[3.2 DID] Wymiana oleju w P4 z DPF |
Autor |
Wiadomość |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:31 [3.2 DID] Wymiana oleju w P4 z DPF
|
|
|
Witam,
czy w P4 z DPF istnieje możliwość „poprawnej” wymiany oleju bez posiadania MUT-III, a konkretnie chodzi mi o procedurę „uczenia DPF” po wymianie oleju?
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-02-2011, 10:27
|
|
|
przy wymianie oleju nic nie trzeba robic z dpf-em ani komputerem mut3. wystarczy poprostu wymienic olej zgodny z acea c1, c2 lub c3 zeby filtra dpf nie zapchalo. |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:08
|
|
|
Bartek81 napisał/a: | ani komputerem mut3 |
Jesteś tego pewny?
W manual-u w opisie wymiany oleju znajduje się zapis:
"CAUTION
When the engine oil is replaced, use the M.U.T.-III to initialise the learning value (Refer to GROUP 00 - Precautions Before Service, Initialisation Procedure for Learning Value in DPF System ) <VEHICLES COMPLYING WITH EMISSION REGULATION STEP IV>."
Stąd moje pytanie.
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:15
|
|
|
Bartek81 napisał/a: | olej zgodny z acea c1, c2 |
Czy, aby na pewno te oleje się nadają? A nie tylko te z C3? |
|
|
|
 |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:45
|
|
|
czesc, w instrukci napisano ze wszystkie oleje c1,2,3 nadaja się. co do wymiany i podłaczenia mut3 w moim pajero'2007 wymieniam olej sam od przebiegu 60kkm (obecnie jest 170kkm) i nigdy zadnych problemów z dpf-em. zreszta jak bylem w aso na wymianie po 7,5 tys km tez nie podłaczali do kompa. |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-02-2011, 16:12
|
|
|
Bartek81 napisał/a: | wymieniam olej sam od przebiegu 60kkm |
Byłoby super - jeszcze trochę informacji poszukam, bo może ten wynalazek z MUT-em dotyczy tylko mojego (model 200KM) ale mam nadzieję, że nie i opcja "w domu- w sobotę" zadziała.
Swoją drogą- to byłby dramat i szczyt naciągania klientów, gdyby do zakichanej wymiany oleju szukać MUT-a
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-02-2011, 16:21
|
|
|
myslę że jakieś resetowanie dpf za pomocą kompa to taki zabieg, zebys nie zapomniał jak wygląda aso i troche kasy tam zostawił (w koncu wymiana w aso oleju to okolo 900zl, a poza aso filtr i potrzebny olej to jakies 500pln),przy okazji przeglądzik, itp. owszem zrobią ci to zerowanie dpf(albo i nie), ale pytanie po co |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-02-2011, 16:29
|
|
|
Bartek81 napisał/a: | ale pytanie po co |
Właśnie tego niewiem, możliwe, że to tylko pic na wodę i można spokojnie olać "MUT/DPF, ewentualnie wykonując jakieś "czary" można uzyskać podobny efekt.
Oczywiście jest też wariant pesymistyczny i wtedy albo szukamy MUT-a albo trzeba będzie "pozbyć się DPF" |
|
|
|
 |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-02-2011, 20:08
|
|
|
to sobie wymień olej, a jak bedzie problem to pojedziesz do aso złożyć samokrytykę |
|
|
|
 |
|