Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:34 Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy
|
|
|
Witam , od razu zacznę , że przeleciałem wszystkie wątki i mojego problemu nie znalazłem .
Mam Colta CJ0 1.3 12V GLX z 1997 (CJ1A) . Po wymianie kabli i świec na NGK , aparatu zapłonowego na nowy , wymianie filtrów paliwa , oleju i powietrza , wymianie przewodów od ciśnienia i podciśnienia paliwa przy układzie wtryskiwacza , odpala jak ta lala . następnie pierwszy bieg , drugi , trzeci OK , przy 90km/h wrzucam czwórkę i stoimy misiem dalej 90km/h pedał wciskam do końca jedziemy 90km/h wrzucam piątkę , jedziemy 90 , wrzucam z powrotem trójkę i rozpędzam misia do 120,130km/h , następnie wrzucam 4 i zwalniamy 120 , 110 , 100 i 90 szybciej nie pojedzie , ok jadę na trójce te 90km/h rozpędzam znowu do 120 i wrzucam piąty bieg i to samo zwalniam do 90,100 max km/h , W czym jest problem ? auto do max 3 biegu jest OK powyżej nie da rady jechać normalnie , już nie wiem co to może być , pedałem gazu przebijam się do asfaltu i nic , nie ma mocy , nie ma ciągu po prostu Houston mamy problem . Kto miał podobny przypadek lub wie co to może być to proszę o radę , mi się pomysły już skończyły . |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:52
|
|
|
A kompresja była sprawdzana |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 11-02-2011, 23:16
|
|
|
Właśnie kompresji nie sprawdziłem , dowolny serwis mi to sprawdzi ?
Jak ustawić prawidłowo w moim misiu ?
Dam radę sam ? - krok po kroku
Jeżeli coś z kompresją będzie nie tak , to co to może być ?
Jeżeli kompresja będzie OK , to co to może być ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2011, 23:42
|
|
|
Jedź każdy warsztat powinien Ci to sprawdzić, napisz o efektach., |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mani3k
Forumowicz
Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 34 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-02-2011, 08:32
|
|
|
no cóż, nasuwaja mi sie 3 rzeczy,
kompresja,
źle ustawiony zapłon,
ślizgające sie sprzęgło,
któreś z nich lub wszystkie na raz
pozdrooo |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 12-02-2011, 09:14
|
|
|
według mnie kompresja jednak odpadnie , gdyż na jedynce bootuję oponkami czyli sprzęgło się nie ślizga . Czasami silnikiem rzuca jak jadę i auto się trzęsie jak galareta . Raczej obstawiam komputer albo złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu . Dzisiaj zresetuje najpierw komputer i zobaczę . Może mógł się przestawić a potem pojadę do serwisu żeby sprawdzili zapłon .
A może ząbek na pasku się przestawił ? jakie by były rekacje . |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-02-2011, 09:37
|
|
|
Na pałe wykluczając niczego się nie dowiesz, mozliwości może być mnóstwo, przeskoczony rozrzad, łaczy się to także ze źle ustawionym zapłonem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 12-02-2011, 18:52
|
|
|
Nie mogę znaleźć serwisu który by miał lampę stroboskopową , porażka . Wszyscy się dziwią , że przy elektronicznym wtrysku jest aparat zapłonowy i kątem wyprzedzenia zapłonu nie steruje komputer tylko trzeba go ręcznie mechanicznie ustawić . To znaczy , że Japance się nie popisali pod koniec lat 90 . Będzie ciężko u mnie w Pile znaleźć serwis .
W poniedziałek będę walczyć dalej z poszukiwaniem serwisu a dzisiaj zauważyłem , że silnik delikatnie terkocze jak diesel a nie chodzi równo jak zawsze :/ i zużywa więcej paliwa niż zwykle . Naprawdę coraz bardziej mnie miś zaczyna denerwować , następne auto chciałem Carismę kupić ale chyba grubo się zastanowię . |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-02-2011, 20:23
|
|
|
To wez tam jeszcze przy okazji ogarnij ze musisz zmasowac zlacze do ustawiania zaplonu ( na stronie krzyzaka wszystko jest) |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:21
|
|
|
piotrekdm1983 napisał/a: | dzisiaj zauważyłem , że silnik delikatnie terkocze jak diesel a nie chodzi równo jak zawsze :/ i zużywa więcej paliwa niż zwykle |
Typowe objawy za bardzo przyspieszonego zapłonu, jeśli nie grzebałeś przy aparacie zapłonowym to winny faktycznie może być przeskok paska rozrządu. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 13-02-2011, 10:47
|
|
|
Dzięki wam za odpowiedź , nie nikt nie grzebał przy aparacie , udało mi się znaleźć w końcu serwis z lampą strobo i jutro jadę , czyli 2 rzeczy muszą sprawdzić , kąt wyprzedzenia zapłonu i czy nie przeskoczył pasek . Teraz powiedzcie , żeby serwis nie zrobił mnie w jajo ile mniej więcej powinny kosztować te dwie usługi i ile czasu na każdą trzeba poświęcić ? |
|
|
|
 |
Mani3k
Forumowicz
Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 34 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:35
|
|
|
samo sprawdzenie to pryszcz nie pieniadze, no chyba ze dojdzie robocizna ustawiania/przestawiania to wtedy troche zaplacisz, a czas?? hmmm pol godz z browarem w reku |
_________________ Colt 1,6 '95r GLXi; Lancer 1,5 '89r GLXi; Colt 1,3 '92r GLi; Space Wagon 2,0 '90r GLXi |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:29
|
|
|
Pasek rozrządu sprawdź sobie sam-to 5 minut roboty:-)
Wrzuć 5 bieg i przeciągnij auto na tyle aby znak na kole pasowym pokrył się ze znakiem T na obudowie rozrządu (dolnej), ściągnij obudowę górną (4 śrubki na klucz 10) i sprawdź czy znak na głowicy pokrywa się z wcięciem na kole wałka rozrządu, oba (na kole pasowym i kole rozrządu) muszą się zgadzać:-)
Koszt sprawdzania/ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu powinien oscylować w okolicach 50zł. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 14-02-2011, 16:54
|
|
|
No to was rozczaruje
http://www.autotech.com.pl/
autoryzowany serwis i salon Mitsu który jako jedyny w Pile ma lampę strobo itd .
Ustawienie zapłonu : jedyne 150zł
Sprawdzenie czy nie przeskoczył pasek rozrządu jedyne 350zł
Także Misiu na razie będzie stał , jak ja wyzdrowieję bo mam jakąś grypę to tak jak napisał IDAS spróbuję sam sprawdzić ten pasek a za ustawienie zapłonu to kasę mam ale szkoda mi 150zł wyrzucać u nich, generalnie chyba przesadzili z tymi cenami , co myślicie ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-02-2011, 17:11
|
|
|
Za 150zł to kupisz dobrą lampe stroboskopową |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|