Zerwany pasek balansowy |
Autor |
Wiadomość |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 05-02-2011, 00:36 Zerwany pasek balansowy
|
|
|
--------------------------------------------------------------------------------
witam wszystkich ostatnio w ciągu roku 2razy zerwał się pasek balansowy zawsze ustawiałem na znaki a on dalej się zrywa.
Mam pytanie czy nic nie uszkodzę jak będe jeżdził bez tego paska. Z wymianą zawsze troche czasu schodzi a wkońcu następnym razem pujdzie w rozrząd i się zacznie wydatek.
Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 05-02-2011, 12:39 Re: Zerwany pasek balansowy
|
|
|
mirek001 napisał/a: | --------------------------------------------------------------------------------
witam wszystkich ostatnio w ciągu roku 2razy zerwał się pasek balansowy zawsze ustawiałem na znaki a on dalej się zrywa.
Mam pytanie czy nic nie uszkodzę jak będe jeżdził bez tego paska. Z wymianą zawsze troche czasu schodzi a wkońcu następnym razem pujdzie w rozrząd i się zacznie wydatek.
Pozdrawiam wszystkich. |
A po czym poznaje sie ze pasek balansowy jest zerwany?
Wymieniałem u siebie niedawno rozrzad i własnie ten pasek był uszkodzony (obcierał o napinacz). Wymieniłem go ale, pokombinowałem z napinaczem ale i tak delikatnie obcierał. Boje sie ze kiedy moze sie zerwac. Czym grozi zerwanie tego paska, pomijajac fakt ze moze sie wkręcic w pasek rozrządu? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-02-2011, 12:42 Re: Zerwany pasek balansowy
|
|
|
mirek001 napisał/a: | --------------------------------------------------------------------------------
witam wszystkich ostatnio w ciągu roku 2razy zerwał się pasek balansowy zawsze ustawiałem na znaki a on dalej się zrywa.
Mam pytanie czy nic nie uszkodzę jak będe jeżdził bez tego paska. Z wymianą zawsze troche czasu schodzi a wkońcu następnym razem pujdzie w rozrząd i się zacznie wydatek.
Pozdrawiam wszystkich. |
Zrywa się bo wałki stawiają prawdopodobnie opór. Możesz jeździć bez paska, nic się nie stanie.
czasem wyciąga się je i zaspawuje otwory olejowe, |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2011, 21:00
|
|
|
Sprawdź jeszcze łożyska wałków, bo któreś się skończyło (zakładam że rolka była już wymieniona).
Jak znajdziesz ochotnika do wymiany łożyska (masakra ), to wałki jeszcze pohulają, a jak nie to pozostaje zrobić tak jak zbyszekm2 pisze. |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 06-02-2011, 12:21 Re: Zerwany pasek balansowy
|
|
|
Zrywa się bo wałki stawiają prawdopodobnie opór. Możesz jeździć bez paska, nic się nie stanie.
czasem wyciąga się je i zaspawuje otwory olejowe,[/quote]
Ok ale po co mam zaspawywać otwory olejowe jeśli rolki zostają w bloku.
Wyjaśnij mi to proszę bo nie kumam. |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 06-02-2011, 13:52
|
|
|
CZyli te wałki balansowe sa zbędne? Po co one są? |
|
|
|
 |
Plastik
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 26 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-02-2011, 21:19
|
|
|
doomster napisał/a: | CZyli te wałki balansowe sa zbędne? Po co one są? |
Podobno mają niwelować drgania i poprawiać kulturę pracy, ale przy moim klekocie z 300k przebiegiem niewiele to daje. Ja jeździłem bez paska balansów i różnicy żadnej, a wałki lubią się zatrzeć, pasek zerwać i wkręcić w ten od rozrządu. U mnie skończyło się na pękniętej osłonie. W przedpotopowych silnikach wałki się wywala a kanały olejowe zaspawuje, poprawiasz chłodzenie i obniżasz koszt wymiany pasków |
|
|
|
 |
|