 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
[Cari 1.8 GDI] dziwne zachowanie po czysczeniu przepustnicy |
| Autor |
Wiadomość |
irodion
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-02-2011, 16:44 [Cari 1.8 GDI] dziwne zachowanie po czysczeniu przepustnicy
|
|
|
| Witam, mam taki problem, otóż na początku moja cari, kiedy dawałem jej popalić (czytaj: szybko przyśpieszałem, itp) wpadała w tryb awaryjny. Pojechałem na komputer, gdzie wykazało błąd 92 i źle działająca sonda lambda. Wymieniłem sondę, przepustnica i EGR zostały wyczyszczone (faktycznie było więcej brudu niż czego). Po tych zabiegach wyjechałem z warsztatu i wszystko chodziło genialnie, aż do następnego dnia. Rano wsiadłem i znowu te same objawy plus za wysokie obroty na ciepłym silniku, tak ok. 1200. Takie obroty są, aż przejadę się ok 10, 15 min. Wtedy obroty spadają i o dziwo, nie włącza się tryb awaryjny i mogę robić z samochodem co chce. Podsumowując, jak jest zimny, to są za wysokie obroty (nawet po rozgrzaniu) i wpada w tryb awaryjny, przy wciśnięciu "do dechy", po 10 min jazdy, spadają obroty i nic się nie dzieje (sprawdzałem ruszając z dwójki z pedałem maksymalnie wciśniętym i na dwójce osiągając 70km/h, "normalnie" już przy ruszaniu włączał się chek). Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-02-2011, 17:13
|
|
|
| Normalka - przepustnica się rozkleiła..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
irodion
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-02-2011, 17:22
|
|
|
| a można prosić o wyjaśnienie co znaczy rozkleiła i co z tym należy zrobić? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-02-2011, 17:27
|
|
|
Obrócił się magnes stały na osi przepustnicy. Trzeba ustawić go jak był i skleić - brzmi prosto, łatwo jednak zepsuć - wtedy nowa przepustnica . Możesz wysłać ją do mnie, wróci jak nowa |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
irodion
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-02-2011, 17:33
|
|
|
| Z chęcią bym skorzystał, ale samochód mi potrzebny będzie, a na piątek już jestem umówiony do znajomego mechanika. Jak możesz to powiedz tylko jak i czym go przykleić? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-02-2011, 17:57
|
|
|
| W pozycji fabrycznej, mocnym klejem epoxydowym (ja używam 3M Scotch-Weld DP490) odpornym na duże różnice temperatur - wszelkie poxipole odpadają po 2 tygodniach max. Trzeba uważać, żeby kąt zgadzał się z fabrycznym z tolerancją 1 stopnia i żeby nie pokruszyć magnesu - jest potwornie mocny i przy tym bardzo kruchy. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
irodion
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-02-2011, 15:38
|
|
|
| Witam ponownie,otóż okazało się że magnes na przepustnicy jest bardzo dobrze przyklejony i to nie jest jego wina. Mechanik powiedział, że może czujnik temperatury, wymieniliśmy jeden (jednopinowy) i nic, potem zrobiliśmy test, bo nie mieliśmy drugiego czujnika. Odpiął dwupinowy czujnik, dałem mu porządny wycisk i nie włączył się chek, dopiero po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka, a później wpadł w tryb awaryjny, podejrzewam, że to ze względu na odpięty czujnik, czy to może być przyczyną? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-02-2011, 18:16
|
|
|
| Ręce opadają, zmień tego KOWALA na mechanika...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
irodion
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-02-2011, 18:46
|
|
|
| Tyle że ten magnes naprawdę jest przyklejony |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-02-2011, 20:50
|
|
|
A ja jestem irańską księżniczką.
Jak idziesz do lekarza wyraźnie mówiąc, że boli Cię ręka, lekarz leczy rękę czy nogę? Choćby ręka wyglądała na zdrową, nie powinien szukać problemów w nogach, bo boli Cię ręka. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
taurus2
Mitsumaniak Silver Arrow

Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 169 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 12-02-2011, 22:37
|
|
|
| Bartek, ma trochę racji, nie każdy mechanik Ci pomoże. Posiadasz silnik GDI więc trochę inny. Ten silniczek lubi być dopieszczany, ale przez znawców GDI, a nie przez pseudo mechaników. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-02-2011, 22:52
|
|
|
| Nie chodzi O dopiezczanie - wystarczy naprawiać to co jest zepsute, a nie tworzyć nowe problemy, które wypaczają obraz sytuacji. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2011, 08:01
|
|
|
| Poza tym skoro Bartek robi takie rzeczy "na co dzień" i ma w tym doświadczenie, to po co szukać igły w stogu siana? Odpuść sobie irodion tego mechanika i skorzystaj naprawdę z pomocy, jak ci ją zaoferowano. |
|
|
|
 |
irodion
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:59
|
|
|
| W porządku, ale o ile dobrze rozumiem, to odklejony magnes, powinien się ruszać, albo przynajmniej być trochę przesunięty względem tych dwóch kropli kleju, zgadza się? A on nie jest. W tym cała rzecz, widziałem go i jest przyklejony, bo wyjęliśmy już przepustnicę, żeby go przykleić. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-02-2011, 14:28
|
|
|
| Bartek napisał/a: | | żeby nie pokruszyć magnesu - jest potwornie mocny i przy tym bardzo kruchy. |
Może dlatego wydaje się, że jest przyklejony, dostaje wibracji przy odpalonym silniku i sprawa ma się inaczej? |
|
|
|
 |
|
|
|