Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85 |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-12-2010, 22:45
|
|
|
Kto by pomyślał... prawe tylne drzwi się nie otwierają - zapadka umarła :/ |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-12-2010, 00:28
|
|
|
no wkurzająca sprawa ale pocieszę Cie u mnie się kiedyś zamek obrócił i nie mogłem zamknąć drzwi w środku 20 lin miedzy zagłówkami, fotelami rączkami i do drzwi by mi nikt do samochodu nie wlazł i dodatkowo samochód postawiony 20cm od ściany |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-12-2010, 09:11
|
|
|
Dobra, dobra. Zamek naprawiony, teraz to są najlżej i najprzyjemniej chodzące drzwi w zestawie ;p. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-02-2011, 22:24
|
|
|
Jak już Koszmarek wspomniała w swoim temacie - troszkę się pozmieniało.
Przyszedł nowy nabytek - odziedziczyłem Galanta GTi po Hubeeercie.
W zasadzie jest w dobrym stanie blacharskim, prócz tylnych progów. Ale to i tak lepiej niż biały, który miał do wymiany w zasadzie wszystkie elementy wymienne... blacharzy pewnie będę straszył fotkami na wiosnę.
Poza tym, Hubeeert się mocno wysilił, żeby doprowadzić Gala do stanu używalności. Wymienił w zasadzie kompletne zawieszenie - wszystkie gumki, tulejki, amorki, sprężyny i heble, więc najbardziej upierdliwa robota mnie ominęła
Wypruł też pozostałości po poprzednich właścicielach (za co jestem niezmiernie wdzięczny), tj. śmieszne i mocno sztukowane ledowe, niebieskie oświetlenie chyba wszystkiego co się dało...
Dobrze, że tego nigdy nie widziałem, wystarczająco mnie denerwowała jedna pozostawiona dioda podświetlenia zapalniczki
W zasadzie to zacznijmy od początku mojej historii
Hubeeert pozostawił mi biedaka na placu pod firmą bez głowicy (uszczelka pod głowicą się przepaliła między 2 a 3 cylindrem). Przygarnąwszy go, uknułem sobie chytry plan wymiany silnika i być może skrzyni biegów z białego, więc - aby uczynić go trochę bardziej mobilnego, uznałem, że ciekawie będzie zrobić eksperyment :> Mając w głębokim poważaniu wszelkie zasady poprawnej wymiany uszczelki pod głowicą...
Cylindry zdążyły pordzewieć - trochę popiołu na mokry papier i większość rdzy zniknęła - przynajmniej w 2 i 3 cylindrze, bo 1 i 4 były na górze
Blok wyczyszczony i przygotowany na przyjęcie głowicy.
Głowica ... no cóż, resztki uszczelki zostały zdrapane i leciutkim papierkiem pojechana powierzchnia na uszczelkę.
Uszczelka ... no cóż, w końcu realizujemy plan minimum
Ale nie, nie złożyłem głowicy na silikon Na papierową wycinaną uszczelkę też nie
Uszczelka pod głowicę została jeszcze po wymianie uszczelki u Miśka Jakaś taka z zestawu kompletu uszczelek na górę silnika. Eristic się zwie. Wygląda zacnie, okuta wszędzie - jak oryginał, ale z dziwnego materiału - klejącego, brązowego - nie wiem co to było...
Co mi tam, miałem w zasadzie wszystko co potrzebne. Dokupić musiałem jedynie olej, filtr i olej do skrzyni. Oczywiście po taniości
Zostało to wszystko złożone do kupy i jeździ. Żre olej, ale to było wkalkulowane, gubi zapłony na wolnych - można było się spodziewać. Najlepsze natomiast jest to, że zapiernicza cudownie Odcinka przy 7500 rpm osiągana bezproblemowo. Pali normalne ilości paliwa - jak na Galanta
W międzyczasie wyjąłem silnik ze skrzynią z białego i zdjąłem uszczelkę głowicy, bo się pociła. Cała strona wydechowa wygląda jakby się nie dociągnęła... tym razem oddam do innych szlifierzy
Wracając do złomka. Hubeeert zadbał o mechanikę najlepiej jak był w stanie, ale elektryki chyba się bał Wyciągnąłem ostatnio z gala z kilometr niepotrzebnego kabla... oczywiście do ledów i innego badziewia. Wymieniłem też górną lampkę na taką bez dziurek po ledach
Jednak najlepsze z elektryki ... to komputer i jego zasilanie. Otóż komputer był po rozlaniu kondensatorów i wyglądał dość marnie. Oczywiście wszystko było naprawione, tylko niech ktoś mi wyjaśni, dlaczego jako jedyny gasił silnik po wyjęciu kluczyka ?
Otóż winowajcą był bocznikowany przewód zasilający z głównego przekaźnika.
Nie wiem po co i dlaczego i szczerze mówiąc mnie to zupełnie nie interesuje. Komputer zostawiłem Bartkowi jako trofeum A wsadziłem kompa z białego. Wszystko działa jak należy
W ramach ciekawostek wymienić należy jeszcze instalację radia - która to podtrzymywała zasilanie w kabinie jakby kluczyk był w pozycji ACC. No i zegarek się świecił non-stop
Jeszcze tylna antena - niby jest, ale jej nie ma, bo kabel antenowy się nie nadaje do niczego... z resztą i tak go już wywaliłem Muszę skombinować drugi i zamontować jak fabryka przewidziała.
