Otwarty przez: Owczar 07-05-2010, 10:35 |
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-09-2010, 23:26
|
|
|
Sprzeczał się ie będę bo sam tego nie robiłem. Ale wychodzi na to, że obie sondy są takie same. |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2010, 15:17
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie w sprawie sondy
mamy do Galanta sondy denso następujące
DOX-0313
DOX-0341
DOX-0342
proszę o informacje jak ktoś wie czy w miejsce u nas w galach sondy na kolektorze wydechowym od strony grodzi (kierowcy) będzie pasować sonda DOX-0313 czy DOX-0341
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 21-09-2010, 23:35
|
|
|
Cytat: | sprawdzone "organoleptycznie". Po wymianie sondy za katem, nic się nie zmieniło. Nadal straszny smród niedopalonej mieszanki. Wrzuciłem starą sondę za kata a nową dałem z przodu. Jak ręką odjął
|
napisałeś że wymieniłeś sondę przed katalizatorem i zniknął smród spalin a spalanie jak ?
mam też GDi i tez problem ze śmierdzącymi spalinami i wysokim spalaniem, może to ta nieszczęsna sonda.
Jaki konkretny model wstawiłeś tej sondy ?
pozdrawiam
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 21-09-2010, 23:41
|
|
|
michalsiak napisał/a: | Jaki konkretny model wstawiłeś tej sondy ?
|
michalsiak, najtańsza i dobra sonda to NGK NTK. Śmiało możesz taką kupić. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 21-09-2010, 23:45
|
|
|
czy np. taką jaką udało mi się wyszukać ?
lambda NTK z allegro
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 21-09-2010, 23:47
|
|
|
Dokładnie |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 22-09-2010, 00:25
|
|
|
no to zakupię sobie taką i wmienię ( tą przed katem)- mam nadzieję że pomoże bo u mnie podobnie jak powyżej śmierdzi paliwem i więcej pali - check się nie świeci
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Bogas [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2010, 11:10
|
|
|
O kurczę bardzo tania ta sonda. Na pewno oryginalna? W IC zapłaciłem ostatnio 175,- za NTK ... |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-12-2010, 22:43
|
|
|
Odświeżę temat sond. Życie zmusza mnie do wymiany sond i chyba w końcu mnie zmusi. Auto ma 220 000 przejechane, a gaz dobił sondy. We wszystkich poleciały grzałki, a jedna padła całkiem. Poczytałem ostatnio trochę w temacie i muszę stwierdzić, ze najrozsądniejszym wyborem będą Denso dedykowane. Co do różnicy sond. W galach 2,5 do 2000 roku występowały dwie sondy, pierwsza i druga niskonapięciowe w zakresie działania 0,2 - 1V, z tą różnicą, ze pierwsza miała grzałkę o oporności 4,5 - 8 OHM, a druga ta za katem 11 - 15 OHM. Po lifcie zmieniło się to, ze doszły dwa katy i japońce dali przed i za nimi takie same sondy w takim samym układzie jak opisałem wyżej. Wszystkie 4 sondy niskonapięciowe 0.2-1V tylko te tylne czy raczej dolne mają wyższą oporność grzałek, a to dlatego, że za katami jest niższa temperatura i muszą się one bardziej dogrzać niż te górne. Ponadto problem grzałek, czyli szybkiego nagrzewania sond to temperatury ich optymalnej pracy można wyeliminować poprzez wywalenie głównego kata. Nie testowałem, wiem z podań i legend. Koleś jeden wywalił i mierzył pracę sond. Dużo szybciej się nagrzewają i szczególnie przy gazie nie muszą być dogrzewane, co wydłuża żywotność grzałek.
[ Dodano: 07-12-2010, 22:55 ]
cerber napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie w sprawie sondy
mamy do Galanta sondy denso następujące
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - góra od grodzi
DOX-0342 - 79 cm - dół obie strony oporność grzałki 11-15 ohm,
proszę o informacje jak ktoś wie czy w miejsce u nas w galach sondy na kolektorze wydechowym od strony grodzi (kierowcy) będzie pasować sonda DOX-0313 czy DOX-0341
|
różnią się długościami przewodów, dopisałem wyżej. Z tego co się orientuję to te dedykowane denso mają grzałki do 10 ohm i powyżej 10 ohm. |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 25-12-2010, 00:13
|
|
|
Nie do końca. Powinno być tak
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - dół od chłodnicy
DOX-0342 - 79 cm - dół od grodzi
Nie ma w katalogu numeru dla góry od grodzi. Założyłem w te miejsce DOX-0313 |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 05-02-2011, 00:55
|
|
|
wszystkiego juz probowalem i sporo wymienilem a silnik jak trzesie tak trzesie. Czytam sobie temacik i sklaniam sie ku sondzie lambda.
Jak chodzi na ssaniu to niezle czuc benzyna z tlumika. Ma tez znacznie lepszego kopa nim sie nagrzeje. Po rozgrzaniu tak do 2000 obr chodzi jak by wypadal zaplon zarowno na Pb jak i LPG.
Zrobilem test odlaczajac sonde przed katem i ECU nie wykazalo zadnego bledu. dodam ze auto chodzilo z 15min z rozlaczona sonda i ecu nadal nic nie wskazal.
Czy to normalne??
[ Dodano: 07-02-2011, 10:59 ]
zna ktos odp na moje pytanie?? Moze ma ktos ochote zrobic taki test i zobaczyc czy ECU wywali blad?? |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-02-2011, 08:21
|
|
|
Witam
W serwisie www.e-ngk.pl do gala 2,5 z jedną sonda przed katem sa do wybory dwie sony NTK, z masą izolowaną oraz z masą na obudowę. Którą wybrać i od czego to zalezy? Dzięki za pomoc. |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2011, 20:28
|
|
|
[ Dodano: 07-02-2011, 10:59 ]
zna ktos odp na moje pytanie?? Moze ma ktos ochote zrobic taki test i zobaczyc czy ECU wywali blad??[/quote]
Spróbuj po odłączeniu sondy wyłaczyk silnik i odpalić ponownie, u mnie po takiej akcji wywalało błąd. |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 22-02-2011, 20:45
|
|
|
cerber,
Wlasnie ze odpalalem. Nawet zrobilem rundke wokol mojej miesciny i nadal nic
Dziwna sprawa. |
|
|
|
 |
jaker
Forumowicz
Auto: Galant Avance 2.5 V6 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 34 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-2011, 12:11
|
|
|
Mam pytanie dotyczące ilości sond w moim Galancie 2.5 V6, pierwsza rejestracja 20.10.2000, VIN: JMBSNEA5A1Z0..., sprowadzony ze Szwajcarii. Nigdzie na forum nie znalazłem odpowiednich informacji na ten temat, a potrzebne mi to do wyceny instalacji LPG przez gazownika.
p.s. nie raz się spotkałem, że są wersje produkowane do 2000 roku i po nim. Może mi ktoś powiedzieć, którą ja mam wersje?
Z góry dzięki za info. |
|
|
|
 |
|