Problem ze światłami, same sie włączają. Jak temu zaradzić ? |
Czy wystepuje w twoim Misku problem samowlaczajacych sie swiatel ? |
tak |
|
42% |
[ 22 ] |
nie |
|
57% |
[ 30 ] |
|
Głosowań: 52 |
Wszystkich Głosów: 52 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 10:55
|
|
|
Muciek napisał/a: | No zapewne, bo za darmo to nic nie dają. Jak za LED'y życzą sobie 2,5kzł. | Jakie 2,5kzł....? 1400 z groszami.... A montaż jest banalnie prosty. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-02-2011, 11:06
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Muciek napisał/a: | No zapewne, bo za darmo to nic nie dają. Jak za LED'y życzą sobie 2,5kzł. | Jakie 2,5kzł....? 1400 z groszami.... A montaż jest banalnie prosty. |
Nie ważne, przekaz miał być ten sam Za darmo nic nie ma! |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 11:15
|
|
|
Muciek napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Muciek napisał/a: | No zapewne, bo za darmo to nic nie dają. Jak za LED'y życzą sobie 2,5kzł. | Jakie 2,5kzł....? 1400 z groszami.... A montaż jest banalnie prosty. |
Nie ważne, przekaz miał być ten sam Za darmo nic nie ma! | A pozatym niekoniecznie muszą obligatoryjnie montować te LED-y i tymsamym zwiększając cene auta. Równie dobrze mogą zamontować dodatkowa żarówkę w reflektorze, pełniącą funnkcję DRL. Tak robi m.in koncern VAG czy FORD. Jest albo taka opcja albo LED.
P.S. Ja u siebie sam zamontowałem LED-y, co prawda nie ori ze złota Mitsubishi, ale Philipsy za 350zł z pelna homologacją. Dzialają i świecą idealnie za ułamek ceny.
 |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2011, 12:02
|
|
|
Mitsu chyba zmieniłeś miejsce na ledy .Wydaje mi się że miałeś tam gdzie ja czyli na dole we wnękach, pod halogenami |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 12:43
|
|
|
lexus napisał/a: | Mitsu chyba zmieniłeś miejsce na ledy .Wydaje mi się że miałeś tam gdzie ja czyli na dole we wnękach, pod halogenami | Zgadza sie. Mialem je najpierw we wnekach pod przeciwmgielnymi, ale kat snopu swiatla na wprost nie byl optymalny. Wymierzylem dokladnie i upewnilem sie ze tam gdzie sa teraz bedzie odstep 60cm zgodnie z dyrektywa UE w tej kwestii. Jest dokladnie 60cm i teraz swieca optymalnie i bardzo mocno. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
wowo
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2011, 18:30
|
|
|
mitsu00, a nie masz problemu (sygnalizowanego już wcześniej na grupie) z brakiem miejsca i grzaniem się od przewodów chłodnicy?
Czy mógłbyś zrobić zdjęcie od przodu? Rozumiem, że wyciąłeś otwory na te LEDy w siatce, a jak je przymocowałeś? Na kleju z pistoletu czy w obejmach (które są w zestawie z LEDami)?
Moje leżą na półce i czekają na montaż na wiosnę |
_________________ W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 18:55
|
|
|
wowo napisał/a: | mitsu00, a nie masz problemu (sygnalizowanego już wcześniej na grupie) z brakiem miejsca i grzaniem się od przewodów chłodnicy?
Czy mógłbyś zrobić zdjęcie od przodu? Rozumiem, że wyciąłeś otwory na te LEDy w siatce, a jak je przymocowałeś? Na kleju z pistoletu czy w obejmach (które są w zestawie z LEDami)?
