Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Remont nadwozia?

Co zrobić?
remontować
66%
 66%  [ 2 ]
kupić w lepszym stanie
33%
 33%  [ 1 ]
Głosowań: 3
Wszystkich Głosów: 3

Autor Wiadomość
Vein 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-02-2011, 13:36   [C62A 1.5] Remont nadwozia?

Witam,

Sprawa prosta jak precelek. Jako, że przyzwyczajam się do samochodów b. szybko, polubiłem swojego lancera, jest mało awaryjny, ale wiek mu już nie służy i po prostu go rdza zżera, to zastanawiam się czy opłaca się mu zrobić remont blacharki.
"Problematyczne" miejsca (z tego co zauważyłem) to komora silnika (na połączeniach blach), tylne lewe nadkole, próg lewy na łączeniu z błotnikiem i pewnie gdzieniegdzie podłoga (ale ciężko to sprawdzić bez zdjęcia wykładziny) no i obręb szyby czołowej (przy wymianie szyby wyszło, że jest tam rdza)

Drugą opcją jest znalezienie autka w tym nadwoziu, tylko, że w lepszym stanie (niestety takie jedno co mi się podobało poszło do huty), ale czy jest w ogóle możliwość znalezienia tak starego rocznika w dobrym stanie? Bo nowsze roczniki mają niezbyt fajne nadwozie i chyba są bardziej awaryjne.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-02-2011, 13:53   

Odpowiedź jest równie prosta jak pytanie ;)
Krąży opinia, że naprawy blacharskie są najmniej opłacalne. Silnik, skrzynię etc. można wymienić w całości dość niskim kosztem (w przypadku takiego wieku), a 'blacharka 'czy w starym czy w nowym aucie będzie kosztowała podobnie (dużo). Chyba głównie dlatego, że trzeba nad nią spędzić dużo roboczogodzin. Dodatkowo niektóre miejsca nadwozia są naprawdę niewdzięczne (drogie) w naprawie (np. okolice przedniej szyby) i często naprawione rdzewieją szybko od nowa.
Części do naprawy też nie są za darmo - np. progów czy błotników można szukać w nowych zamiennikach, ale tanie nie są.
Co do drugiej opcji - dawca używanych może być w takim stanie jak Twój 'biorca'. Jeśli znalazłbyś ładny egzemplarz, mogłoby się okazać, że również mechanicznie jest w lepszym stanie od tego, którym jeździsz.... i koło się zamyka.
Wybór należy do Ciebie. Powodzenia.
 
 
 
rabitt19 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 17-02-2011, 17:28   

Witam mój jest dosłownie gwałcony przez rudą ... :oops: alee za bardzo sie do tego auta przywiązałem by odmówić mu pomocy tak wiec na wiosnę zabieram si eza blachy będzie foto story ;)
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2011, 22:37   

Pozwólcie że rozwinę temat:
Ja również mam zamiar robić blachę na wiosnę....zaczęło się od tego że w trasie pękła mi szyba czołowa....szybka diagnoza-pękła od naprężeń spowodowanych przez...rdzę....po lewej str. pozżerane były uszy trzymające listwę ozdobną przy słupku szyby czołowej. Malowane oba słupki całe podszybie, kawałek dachu, uszy wspawane...szyba wstawiona i jest super. BTW.radzę wszystkim posiadaczom lancerów, coltów z początku lat '90 zdjąć te listwy, wymyć ten "rdzo-twórczy" syf który na pewno jest pod listwą(innymi uszczelkami też), i ew. zabezpieczyć, potem są tylko koszty nie potrzebne....oprócz tego będę robił nadkola tylne, w prawym niestety kawałek reperatury i parę innych rzeczy, będzie jak z fabryki ;) mogę poradzić-najlepiej wstawić oryginalną wyciętą blachę/cały element w dobrym stanie niż nową polską gównianą reperaturę....na spawy cynowanie, podkład epoksydowy, i jest wiecznie ;D Od dawna siedzę w temacie o lakierowaniu i polecam poczytać stronę www.lakiernik.info.pl (żeby nie było że reklamę robię). Ponoć dużo może zdziałać płukanie profili zamkniętych (mycie drzwi wewnątrz z syfu, zabezpieczanie fluidolem progów itd). O ile spawanie, cynowanie, szpachlowanie można zrobić samemu przy odrobinie chęci, zdolności i dużemu zasobowi teorii, to niestety lakier wymaga już nie tylko drogiego sprzętu ale i umiejętności. Mimo to powodzenia!!
 
 
matiskrzypek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 91'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-02-2011, 13:07   

Witam !!!
Ja jakiś miesiac temu odebrałem swojego Lancerka od blacharza i lakiernika. Miałem te same problemy co w/w blacharz doradził zeby nie bawic sie w zdne reparaturki tylko dorobić element z lepszego materiału a nie wywalac kase na gotowy shit. do zrobienia miałem przednie nadkola z prawej i lewej progi od strony kierowcy i praktycznie cały tył łącznie z dołem klapy. Nie widziałem swojego samochodu jakis miesiąc dodam ze to był bardzo długi miesiac :D ale jak juz go odebrałem to wrazenie robi niesamowite. Nie bede pisał o kosztach bo sporo mnie to wyniosło ale efekt jest rewelacyjny. POzdrawiam i zycze powodzenia w naprawach blacharskich ja teraz zbieram $ na serduszko
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.