Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] dziwne zachowanie po czysczeniu przepustnicy
Autor Wiadomość
irodion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-02-2011, 16:44   [Cari 1.8 GDI] dziwne zachowanie po czysczeniu przepustnicy

Witam, mam taki problem, otóż na początku moja cari, kiedy dawałem jej popalić (czytaj: szybko przyśpieszałem, itp) wpadała w tryb awaryjny. Pojechałem na komputer, gdzie wykazało błąd 92 i źle działająca sonda lambda. Wymieniłem sondę, przepustnica i EGR zostały wyczyszczone (faktycznie było więcej brudu niż czego). Po tych zabiegach wyjechałem z warsztatu i wszystko chodziło genialnie, aż do następnego dnia. Rano wsiadłem i znowu te same objawy plus za wysokie obroty na ciepłym silniku, tak ok. 1200. Takie obroty są, aż przejadę się ok 10, 15 min. Wtedy obroty spadają i o dziwo, nie włącza się tryb awaryjny i mogę robić z samochodem co chce. Podsumowując, jak jest zimny, to są za wysokie obroty (nawet po rozgrzaniu) i wpada w tryb awaryjny, przy wciśnięciu "do dechy", po 10 min jazdy, spadają obroty i nic się nie dzieje (sprawdzałem ruszając z dwójki z pedałem maksymalnie wciśniętym i na dwójce osiągając 70km/h, "normalnie" już przy ruszaniu włączał się chek). Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-02-2011, 17:13   

Normalka - przepustnica się rozkleiła.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
irodion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-02-2011, 17:22   

a można prosić o wyjaśnienie co znaczy rozkleiła i co z tym należy zrobić?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-02-2011, 17:27   

Obrócił się magnes stały na osi przepustnicy. Trzeba ustawić go jak był i skleić - brzmi prosto, łatwo jednak zepsuć - wtedy nowa przepustnica ;) . Możesz wysłać ją do mnie, wróci jak nowa :biggrin:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
irodion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-02-2011, 17:33   

Z chęcią bym skorzystał, ale samochód mi potrzebny będzie, a na piątek już jestem umówiony do znajomego mechanika. Jak możesz to powiedz tylko jak i czym go przykleić?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-02-2011, 17:57   

W pozycji fabrycznej, mocnym klejem epoxydowym (ja używam 3M Scotch-Weld DP490) odpornym na duże różnice temperatur - wszelkie poxipole odpadają po 2 tygodniach max. Trzeba uważać, żeby kąt zgadzał się z fabrycznym z tolerancją 1 stopnia i żeby nie pokruszyć magnesu - jest potwornie mocny i przy tym bardzo kruchy.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
irodion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-02-2011, 15:38   

Witam ponownie,otóż okazało się że magnes na przepustnicy jest bardzo dobrze przyklejony i to nie jest jego wina. Mechanik powiedział, że może czujnik temperatury, wymieniliśmy jeden (jednopinowy) i nic, potem zrobiliśmy test, bo nie mieliśmy drugiego czujnika. Odpiął dwupinowy czujnik, dałem mu porządny wycisk i nie włączył się chek, dopiero po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka, a później wpadł w tryb awaryjny, podejrzewam, że to ze względu na odpięty czujnik, czy to może być przyczyną?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-02-2011, 18:16   

Ręce opadają, zmień tego KOWALA na mechanika......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
irodion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-02-2011, 18:46   

Tyle że ten magnes naprawdę jest przyklejony
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-02-2011, 20:50   

A ja jestem irańską księżniczką.

Jak idziesz do lekarza wyraźnie mówiąc, że boli Cię ręka, lekarz leczy rękę czy nogę? Choćby ręka wyglądała na zdrową, nie powinien szukać problemów w nogach, bo boli Cię ręka.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 12-02-2011, 22:37   

Bartek, ma trochę racji, nie każdy mechanik Ci pomoże. Posiadasz silnik GDI więc trochę inny. Ten silniczek lubi być dopieszczany, ale przez znawców GDI, a nie przez pseudo mechaników.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-02-2011, 22:52   

Nie chodzi O dopiezczanie - wystarczy naprawiać to co jest zepsute, a nie tworzyć nowe problemy, które wypaczają obraz sytuacji.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2011, 08:01   

Poza tym skoro Bartek robi takie rzeczy "na co dzień" i ma w tym doświadczenie, to po co szukać igły w stogu siana? Odpuść sobie irodion tego mechanika i skorzystaj naprawdę z pomocy, jak ci ją zaoferowano.
 
 
irodion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-02-2011, 12:59   

W porządku, ale o ile dobrze rozumiem, to odklejony magnes, powinien się ruszać, albo przynajmniej być trochę przesunięty względem tych dwóch kropli kleju, zgadza się? A on nie jest. W tym cała rzecz, widziałem go i jest przyklejony, bo wyjęliśmy już przepustnicę, żeby go przykleić.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-02-2011, 14:28   

Bartek napisał/a:
żeby nie pokruszyć magnesu - jest potwornie mocny i przy tym bardzo kruchy.


Może dlatego wydaje się, że jest przyklejony, dostaje wibracji przy odpalonym silniku i sprawa ma się inaczej? :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.