Żeby tego mało było - przekaźniczek znalazłem pod deską. Ładny taki. Tuningowy sterował migaczami i awaryjnymi. No i oczywiście błyskał przyciskiem haka (tak, wiem, że takiego seryjnie nie ma) jak się włączało awaryjne.
To mi wyjaśniło dlaczego dźwięk migacza jest tak dziwny...
Na szczęście mam zapasy i wsadziłem poprawny Wszystko wróciło do normy.
Hubeeert zostawił w spadku jeszcze ukrytego sprytnie stukacza... Znajduje się z tyłu i nadal nie wiem dokładnie co to jest... Wymieniłem amorki, tuleje tylnej belki, wyrzuciłem wszystko z bagażnika i mam na myśli wszystko prócz okablowania. Nadal coś postukuje... Główny stukot ustał po wymianie chyba tajwańskich amorków KYB. Zmniejszyło się też po wyjęciu tylnej kanapy (podłokietnik się telepie)... No i byłoby to w sumie akceptowalne, ale co ja mam teraz z tym tylnym podłokietnikiem zrobić ??
Jeszcze jest złamana maska, rybki w tylnych lampach i przednim przeciwmgłowym, spryskiwacz reflektorów i czujnik poziomu płynu, upierdliwie piszczące plastiki wokół trójkątnych szybek i jeszcze pewnie o czymś zapominam
Ale wiecie co ? W sumie to się trochę cieszę, bo mam co robić przy swoim samochodzie, czego mi w białym powoli zaczynało brakować
No i w sumie na razie tyle, bo wena mi się skończyła
Mam nadzieje, że dało się to jakoś przeczytać i za dużo chaosu nie ma, niemniej gratuluje wszystkim, którym chciało się doczytać do końca |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-02-2011, 23:15
|
|
|
No chłopaku - fajnie się zapowiada Czekam na progres i nowe wieści
A i jeszcze jedno: chyba założę ankietę o przeniesienie Maretzky'ego do Lublina |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-02-2011, 06:01
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | prócz tylnych progów. |
To w E3 jest więcej niż 2 progi? dzielą się na przednie i tylne?
( wybacz musiałem ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2011, 07:48
|
|
|
macia napisał/a: | przeniesienie Maretzky'ego do Lublina |
nic z tego |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-02-2011, 07:58
|
|
|
Koszmarku, Ciebie też przenosimy |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2011, 08:07
|
|
|
macia, razem z naszym nowym mieszkankiem i Fartem? :> |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2011, 08:21
|
|
|
macia napisał/a: | A i jeszcze jedno: chyba założę ankietę o przeniesienie Maretzky'ego do Lublina |
to będziesz musiał przenieść Koszmarka a mi opłacić dojazdy, albo jakieś fajne mieszkanko fundnąć Ja mojego nadwornego mechanika trzymam i bronię jak moge
Ciesze się że kawałek nie wiadomo czego co nazwałeś uszczelką mógł sięprzydać
gratuluje po raz kolejny:)
I będe chyba chętny na kilka elementów z białego o ileoczywiście będziesz sprzedawał na części
Nie sadze abyś wstawił do lodówki silnik który jest aktualnie w złomku i sprzedał jako przebieg 70 000km, jeżdżony spokojnie tylko po bułki, stan fabryka silnik po generalnym |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-02-2011, 08:41
|
|
|
W ramach ciekawostki - Uszczelka pod głowicę Eristic kosztuje szalone 26 zł
Nie wiem dokładnie co z białym zrobię. Może wstawię któryś silnik i sprzedam jak stoi Z niewiadomym przebiegiem sryliona kilometrów i z zajechanym silnikiem
Na pewno znajdzie się jakiś gówniarz, który zaciekawi się znaczkiem GTi
A jak nie to sprzedam na części pewno... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 16-02-2011, 16:27
|
|
|
Powiem ci że na ostatnim spocie jak wyjeżdżałeś nowym nabytkiem to każdy kto został "odprowadzał" cie wzrokiem....mówiąc: ale dźwięk...
ładna praca silnika
plus ten basowy dźwięk tłumika
|
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2011, 19:15
|
|
|
Powiem w skrócie - złomka czekała przyszłość na złomowisku albo u Marka. Na moje szczęście w momencie gdy padła uszczelka znalazł się dawca budy w postaci Colta Sajmona. To dało mi napęd do reaktywacji Mirage, która zacznie się na wiosnę.
Co do progów - sądzę, że jeszcze mój poprzednik z nimi coś robił... we właściwy sobie druciarski i po taniości sposób. Wszystko co od niego usłyszałem o galancie było kłamstwem. Mój następny samochód będzie nowy. Z salonu. Może wtedy uniknę jakiegoś krętacza. Wyjątkiem od reguły był Sajmon - no, ale to jeden z nas. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2011, 19:47
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Wyjątkiem od reguły był Sajmon |
chyba, że poprzednik sajmona coś robił o czym sajmon nie wiedział...
A co do złomka, to mi się też bardzo podoba dźwięk |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2011, 19:57
|
|
|
Misiek napisał/a: | chyba, że poprzednik sajmona coś robił o czym sajmon nie wiedział... | Miał Colciszona 5 lat. Opowiedział mi o nim absolutnie wszystko. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|