Moje leżą na półce i czekają na montaż na wiosnę | To moze zaczne od poczatku: LED-y zamontowalem w ori obejmach i od tylu wkrecilem sruby ktore sa w zestawie. Calosc zamontowalem na zewnatrz siatki, wiec jej nie cialem. Zauwaz tÿlko ze ja mam zamontowana siatke z nierdzewki zarowno na dolnym jak i gornym grilu. Ori plasticzan jest nia wiec zastapiony. Co do mocowania LED-ow to zrobilem to tak ze miedzy obejme a siatke od strony wewnetrznej przeciagnalem po 2 kawalki grubego druta per LED, ktory skrecilem kombinerkami (ciasno tam jest) i w ten sposob obejmy siedza na beton. Dodatkowo tyl LED-ow podlkleilem czarym klejem silikonowym i do obejmy trzymaja sie tez na beton. Swieci teraz mocno jak cholera i tak jak pisalem wczesniej, odstep jest idealnie 60 cm. Jesli nie masz siatki z nierdzewki, tylko ori plastikowa kratke, to nie wiem czy to bedzie stabbilne rozwiazanie. Moja siatka jest sztywna bo jest zrobiona z grubego drutu i stabilizuje LED-y idealnie. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:43
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Ja u siebie sam zamontowałem LED-y, co prawda nie ori ze złota Mitsubishi, ale Philipsy za 350zł z pelna homologacją. Dzialają i świecą idealnie za ułamek ceny. |
Każdy pretekst do podniesienia ceny jest dobry.
Ja u siebie w Pajero zamontowałem też oryginalne Philipsa , ze wszystkimi potrzebnymi atestami wytłoczonymi na przedniej szybce aby nie było dyskusji z policmajstrem czy diagnostą.
Koszt dla mnie detalisty całego kompletu to 300 zł.( promocja) Tak więc dla fabryki MMC są to śladowe kwoty ( pewnie ze 100-150 zł).
Natomiast ze stosowania jestem zadowolony. Nie używam w dzień ksenonów , postojówek z przodu, pozycyjnych z tyłu, oświetlenia tablicy i dzięsiątek małych żaróweczek we wnętrzu samochodu. Te ostatnie są najgorsze w wymianie przepalonych . Cena materiału niewielka ( nie mówię o ASO ) a roboty z rozbieraniem ohohooooo.... , albo i więcej. O kosztach w ASO nie wspomnę. Tak więc chyba się opłaca.
A i jeszcze jedna oszczędnośc , jezeli mam właczone w dzień światła mijania ( ksenony) to działają ich spryskiwacze ( po dwa na każdą lampe) razem ze spryskiwaczami szyby przedniej.
Przy dziennych działają tylko na szybę i mozna zaoszczędzić tygodniowo nieraz kilka litrów płynu, latem to pół biedy ,szczególnie odczuwa się to zimą |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 20:29
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Nie używam w dzień ksenonów , postojówek z przodu, pozycyjnych z tyłu, oświetlenia tablicy i dzięsiątek małych żaróweczek we wnętrzu samochodu. | LED-ów nie wolno i nie da się podłączyć inaczej niz pod postojówki i wtedy nic się nie świeci oprócz LED-ów z przodu. Jeśli nawet się spróbuje je podpiąć pod sygnał z xenonów mijania żeby razem z LED-ami świeciły się postojówki przednie i tylnie, nastąpi zwarcie instalacji, ze względu na skok napięcia po załączeniu xenonów na mijania. A swoją drogą też odczułem niesamowitą oczszędność na płynie do spryskiwaczy, szczególnie zimą. W dzień spryski reflektorów się nie załączają poniewaz tylko LED-y są aktywne. Pamiętam że przed wyjazdem do Szwecji w pażdzierniku kupiłem 4 baniaki 4l płynu i zostały mi jeszcze 2. Wcześniej zimą zużywałem średnio 1 baniak 4 litrowy na tydzień, poniewaz za każdym razem załączały się spryski reflektorów, a te chleją płyn że heeeej:D |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 08-02-2011, 20:58
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | LED-ów nie wolno i nie da się podłączyć inaczej niz pod postojówki |
I tak też mam podłaczone. Zdziwił mnie tylko automat Philipsa. Podłaczany jest do postojówek i akumulatora . Wykrywa zatem skok napięcia po rozpoczęciu ładowania przez alternator . Jest to dla niego znak uruchomienia silnika. Po właczeniu jakichkolwiek świateł ( pierwsze postojówki) wyłacza LED. Żadnych kabli do stacyjki , zapłonu itp. Prosto, że już prościej nie można.
