdzić czy ikonka aku oznaczala brak ładowania czy też po prostu usterkę układu elektrycznego w postaci np. elektromagnesu rozrusznika. Wszystko normalnie działało, więc raczej nie spodziewam się jednak usterki ładowania jak piszą w książce - obstawiam drugie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 07-02-2011, 15:18   

rezon napisał/a:
w aku mam 6 ogniw po 2V każde więc powinno być w spoczynku 12V

rezon, obydwa cytaty dzielił pomiar na żywo... Poza tym to tak jak ze zwykłymi paluszkami-niby 1,5 V a jak pomierzysz w spoczynku to sie i 1,65 V znajdzie... Te nasze aku(przynajmniej moje) juz takie nowe nie jest ale jak do Corsy kupiłem nówkę to miało chyba z 13,5V-dlatego bez ładowania na padniętym alternatorze (stabilizator napięcia zmarł) mogłem zrobic jakieś 30 km.Można stwierdzić ,że jak aku ma te "przepisowe" 12 V to juz takie dobre nie jest... Ale nie napisałeś czy próbowałeś odpaloć od jakiegoś "dawcy"...
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-02-2011, 21:11   

karol_alasz napisał/a:
Ale nie napisałeś czy próbowałeś odpaloć od jakiegoś "dawcy"...
Próbowałem z podpiętym dodatkowo Varta 60Ah od "dawcy" - efekt taki sam. Przy padniętym aku rozrusznik zazwyczaj próbuje zakręcić, ale nie daje rady. Tutaj tylko pstryka sobie przy bardzo małym spadku napięcia - czyli niemal brak obciążenia. Jutro będzie diagnostyka. Dzisiaj miałem biznes w W-wie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 07-02-2011, 22:23   

rezon napisał/a:
W piątek odebrałem z serwisu Outka po montażu sprzęgła i koła dwumasowego.
Czasem psikusa robią najprostsze rzeczy - czy przypadkiem jak grzebali w sprzęgle nie odpinali masy :?:
Może od tego zacznij czy jest dobre połączenie z akumulatora do masy, w ogóle obie klemy i połączenie z masy do rozrusznika.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-02-2011, 08:08   

JCH napisał/a:
Może od tego zacznij czy jest dobre połączenie z akumulatora do masy, w ogóle obie klemy i połączenie z masy do rozrusznika.
Jest. Aku zresztą wyjmowałem aby go naładować - bo może był nieco rozładowany, po naładowaniu powtórny montaż i zaciśnięcie klem. Po południu będę go miał na podnośniku to popatrzę co się tam dzieje..
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2011, 09:11   

Rozważania "maluchowe" wyciąłem do Forum dla Panów.
Liczę na to, że przyczyna awarii Outka pojawi się na Forum.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.