Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnienie pompy wspomagania
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
  Wysłany: 10-02-2011, 20:11   Uszczelnienie pompy wspomagania

Jak w temacie przerabiał ktoś ten temat chodzi mi o simering (wymiary) uszczelniający wałek koła pasowego:



Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 10-02-2011, 20:19 ]
Pociekło i nie ukrywam że, bardzo mnie to irytuje. :doubt:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 12-02-2011, 08:24   

Chyba prościej kupić drugą,bo nawet rozebranie może być problemowe
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-02-2011, 16:42   

Też tak pomyślałem, i teraz czekam za przesyłką z dobrą pompą. Co ciekawe CAPS pokazuje dwa rodzaje pompy Typ A i B. Typ B stosowany do lipca 94' i A od lipca 94' do końca produkcji. Cały myk polega na tym że, Typ A w zestawie uszczelek posiada simering wałka, a w typie B go niema. Przez co można wywnioskować że, typ B jest nie rozbieralny. Ale żeby to zweryfikować do końca, muszę poczekać na sekcję zwłok starej pompy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 15-02-2011, 07:56   

Żeby nie otwierać nowego tematu zapytam tutaj: o co chodzi? A mianowicie jak dzisiaj odpaliłem spod maski doszły przerażające dźwięki od strony pompy od wspomagania, otworzyłem maskę i widzę/słyszę że strasznie hałasuje. Po chwili z tego czarnego zbiorniczka zaczął wypływać spieniony płyn. Wyłączyłem silnik, uprzątnąłem bajzel, zastanowiłem się, włączyłem silnik i wszystko chodziło jak trzeba. Co to się dzieje z tym wspomaganiem?
_________________
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-02-2011, 14:22   

Kiedy ostatni raz wymieniałeś olej w układzie? (możliwe że przymarzło)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 16-02-2011, 07:19   

Zdaje się że był wymieniany razem z rozrządem czyli jakieś 12 tys km temu. Wtedy facio niby wymienił wszystkie płyny, paski
_________________
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16-02-2011, 07:38   

Radził bym to zweryfikować z tym faciem czy faktycznie wymienił olej w układzie wspomagania, podobne objawy w tym temacie: co to za hałas?
Możliwe że nalał płynu hamulcowego, jak w tym temacie : WSPOMAGANIE
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 16-02-2011, 12:30   

Dzięki wojtas021180, do tego "facia" więcej nie pojadę bo typ jest skrajnie niepoważny. Poszukam jakiegoś sprawdzonego warsztatu u siebie i pojadę wymienić olej od wspomagania
_________________
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 16-02-2011, 14:18   

wojtas021180 napisał/a:
Też tak pomyślałem, i teraz czekam za przesyłką z dobrą pompą. Co ciekawe CAPS pokazuje dwa rodzaje pompy Typ A i B. Typ B stosowany do lipca 94' i A od lipca 94' do końca produkcji. Cały myk polega na tym że, Typ A w zestawie uszczelek posiada simering wałka, a w typie B go niema. Przez co można wywnioskować że, typ B jest nie rozbieralny. Ale żeby to zweryfikować do końca, muszę poczekać na sekcję zwłok starej pompy.

A ciekawy jestem ile stoi nowa pompa ? Moja "przepuszczała" troche jak nagrzał sie olej i oddałem do renowacji do gości którzy zajmuja sie tylko i wyłącznie renowacją pomp. Od tego czasu jest ok.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-02-2011, 15:50   

No ceny nowych pomp to kosmos, w IC jak by była na stanie to koszt 800 zł. U dilera części w stanach niecałe 600 doclów :) . Ceny dobrych używek wahają się od 100 do 200 zł.
Więc próbując ułożyć informacje z CAPSA w sensowną całość wychodzi na to że, w 3.0 SOHC były montowane dwa rodzaje pompy, w dwóch różnych typach (o czym pisałem wcześniej) Pierwszy rodzaj pompy był montowany w Europie zarówno w sedanie jak i kombi, kolejno w Japonii(tylko Diamante sedan) oraz w Stanach ( w Stanach do Stycznia 92' tylko Diamante sedan),pod nr końcowym :MR 272491. Oraz drugi rodzaj pompy montowany, Japonia (Diamante kombi) w Stanach po Styczniu 92' (Diamante sedan i kombi) oraz w kombi produkowanym na Anglię, o nr końcowym: MR 272490. No i to by było na tyle co można wyczytać z CAPSA.
Wracając do uszczelnienia pompy, okazuje się że nie taki straszny diabeł jak go malują. Pompę typu B można jednak rozebrać:



Co dziwne żaden CAPS nie opisuje że, jest ceger zabezpieczający łożysko, który widać na schemacie z hyundaia Sonaty :




A i dla potrzebujących, nr simeringu: AE0997K
Wymiary: średnica zewnętrzna – 35 mm/ średnica wewnętrzna – 20mm/ grubość -8mm

[ Dodano: 17-02-2011, 16:21 ]
PS Podziękaowania dla lukasza12 za konsultacje i Virman-a za pompę na podmiankę. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 02-01-2014, 12:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2011, 18:46   Uszczelnienie pompy wspomagania

Cześć,
tym razem ja się dorzucę do temtu. Pojawił mi się wyciek - w sumie mała sprawa ale postanowiłem go usunąć.

[IMG=http://img39.imagesh...7153.jpg][/IMG]

I tu pytanie - są 2 uszczelki - dolna od pompy - w zasadzie specyficzna - w formie kołnierza (w czerwonej ramce), druga o przekroju prostokątnym (w zielonej ramce).

Zamierzam je wymienić na o-ringi. Macie jakieś ZA i PRZECIW?


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22-03-2011, 21:22   

slawekdr napisał/a:
Macie jakieś ZA i PRZECIW


Ja jestem za, sam tak zrobiłem. :) Poza tym wydaje się że te uszczelki o których piszesz to właśnie o-ringi które podczas dokręcania odkształcają się w ten sposób.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-03-2011, 08:17   

Wojtas,
dzięki - przespałem się z tematem i dzisiaj jeszcze raz to obejrzałem. Zgadzam się, że 16 lat temu musiały to być O-Ringi;) Jak dopasuję to podam wymiary coby dla potomności zostało;)

S.

[ Dodano: 23-03-2011, 09:46 ]
Podaje wymiary (średnica wewnętrzna x średnica o-ringu) (przybliżone oczywiście):

Dolny: 12 x 2
Górny: 10 x 2

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.