[II 2.2 DID] czy moje ksenony oślepiają? |
Autor |
Wiadomość |
Wazzi
Forumowicz
Auto: Outlander intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-07-2010, 21:18
|
|
|
Potwierdzam, jechalem pare razy przed swoim outkiem i razil w lusterkach. |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-08-2010, 21:54
|
|
|
Wazzi napisał/a: | Potwierdzam, jechalem pare razy przed swoim outkiem i razil w lusterkach. |
Jeżeli są nie ustawione / za wysoko / to napewno będą raziły,trzeba udać się na stację diagnostyczną. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:01
|
|
|
zauważyłem w swoim samochodzie coś takiego a mianowicie: kiedy mam przełącznik świateł w pozycji włączonych świateł mijania i w czasie ponownego uruchamiania silnika zapalają się ksenony (jeszcze chwilkę przed uruchomieniem silnika) kiedy uruchamiam na sekundę gaśnie prawa tylko lampa, lewa bez zmian. czegoś takiego nie ma jak włącznik świateł jest w pozycji auto, wtedy przy zapalaniu w ogóle nic się nie dzieje lub minimalnie przygaszają się.
może to się ustawia w menu komputera, czy u was tak samo się dzieje? |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2011, 23:01
|
|
|
pada zarówka |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 24-02-2011, 23:10
|
|
|
joachim69 napisał/a: | pada zarówka | Jeśli już to żarnik.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 06:42
|
|
|
no tak, a czemu przy położeniu auto włącznika nic nie przygasa? przepalony żarnik nie podlega wymianie gwarancyjnej? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-02-2011, 09:30
|
|
|
jorzyk1976 napisał/a: | no tak, a czemu przy położeniu auto włącznika nic nie przygasa? przepalony żarnik nie podlega wymianie gwarancyjnej? | Zarniki xenonowe jak najbardziej, zwykle zarowki halogenowe NIE. W twoim przypadku mysle ze to bardziej wina jakiegos czujnika, albo poluzowania kontaktow. Padajacy zarnik zmienia barwe na bardziej rozowa. Nalezy zawsze wymieniac je parami, zeby uniknac roznicy w barwie swiatla. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:05
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | jorzyk1976 napisał/a: | no tak, a czemu przy położeniu auto włącznika nic nie przygasa? przepalony żarnik nie podlega wymianie gwarancyjnej? | Zarniki xenonowe jak najbardziej, zwykle zarowki halogenowe NIE. W twoim przypadku mysle ze to bardziej wina jakiegos czujnika, albo poluzowania kontaktow. Padajacy zarnik zmienia barwe na bardziej rozowa. Nalezy zawsze wymieniac je parami, zeby uniknac roznicy w barwie swiatla. |
świecą równym światłem koloru niebieskiego. dzisiaj rano z kolei obojętnie w jakiej połoożeniu był włącznik przy uruchamianiu samochodu na sekundę oba światła wyłączały się, i to jest chyba normalne przy dużym poboże prądu przez silnik (uruchamianie), ale chciałbym sie upewnic w tym i proszę aby ktoś jeszcze u siebie sprawdził i dał znac na forum. czy ma tak samo. |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:35
|
|
|
U mojego taty, gdy np. szybciej włączy światła niż odpali silnik to podczas odpalania silnika Xenony lekko przygasają, widać zwłaszcza wieczorem stojąc przed ścianą, albo płotem, ale po 2-3sek. wracają do normy i jest już okej. Jeszcze nigdy nie zgasły. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:40
|
|
|
Muciek napisał/a: | U mojego taty, gdy np. szybciej włączy światła niż odpali silnik to podczas odpalania silnika Xenony lekko przygasają, widać zwłaszcza wieczorem stojąc przed ścianą, albo płotem, ale po 2-3sek. wracają do normy i jest już okej. Jeszcze nigdy nie zgasły. | Tak ma być. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:43
|
|
|
A czy takie przygasanie lub częste wyłaczanie włączania nie skraca ich żywota ? |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:55
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | A czy takie przygasanie lub częste wyłaczanie włączania nie skraca ich żywota ? | Nie wydaje mi się. jeśli juz to czysto teoretycznie. Ja zamontowałem sobie DRL-y i tryb skandynawski wyłączyłem. Jeżdżę na ustawieniu Auto i wogóle nie przejmuję sie włączaniem świateł. Czujnik zmierzchu sam je włącza i wyłącza w zależności od pory dnia. W dzień xenony wogóle się nie zapalają, a zatem i nie przygasają podczas rozruchu. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:55
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | A czy takie przygasanie lub częste wyłaczanie włączania nie skraca ich żywota ? |
No skraca na pewno, bo Xenony są "speszyl", ale dlatego włącza się je po odpaleniu silnika, a nie przed i używa długo, aby mogły się rozgrzać, chyba że ktoś jedzie 200m po bułki do sklepu, ale wtedy to już coś za coś. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-02-2011, 13:00
|
|
|
Muciek napisał/a: | No skraca na pewno, bo Xenony są "speszyl", | Jakby tak było w praktyce to chyba producent by tegotak nie ustawił co nie...? Przez ostatnie 18 lat miałem chyba z 10 aut z xenonami i w żadnym arnik nie przepalił sie przedwcześnie z tego powodu. Żarnik ksenonowy ma natomiast to do siebie, że potrzebuje kilku sekund na rozpalenie się w 100%. W momencie zapalenia świeci na okolo 80%. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 14:06
|
|
|
Muciek napisał/a: | U mojego taty, gdy np. szybciej włączy światła niż odpali silnik to podczas odpalania silnika Xenony lekko przygasają, widać zwłaszcza wieczorem stojąc przed ścianą, albo płotem, ale po 2-3sek. wracają do normy i jest już okej. Jeszcze nigdy nie zgasły. |
u mnie chyba też tylko przygasają a wiec jest to norma. proszę mi wyjaśnić co to jest ten tryb skandynawski. |
|
|
|
 |
|