Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda LAMBDA a ECU
Autor Wiadomość
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 08-02-2011, 22:24   Sonda LAMBDA a ECU

Witam.
Nie chcialem zakladac nowego tematu jednak jako ze nikt mi nie odpowiedzial w temacie o sondzie wiec pisze.

Caly czas borykam sie z nierowna praca silnika na biegu jalowym na Pb i GAZIE. Problem wystepuje do ok 2000 obr. wymieniony praktycznie caly uklad zaplonowy. Przepustnica wyczyszcona.

Tym razem biore sie za sondy lambda.
Zrobilem test odlaczajac sonde przed katem i nie odczulem zadnej roznicy w pracy silnika. Nawet ECU nie wywalilo bledu! Dla pewnosci wystukalem kody bledow i nic nie wyskoczylo.
Chcialem odlaczyc sonde za katem lecz nie moglem znalezc koski wiec ja wykrecilem.
Majac odlaczona sonde przed katem i wykrecona za katem komputer nadal nie wykazal bledu.
Nie zauwazylem takze zadnej roznicy w pracy silnika.

Czy to normalne?? Wydaje mi sie ze nie poniewaz po co byly by kody usterek sond jezeli i tak ich nie wykazuje.

Moze skusi sie ktos i odlaczy sonde przed katem celem sprawdzenia czy wywali blad??
Pozdrawiam
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 08-02-2011, 22:36   

wątpie żeby ta nierówność pracy pochodziła od sond lambda, a jak się miewa przepływka ? i rzadko to mówię, ale świece?
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 08-02-2011, 22:49   

swiece wymienione na nowe irrydowe i szczerze powiedziawszy na darmo poniewaz na poprzednich (tez irrydowe mialy ok 30kk) chodzil tak samo. Jak juz pisalem uklad zaplonowy czyli kable ngk, kopulka, palec i cewka wymienione na nowe. Raz dla testu odlaczalem przeplywke to ECU natychmiast wywalilo blad i obroty wzrosly do ok 1500obr. Wczoraj sprawdzalem wg manuala czujnik temperatury w przeplywce i wyszlo ok.

Jestem strasznie wrazliwy na rozne odchylki od normy wiec strasznie mnie irytuje ta nierówna praca silnika nie mowiac o reszcie problemow ktorych zaden mechanik nie moze zdiagnozowac. Pomalu zastanawiam sie nad pozbyciem auta czyli problemu :(
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 09-02-2011, 01:57   

-silnik krokowy ?
-ciśnienie na wszystkich cylindrach pomierzone?
jak to by nie pomogło, to zająłbym się sprawdzeniem wtryskiwaczy.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 09-02-2011, 02:05   

cisnienia na cylindrach nie mierzylem. Jak tylko dostane sie pod jakis garaz to sprawdze.
Co do wtryskow to raczej malo prawdopodobne zeby padly benzynowe jak i gazowe w tym samym czasie.
Co do krokowca to nie psrawdzalem.

Narazie czekam moze ktos skusi sie na test i odlaczy lambde :D
 
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 07:38   Re: Sonda LAMBDA a ECU

wujas napisał/a:
Witam.
Caly czas borykam sie z nierowna praca silnika na biegu jalowym na Pb i GAZIE. Problem wystepuje do ok 2000 obr. wymieniony praktycznie caly uklad zaplonowy. Przepustnica wyczyszcona.


wujas napisał/a:

Co do krokowca to nie psrawdzalem.


Pierwsze co powinieneś zrobić przy takich objawach to czyszczenie silnika krokowego :)

Zrób to a potem daj znać.
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 09-02-2011, 08:32   

czyscilem jakis czas temu- bez rezultatu :evil:
Ostatnio sprawdzalm takze czujnik temp plynu chlodzacego i opornosci TPSa. Wszystko w normie
 
 
 
atsar 
Mitsumaniak
młody Roch :)


Auto: Explorer 4.6, Galant E32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 857
Skąd: Grudziądz/Dolna Grupa
Wysłany: 09-02-2011, 09:22   

jaka instalka LPG? Masz emulator wtrysków w niej? U mnie miałem to samo i padł właśnie ten emulator...
Cewke ktos Ci nowa zakladal czy po prostu aparat z alegro zakupiles uzywany?
_________________
!!PeAcE!!!
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 09-02-2011, 13:25   

instalacje mam staga 300 o ile mi wiadomo to nie ma emulatora. Na bierzaco bierze odczyty z sond.
Cewke zakladalem nowa, potem kupilem uzywany aparat zaplonowy i nadal tak samo.
 
 
 
atsar 
Mitsumaniak
młody Roch :)


Auto: Explorer 4.6, Galant E32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 857
Skąd: Grudziądz/Dolna Grupa
Wysłany: 09-02-2011, 13:35   

chyba ma ale wewnetrzny...
daleko do mnie nie masz :) jak co zapraszam, może razem coś wypatrzymy...
_________________
!!PeAcE!!!
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 15-02-2011, 21:24   

atsar, dzieki za zaproszenie :D moze skorzystam 8)

wracajac do tematu. Nikt nie ma ochoty schylic sie pod kierownice i odkrecic jedna srobke od oslonki przy pedale gazu. Zdjac ta oslonke i rozlaczyc kostke od lambdy? Nastepnie sprawdzic na rozgrzanym silniku czy ECU wywali blad.
Podesle 4-paka za fatyge :D

Ostatnio takze odlaczylem silniczek krokowy i ecu nic nie wykazalo.

dodam ze mam AVANCA 99r czyli tylko 2 sondy

[ Dodano: 17-02-2011, 00:37 ]
Nikt nie ma ochoty poswiecic chwilki i sprawdzic czy mu blad wywali?? Auto wam sie nie popsuje.
Mitsumaniaki- niby taka rodzinka a jak odezwie sie czlowiek z poza zlotu to nie ma chetnych :( szkoda.
W mojej okolicy brak odpowiednich mechanikow zeby mogli uporac sie z problemem.
Na poczatku bylem szczesliwy ze zdolalem zakupic wymarzone auto. Teraz jednak mysle ze byla to zla decyzja. Jakosc wykonania poszczegolnych elementow jak i wyposazenie daja duzo do myslenia. Za troszke wieksze pieniadze mozna miec Volvo V70. Auto o klase wyzsze!! Wyciszenie i komfort jazdy o niebo wyzsze!!

Zamykam temat.
pozdro 8)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.