Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-05-2010, 10:35
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-09-2010, 23:26   

Sprzeczał się ie będę bo sam tego nie robiłem. Ale wychodzi na to, że obie sondy są takie same.
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2010, 15:17   

Jeszcze jedno pytanie w sprawie sondy

mamy do Galanta sondy denso następujące
DOX-0313
DOX-0341
DOX-0342

proszę o informacje jak ktoś wie czy w miejsce u nas w galach sondy na kolektorze wydechowym od strony grodzi (kierowcy) będzie pasować sonda DOX-0313 czy DOX-0341

Pozdrawiam
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 21-09-2010, 23:35   

Cytat:
sprawdzone "organoleptycznie". Po wymianie sondy za katem, nic się nie zmieniło. Nadal straszny smród niedopalonej mieszanki. Wrzuciłem starą sondę za kata a nową dałem z przodu. Jak ręką odjął



napisałeś że wymieniłeś sondę przed katalizatorem i zniknął smród spalin a spalanie jak ?

mam też GDi i tez problem ze śmierdzącymi spalinami i wysokim spalaniem, może to ta nieszczęsna sonda.

Jaki konkretny model wstawiłeś tej sondy ?

pozdrawiam

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 21-09-2010, 23:41   

michalsiak napisał/a:
Jaki konkretny model wstawiłeś tej sondy ?


michalsiak, najtańsza i dobra sonda to NGK NTK. Śmiało możesz taką kupić.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 21-09-2010, 23:45   

czy np. taką jaką udało mi się wyszukać ?

lambda NTK z allegro

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 21-09-2010, 23:47   

Dokładnie :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 22-09-2010, 00:25   

no to zakupię sobie taką i wmienię ( tą przed katem)- mam nadzieję że pomoże bo u mnie podobnie jak powyżej śmierdzi paliwem i więcej pali - check się nie świeci

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2010, 11:10   

michalsiak napisał/a:
czy np. taką jaką udało mi się wyszukać ?

lambda NTK z allegro

michalsiak


O kurczę bardzo tania ta sonda. Na pewno oryginalna? W IC zapłaciłem ostatnio 175,- za NTK ...
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-12-2010, 22:43   

Odświeżę temat sond. Życie zmusza mnie do wymiany sond i chyba w końcu mnie zmusi. Auto ma 220 000 przejechane, a gaz dobił sondy. We wszystkich poleciały grzałki, a jedna padła całkiem. Poczytałem ostatnio trochę w temacie i muszę stwierdzić, ze najrozsądniejszym wyborem będą Denso dedykowane. Co do różnicy sond. W galach 2,5 do 2000 roku występowały dwie sondy, pierwsza i druga niskonapięciowe w zakresie działania 0,2 - 1V, z tą różnicą, ze pierwsza miała grzałkę o oporności 4,5 - 8 OHM, a druga ta za katem 11 - 15 OHM. Po lifcie zmieniło się to, ze doszły dwa katy i japońce dali przed i za nimi takie same sondy w takim samym układzie jak opisałem wyżej. Wszystkie 4 sondy niskonapięciowe 0.2-1V tylko te tylne czy raczej dolne mają wyższą oporność grzałek, a to dlatego, że za katami jest niższa temperatura i muszą się one bardziej dogrzać niż te górne. Ponadto problem grzałek, czyli szybkiego nagrzewania sond to temperatury ich optymalnej pracy można wyeliminować poprzez wywalenie głównego kata. Nie testowałem, wiem z podań i legend. Koleś jeden wywalił i mierzył pracę sond. Dużo szybciej się nagrzewają i szczególnie przy gazie nie muszą być dogrzewane, co wydłuża żywotność grzałek.

[ Dodano: 07-12-2010, 22:55 ]
cerber napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie w sprawie sondy

mamy do Galanta sondy denso następujące
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - góra od grodzi
DOX-0342 - 79 cm - dół obie strony oporność grzałki 11-15 ohm,

proszę o informacje jak ktoś wie czy w miejsce u nas w galach sondy na kolektorze wydechowym od strony grodzi (kierowcy) będzie pasować sonda DOX-0313 czy DOX-0341


różnią się długościami przewodów, dopisałem wyżej. Z tego co się orientuję to te dedykowane denso mają grzałki do 10 ohm i powyżej 10 ohm.
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2010, 00:13   

Nie do końca. Powinno być tak

DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - dół od chłodnicy
DOX-0342 - 79 cm - dół od grodzi

Nie ma w katalogu numeru dla góry od grodzi. Założyłem w te miejsce DOX-0313
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 05-02-2011, 00:55   

wszystkiego juz probowalem i sporo wymienilem a silnik jak trzesie tak trzesie. Czytam sobie temacik i sklaniam sie ku sondzie lambda.
Jak chodzi na ssaniu to niezle czuc benzyna z tlumika. Ma tez znacznie lepszego kopa nim sie nagrzeje. Po rozgrzaniu tak do 2000 obr chodzi jak by wypadal zaplon zarowno na Pb jak i LPG.
Zrobilem test odlaczajac sonde przed katem i ECU nie wykazalo zadnego bledu. dodam ze auto chodzilo z 15min z rozlaczona sonda i ecu nadal nic nie wskazal.
Czy to normalne??

[ Dodano: 07-02-2011, 10:59 ]
zna ktos odp na moje pytanie?? Moze ma ktos ochote zrobic taki test i zobaczyc czy ECU wywali blad??
 
 
 
adm78 
Forumowicz

Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-02-2011, 08:21   

Witam

W serwisie www.e-ngk.pl do gala 2,5 z jedną sonda przed katem sa do wybory dwie sony NTK, z masą izolowaną oraz z masą na obudowę. Którą wybrać i od czego to zalezy? Dzięki za pomoc.
_________________
rafal
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2011, 20:28   

[ Dodano: 07-02-2011, 10:59 ]
zna ktos odp na moje pytanie?? Moze ma ktos ochote zrobic taki test i zobaczyc czy ECU wywali blad??[/quote]

Spróbuj po odłączeniu sondy wyłaczyk silnik i odpalić ponownie, u mnie po takiej akcji wywalało błąd.
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 22-02-2011, 20:45   

cerber,
Wlasnie ze odpalalem. Nawet zrobilem rundke wokol mojej miesciny i nadal nic :?
Dziwna sprawa.
 
 
 
jaker 
Forumowicz

Auto: Galant Avance 2.5 V6 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2011, 12:11   

Mam pytanie dotyczące ilości sond w moim Galancie 2.5 V6, pierwsza rejestracja 20.10.2000, VIN: JMBSNEA5A1Z0..., sprowadzony ze Szwajcarii. Nigdzie na forum nie znalazłem odpowiednich informacji na ten temat, a potrzebne mi to do wyceny instalacji LPG przez gazownika.
p.s. nie raz się spotkałem, że są wersje produkowane do 2000 roku i po nim. Może mi ktoś powiedzieć, którą ja mam wersje?
Z góry dzięki za info.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.