mitsu00 napisał/a: | Wcześniej zimą zużywałem średnio 1 baniak 4 litrowy na tydzień, |
Ja mam cztery samochody i rozglądałem się już za jakimiś większymi opakowaniami płynu zimowego. Ale następne po 5 l są .... 200l beczki. Trochę mało wygodne w transporcie do domu. A jedyny 30l Castrol kosztuje tyle że ....... ooooo , lepiej kupować piątki. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 21:09
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | I tak też mam podłaczone. Zdziwił mnie tylko automat Philipsa. Podłaczany jest do postojówek i akumulatora . Wykrywa zatem skok napięcia po rozpoczęciu ładowania przez alternator . Jest to dla niego znak uruchomienia silnika. Po właczeniu jakichkolwiek świateł ( pierwsze postojówki) wyłacza LED. Żadnych kabli do stacyjki , zapłonu itp. Prosto, że już prościej nie można. | Nic w tym dziwnego ni ma. Zasilanie jest podłączone na stale z akumulatora, z tym że przekażnik załącza sygnał do zapalenia LED-ów po wyłączeniu postojówek. Analogicznie podpiąłem sygnał do załączena reflektorów dalekosiężnych, tylko że z "+" ze świateł drogowych poprzez rozgałęziacz sygnału. Zasilane na stałe z aku poprzez przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik 30A. Innymi słowy po włączeniu wajchy przy kierownicy, załączają mi się i światła drogowe i reflektory dalekosiężne. Efekt....? Jak się spojrzy na maskę nocą z powiedzmy 10-20m, to można zwymiotować, tak mocno świeca xenony na mijania, drogowych i dalekosiężnych HELLA równocześnie a to dlatego e do HELLI włożyłem xenony 55W a nie 35W jako standard w ori xenonach na mijania. Różnica w jasności to prawie 5000 Lumen dla około 3700 Lumen przy 4300K dla standardowych xenonów. Dla porównania standardowe żarówki halogenowe 55W dają marne 1500-2000 Lumen. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 08-02-2011, 22:23
|
|
|
Pojawiły się Philipsy z czterema LED'ami są krótsze - łatwiej się zmieścić z 60cm. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2011, 22:28
|
|
|
Mitsu ty jak nie dłubiesz przy outku to chory chodzisz. Ja mam na dole i jest ok wyglądają jak orginał we wnękach |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2011, 22:33
|
|
|
lexus napisał/a: | Mitsu ty jak nie dłubiesz przy outku to chory chodzisz. Ja mam na dole i jest ok wyglądają jak orginał we wnękach | Juz nic więcej nie planuję: wywaliłem ori BT i zamontowalem Parrota, założyłem LED-y i reflektory dalekosiężne, xenony na długich, wywaliłem ławeczkę z bagażnika i zrobiłem sobie zamiast dodatkowy schowek, wytłumilem cale auto i wymieniłem przednie głośniki. Już wystarczy. Teraz mam totalna ciszę, światło jak w dzień i idealnie działający system audio i BT |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
Ostatnio zmieniony przez mitsu00 08-02-2011, 22:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2011, 22:43
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Juz nic więcej nie planuję: wywaliłem ori BT i zamontowalem Parrota, założyłem LED-y i reflektory dalekosiężne, wywaliłem ławeczkę z bagażnika, wytłumilem cale auto. Już wystarczy. Teraz mam totalna ciszę, światło jak w dzień i idealnie działający system audio i BT | Do czasu aż cie znowu najdzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
|