 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Przegub wewnętrzny |
Autor |
Wiadomość |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 08-02-2011, 23:52 [E33A 2.0] Przegub wewnętrzny
|
|
|
Witam
W moim Galanciku, od czasu do czasu czuję lekkie wibracje przy przyspieszaniu, w przedziale ok 2500-3000 obrotów. Raz są, raz ich nie ma. Zarówno na Pb jak i Lpg. Pewnie wina przegubu wewnętrznego. Pytanie - jak się je ściąga? Podobnie jak zewnętrzne, zbija się je młotem, czy jakoś innaczej?
Druga sprawa, przy ruszaniu z uślizgiem kół, czuć takie jakby "bicie" na kołach, nie buksują równomiernie tylko jakby podskakiwały Kiedyś w dziale EA poruszano ten temat, i jeśli dobrze pamiętam, polecano zamianę przegubów wew. lewa-prawa strona (?). Dobrze pamiętam? Miałoby to jakiś sens? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-02-2011, 00:01
|
|
|
Buksowanie a raczej podskakiwanie przy gwałtownym ruszaniu, to utrata i łapanie trakcji na przemian, która może być spowodowana róznymi czynnikiami, opony, amory, sprzęgło, etc
A jeżeli chodzi o przegub wewnetrzny, to sie go wyrywa ze skrzyni, jest osadzony na pierścieniu rozprężynym, czy jak to się tam fachowo nazywa, najlepiej zdemontować półoś i zobaczyć palcem gładź kielicha zanim się go wyciagnie ze skrzyni (przed wyciągnieciem go ze skrzyni spuścić olej ) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 09-02-2011, 00:12
|
|
|
Jak ze skrzyni go wyrwać to wiem, przerabiałem już ten temat (całą półoś wyciągałem). Tym razem chcę go zbić z półosi. Stąd też moje pytanie o sensowność zamiany przegubów wewnętrznych stronami (lewa-prawa), i tak bedę miał je ściągnięte z półosi więc... (ale najpierw muszę wiedzieć JAK je ściągnąc )
robertdg napisał/a: | najlepiej zdemontować półoś i zobaczyć palcem gładź kielicha zanim się go wyciagnie ze skrzyni |
? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-02-2011, 00:23
|
|
|
Pierścień segera. A w zasadzie drut Muszę dokładniej opisywać ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-02-2011, 01:29
|
|
|
Maretzky85, wachałem się z tym segerem, bo pewien nie byłem i wciąż nie jestem, tylko dlatego, że kiedyś kupowałem to dziadostwo i wiem, że jak to nazwałem segerem, to mnie gość opierniczył, a był to sklep specjalistyczny, wiec chyba cos jest na rzeczy
kamilek, jeżeli zamiana kielichów przegubów wewnetrznych pomoże to na krótko, a objawy które odczywasz są spowodowane zapewne wyżlobieniem w jednym z kielichów, dlatego pisałem o grzebaniu paluchem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2011, 06:54
|
|
|
nic się nie zbija - półoś wychodzi z przegubu wewnętrznego po zdjęciu osłony gumowej - tam jest takie rozgałęzienie na 3 palce, na końcu palca masz łożysko igiełkowe z bieżnią zewnętrzną w kształcie kuli - żadna filozofia |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-02-2011, 08:28
|
|
|
Krzyzak, nie w każdym
W E32 półoś wychodziła bez oporu po zdjęciu gumowej osłonki, jednak w białym E33 już były segery, druty czy cokolwiek
robertdg napisał/a: | mnie gość opierniczył |
Tutaj nie opierniczamy tak łatwo chyba W każdym razie dobrze wiedzieć. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 10-02-2011, 01:39
|
|
|
Ten drucik ściągne, jakoś go podważając, czy potrzebne mi będą superhiper szczypce do segerów? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-02-2011, 08:19
|
|
|
Palcem go wystarczy wyciągnąć. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2011, 10:16
|
|
|
kamilek, a po co Ci ściągać drucik
Maretzky85, kojarzy mi się z Edward Scissorhands |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-02-2011, 21:10
|
|
|
Po zdjęciu osłony oczyszć przegub ze smaru (i tak będziesz musiał dać nowy). Wewnątrz przegubu prawie na samej krawędzi będzie drucik w rowku. Wyjmij drucik, wystarczy lekko podważyć płaskim śrubokrętem. Po zdjęciu drucika wysuń półoś z przegubu. Wewnętrzna część przegubu wyjdzie z półosią. Oczyść ze smaru, na końcu półosi jest pierścień segera. Jak go zdejmiesz to będziesz mógł zdjąć wewnętrzną część przegubu. Teraz możesz wyjąć kulki z koszyczka. Jak to zrobisz to będziesz miał przegub rozebrany na części składowe. Jeżeli zamierzasz go potem poskładać to będziesz potrzebował nowego smaru, polecam wymianę osłony i nowe opaski. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
|
|