Parowanie i zamarzanie szyb wewnątrz... |
Autor |
Wiadomość |
zlootyy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8#1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 14 Skąd: Iława
|
Wysłany: 20-02-2011, 21:52 Parowanie i zamarzanie szyb wewnątrz...
|
|
|
Witam . Mój problem polega na tym , iż w ciągu dnia kilkakrotnie zmagam się z zaparowanymi a czasem nawet zamarzniętymi szybami wewnątrz samochodu , czego nie zauważam w autach stojących obok na parkingu...póki co podejrzewam dwie opcje , których wynikiem jest to zjawisko , wówczas posiadam dywaniki z wykładziny , które są podatne na utrzymywanie wilgoci . Natomiast moje pytanie jest znacznie inne , czy przyczyna może leżeć po stronie filtra kabinowego ? Nie wiem kiedy był ostatni raz wymieniany ponieważ auto mam od 3 miesięcy . Jeśli prawdopodobnie to jest przyczyną , może pomógł by mi ktoś jak ten filtr wyciągnąć ? Pilnie proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20-02-2011, 22:52
|
|
|
Widzę że masz cari 1,8 1997r, w tych modelach nie ma filtra kabinowego.Pozd. |
|
|
|
 |
magiczny89
Mitsumaniak ZaWsZe SpOkO

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 20-02-2011, 23:19
|
|
|
Kolego zmień dywaniki na gumowe i spróbuj przed wyjściem z auta włączyć klimę na tryb "eco", mi pomagał taki zabieg... Klima osusza wnętrze |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 21-02-2011, 07:31
|
|
|
moje parowały i pomogło wysuszenie dywaników za pomocą gazet tych niekolorowych . ze 4 razy podkładałem pod dywaniki zanim gazeta była sycha i po problemie |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-02-2011, 10:02
|
|
|
W pierwszej kolejności przestan jeżdzic na nagrzewaniu z obiegiem wewnętrznym, gdyz wszystko w srodku ci kisnie i nie osusza kabiny. Włącz obiek zewnetrzny a po jakimś czasie niebedziesz miał problemu z szybami |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-02-2011, 10:44
|
|
|
magiczny89 napisał/a: | Klima osusza wnętrze |
Nawet przy minus kilku na zewnątrz
[ Dodano: 21-02-2011, 10:47 ]
zlootyy,
Przy takiej pogodzie tak czy siak zawsze wejdzie jakaś wilgoć. A zobacz może taki patent jak masz troszkę starych gazet zwykłych papierowych to wsadź z tyłu pod fotele i np na podszybie tylnej szyby |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
magiczny89
Mitsumaniak ZaWsZe SpOkO

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 21-02-2011, 12:09
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | Nawet przy minus kilku na zewnątrz |
Mi taki zabieg pomagał... |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2011, 15:01
|
|
|
Przy duzych mrozach klima raczej sie nie wlaczy. Wystarczy przez minute zostawic otwarte auto zeby sie przewietrzyo i po problemie. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-02-2011, 15:19
|
|
|
dylson napisał/a: | Przy duzych mrozach klima raczej sie nie wlaczy |
I o to mi chodziło |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 21-02-2011, 17:51
|
|
|
przy dużych mrozach raczej nie - ale przy średnich :0 do -5 -8 stopni powinna zadziałać, zwłaszcza gdy silnik się zagrzeje i czujnik temperatury puści obieg
warto włączać bo to nie tylko zapewnienie "zimna" i suchego powietrza ale też smarowanie całego układu (w czynniku chłodniczym jest olej smarujący kompresor itp..) |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-02-2011, 18:37
|
|
|
gulgulq napisał/a: | też smarowanie całego układu (w czynniku chłodniczym jest olej smarujący kompresor itp..) |
Kto coś czytał o klimie wie że nie tylko latem się odpala bo smarowanie musi być cały rok |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
zlootyy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8#1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 14 Skąd: Iława
|
Wysłany: 24-02-2011, 14:47
|
|
|
Sporo porad...zacznę próbować , a wtedy dam znać jaki efekt
pozdro;) |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-02-2011, 16:21
|
|
|
radeksz82 napisał/a: | W pierwszej kolejności przestan jeżdzic na nagrzewaniu z obiegiem wewnętrznym, gdyz wszystko w srodku ci kisnie i nie osusza kabiny. Włącz obiek zewnetrzny a po jakimś czasie niebedziesz miał problemu z szybami |
Dla mnie to co napisał kolega radeksz82 jest główną przyczyną parowania.
Brak należytej wentylacji.
Włączony obieg zewnętrzny wymusza cyrkulację powietrza wewnątrz auta, które wychodzi kratką wentylacyjną w bagażniku. Ta kratka jest po to by we wnętrzu auta nie robiła się "poduszka powietrzna" przy zamykaniu drzwi i podciśnienie przy otwieraniu.
Czasami gdy auto jest po "przejściach" i było w rękach kiepskiego blacharza - lakiernika kratka ta jest zatkana, zaspawana etc, etc. Możesz to też sprawdzić, ale generalnie stawiam na nieświadomie ustawiony obieg wewnętrzny.
pozdr. |
_________________ kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 24-02-2011, 16:49
|
|
|
kosek napisał/a: | Brak należytej wentylacji. |
Nawet jak masz zewnętrzny oraz ok kratkę przy takiej pogodzie wnosisz do auta wilgoć choć by samym oddychaniem i zawsze coś się powiesi na szybie ale jeśli parowanie jest mega jak w astrze1 to warto wsio sprawdzić |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|