Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] GAZ w fazie ciekłej - LPI
Autor Wiadomość
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2011, 14:36   [EAxx] GAZ w fazie ciekłej - LPI

Witajcie.

Naczytałem się przeróżnych opinii, danych technicznych, wszelakich za i przeciw i podjąłem decyzję.

Jak już wiecie silnik u mnie w galu docelowo to v-ka więc do tego tematu chcę zapodać gaz.

Gaz wybrałem.
Rodzaj instalacji LPI
JTG ICOM.
Gaz działający na tańszych wtryskach siemens-a, które jako jedyne mogą zostać podpięte bezpośrednio pod ECU silnika i z nich brać napięcie

Lub

VIALLE
Droższa i niestety odrębne zasilanie, gdyż wtryski korzystają z większych prądów.

JTG już nie produkują, więc wchodzi w grę instalacja używana lub nowa leżąca np firmie.

Vialle tylko nowa.

Jednak.....Potrzebuję warsztat który montował już takie instalacje i znać koszt (przewidywalny ok 4500-7000)
Mam warsztat, który mi to zamontuje ale muszą zciągnąć matrycę do gala i koszt matrycy daje mi łączny koszt montażu rzędu 15000, co nie wchodzi w grę.

Zapomniałem dopisać.
W grę wchodzi oczywiście tylko system ratalny i zapytanie jest odnośnie firm które takie coś mi zapodają do auta.
Z informacji które posiadam, to podobno w warszawie takie coś montowali do gala.
Od razu zaznaczę że firma z Lublina nie ma matryc i to ona podała koszt rzędu 15000.
Proszę o kontakty do takich firm.

Przypuszczalny termin montażu:
koniec wiosny/Lato 2011 (na 100% przed zlotem)
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-12-2015, 07:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-02-2011, 06:22   

Wiem, że pytasz o konkretne firmy, które zamontują ci konkretny podzespół. Piszesz, ze oczytałeś się i podjąłeś konkretną decyzję. Masz auto warte około 10 tys zł, prawdopodobnie zainwestujesz w instalację gazową skromnie 10 tys zł. Czy warto? Rozumiem sentyment do auta, sam tak mam, ale czy warto wydawać takie pieniądze na coś co i tak nie jest w takim stopniu dobre jak zasilanie Pb? Ja przed zagazowaniem swojego gala też czytałem kilka dobrych miesięcy, zwiedziłem kilka dobrych warsztatów w lubelskim, sprawdziłem kilka podobnych aut zagazowanych i też wypracowałem sobie decyzję co do rodzaju i jakości instalacji. Jeżeli oczytałeś się w kwestii wtrysku fazy ciekłej, to napewno wiesz, ze pompa gazu najlepszej firmy kosztuje 4000 zł i niestety nie jest to doskonałe urządzenie, napewno nie w takim stopniu jak pompa PB. LPI ludzie zakładają do nowych aut, którymi naprawdę dużo się jeździ. Za 5000 zł, będziesz miał super instalację sekwencyjną, ale o wtrysku fazy lotnej - rozprężonej gazu. Ja za komponenty ze średniej półki zapłaciłem 2500 i też popełniłem kilka błędów, bo na początku koszt był 2200, ale niektóre drobiazgi musiałem wymienić na lepsze. Za 5 kawałków to naprawdę można sobie skomponować to co się chce ładując w to najlepszy reduktor na rynku i najlepsze wtryskiwacze, reszta jest mniej ważna. No ale nie chce na siłę cię przekonywać i w sumie pisać nie na temat. Rozważ to jeszcze raz. Pozdrawiam.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
coolluk 
Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Skąd: Tychy
Wysłany: 26-02-2011, 20:41   

tez nie chce zniechecac ale moze byc z tym wiecej problemow niz ze standartowa instalacja popieram mario mario warto sie zastanowic raz jeszcze zwlaszcza ze to juz spora inwestycja Pozdrawiam
_________________
Więcej cylindrów to więcej radości
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 26-02-2011, 21:38   

raz, że problemy, a dwa to LPG/I zakłada się chyba tylko dla cięcia kosztów
żeby LPI się zwróciła w Galancie, to dobre pare lat musi upłynąć
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 27-02-2011, 00:01   

lpi przypadkiem nie stosuje się do silników GDI ? jeżeli tak to w zwykłym V6 sensu nie widzę. A na pewno nie jeśli chodzi o ekonomię.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2011, 18:50   

Dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi kolegów.
mario mario, pewnie masz rację. choć ja z gala długo jeszcze się nie przesiądę, bo auto zeszło na boczny tor. Nie będę się również rozpisywał na temat opinii, bo te są podzielone przez sympatyków jak i przeciwników. Instalacja LPI z tytułu swojej konstrukcji uniemożliwia samodzielne wymiany filtrów czy uzupełniania oleju w pompie i ludzi tego nie robią/nie robili i stąd sprawy kosztów i ich wad.

Sekwencja za 5000 będzie tak samo wadliwa jak LPI za np 6000 bo to kwestia dbania i serwisowania.

Mimo wszystko dziękuję. Przemyślę wasze opinie.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2011, 19:35   

Cytat:
Sekwencja za 5000 będzie tak samo wadliwa jak LPI za np 6000 bo to kwestia dbania i serwisowania.

Nie zgodzę się z tą opinią. Mam za 2500, przejeździłem prawie rok i jak bym nie wiedział ze siedzi tam instalka gazowa to bym się nie gapnął. 5000 i masz wszystko z najwyższej półki, łącznie z 2 letnią gwarancją na cała instalację, ale wybór należy do ciebie. Pozdrawiam
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-03-2011, 09:12   

Mój kuzyn w swoim aucie ma LPI, nie pamietam jaki dokładnie model, ale wiem, że ten rodzaj instalacji montowała tylko jedna firma w Polsce, a dokładniej w Łodzi, po czym, dystrybucja w Polsce umarła i teraz montaz tego typu instalacji jaka on ma można wykonać jedynie w Niemczech (najbliżej), instalacja kosztowała ~7tyś zł, jeździł na tej instalacji bezawaryjnie 4.5roku, po czym zepsuły się w niej 2 rzeczy, jakiś zawór i jakiś czujnik, koszt części z wymianą przekroczył wartość dobrej sekwencyjnej instalacji a i tak nie chodzi ta instalacja jak powinna od tamtego czasu.
Dodam, że jest to przy silniku V6, w dodatku nie jest łatwo o sprytnego fachowca który chciałby to naprawić, głownie ze względu na części, oraz popularność sekwencji 4gen.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-03-2011, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 01-03-2011, 09:36   

Forest_Taft, skąd bierzesz ceny sekwencji?
Do R4 2200zł stag300
Do V6 3000zł stag300

Chcesz- dam Ci namiar na znanego już gazownika z okolic Kępna.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
bongo_22 
Mitsumaniak
baja bongo w kongo


Auto: EA5W Avance, Proton 415 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 568
Skąd: Warszawa Wola/Grochów
Wysłany: 01-03-2011, 10:27   

Forest_Taft, popytaj o LPI w AUTOWISIE . Mają autoryzację na montaż i serwis Vialle. Ja w swoim galu 2.0 mam Vialle od nowości (12 lat). Poprzedni właściciel i ja nigdy nie mieliśmy z nią problemu a samochód zrobił już ponad 200000 km. Czytałem gdzieś, że przy sekwencyjnym wtrysku gazu ciekłego, silnik efektywniej spala mieszankę paliwa i osiągi ma nawet lepsze niż na zwykłej bezołowiowej. I wg mnie na gazie lepiej jedzie niż na benzynie :) Mój po mieście pali ok 13 l LPG ale instalacja ma już swoje lata. Przy V6 w 15 l powinieneś się zmieścić. O ceny montażu niestety musisz się zapytać u źródła.
_________________
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek...

06.2009 - 03.2013 Galant EA2W LPI '98 krąży po rodzinie :)
2012 - Galant EA5W '01
01.2014 - 02.2015 - Colt C52 1.5 12V '91
12.2014 - Proton 415 GLXi '96
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 01-03-2011, 11:25   

bongo_22 napisał/a:
Forest_Taft, popytaj o LPI w AUTOWISIE .
możesz do nich podjechać. Robia takie rzeczy, co prawda ja po wizycie u niech nie byłem zodowolony bo nie potrafili znaleźć przyczyny złej pracy na gazie ale zamontować nową może potrafia (obwinili za złą prace pompę i zrobili regenerację a okazał się walnięty wtryskiwacz i czujnik ciśnienia). Koszt szacuję na ok. 8 tyś.
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2011, 21:01   

bongo_22, Dzięki. tego mi było trzeba.
 
 
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 07-03-2011, 21:07   

Witam ,a ja proponuje LPG I + BLOS moim zdaniem najlepsze rozwiązanie jeśli ktoś nie ma na sekwencje
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 08-03-2011, 10:05   

wydaje mi sie, że jesli Forest mysli o LPI, to raczej na brak funduszy nie narzeka
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-03-2011, 11:26   

A może instalacja JTG...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.