Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z rozrzedzonym olejem
Autor Wiadomość
pe-zet21 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Chełmża
Wysłany: 25-02-2011, 23:28   [Cari 1.8 GDI] Problem z rozrzedzonym olejem

Witam:)
jestem posiadaczem w/w autka od 1,5 roku. Mam wielki problem w oleju silnikowym wyczuwalna jest benzyna!!!. Dodam że nie przybywa mi oleju na miarce, natomiast olej jest rzadki niczym zupa!. Od czasu do czasu na bardzo mocno rozgrzanym silniku zapala mi sie na chwilę kontrolka od oleju w momencie gdy zrzucam z biegu na luz( tak delikatnie migocze). Autko oleju nie bierze. Cały czas trzyma stan na maxa. Nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków oprócz popychaczy z którymi pewnie wszyscy mają problemy. Wymieniałem wszystkie filtry w tym paliwa, rozrząd, sonde NTK, fajko-cewki (2 bo miały przebicie) przepustnica była czyszczona, krokowy także. Obroty nie falują. Dodam że na początku jeździłem na oleju Mobil 5W40 i olej został "przerobiony na zupe" po około 5 tysiącach kilometrów. teraz musiałem zmienić olej dwukrotnie! Zalałem Castrol 10W40 Magnatec, zrobiłem na nim 2000 km i to samo, teraz znowu na Castrola 10W40 zrobiłem 1500 km w tych esktremalnych mrozach i olej dosłownie kapie z miarki. Nie wiem co się dzieje z silnikiem GDI, Auto ma moc, normalne przyspieszenie oraz spalanie. Przy -20 stopniach do max 10 litrów. Na komputerze brak błędów. Kompresja na zimnym była w normie (równe na każdym cylindrze)a na cieplym troche gorsze (według mechanika z powodu zurzytego oleju) Proszę doradźcie co może powodować rozrzedzenie oleju?????
Chciałbym tylko dodać że moim zdaniem auto nie przepala dobrze gdyż za samochodem unoszą się opary jakby nieprzepalonej benzyny( w tym celu wymieniłem sonde i niestety mała poprawa) Jedyne czego nie wymieniłem to swiec NGK które mam stare od początku w tym samochodzie. Carismą nie jeżdżę sportowo....
Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za tak obszerny opis mojego problemu

[ Dodano: 25-02-2011, 23:40 ]
Zastanawiam się także co może powodować,że auto(według mnie) pracuje tak długo na bogatej mieszance. Świece wykręcałem i są "okopcone". Może czujnik temperatury płynu chłodniczego? Naprawde jestem zdesperowany i nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto. Ile mechaników tyle opinii... auto według mechanika po pracy silnika nie wykazuje zużytych pierścieni więc jak to możliwe by benzyna rozrzedzała mi tak mocno olej skoro nie przybywa oleju na miarce. Może silnik jest niedogrzany bo za szybko włączam ciepły nawiew?.Nie wiem...:(
Bardzo Was proszę o odpowiedź
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 27-02-2011, 10:10   

Mam ten sam problem, oleju ubywa lawinowo i wręcz śmierdzi bezołowiówką, jeden z mechaników stwierdził, że może lać jeden z wtrysków (jak w klekocie) i nadwyżka benzyny ląduje w w misce olejowej, a dalej to znajomy scenariusz: rozrzedzony olej przeciska się przez pierścienie, ląduje w komorze spalania i wydechem na dworze ...
Nie sprawdzałem, jeszcze tej teorii ale może coś w tym jest :x
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 27-02-2011, 10:50   

Teorię o lejącym wtryskiwaczu można sprawdzić. Trzeba sprawdzić czy w powiedzmy godzinę albo pół po wyłączeniu silnika utrzymuje się ciśnienie paliwa w listwie z wtryskami. Tak ja to sobie wymyśliłem.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 27-02-2011, 14:18   

Jak na listwie paliwowej ciśnienie ze 2 MPa będzie "wisieć" jeszcze z 5 minut po zatrzymaniu silnika, to będzie naprawdę ok.
Oprócz wtrysków podciekać może także przez samą pompę, jak i zawór nadmiarowy. Ta metoda niestety n/t samych wtrysków nic nie podpowie.

Pozdrawiam
 
 
pe-zet21 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Chełmża
Wysłany: 27-02-2011, 17:40   

No nic będę szukał dalej przyczyny. Nie chce sprzedawać samochodu gdy już tak dużo w niego włożyłem. Zastanawiam się czy w serwisie Mitsu mi coś powiedzą, czy będą potrafili w końcu zdiagnozować czy to jak kolega mówi wtryskiwacze czy faktycznie pierścienie i silnik do remontu choć aż wierzyć mi sie nie chce:(
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 27-02-2011, 19:23   

pe-zet21 napisał/a:
pierścienie i silnik do remontu


Nie chcę być wyrocznią, ale w takim przypadku powinna unosić się za tobą piękna chmura spalonego oleju. Poza tym piszesz, że ciśnienie mieści się w normie, a auto ma normalne osiągi.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 27-02-2011, 19:41   

ciniak napisał/a:
Poza tym piszesz, że ciśnienie mieści się w normie


Co do tej kompresji, w normie to znaczy - ile tego sprężania na garach?.
GDI ma bardzo nietypowe sprężanie, co niejednego mechanika potrafi zmylić, manual podaje:



14 bar dla zwykłej benzynówki jest super, dla GDI /norma 14,62-17,2bar/ jest powodem do remontu silnika.
Ale tu niech autor wątku się wypowie, cudów nie ma, olej pali, benzyny nie dopala, gdzieś przyczyna musi być.

Pozdrawiam
 
 
pe-zet21 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Chełmża
Wysłany: 02-03-2011, 08:43   

Witam
Niestety nie pamiętam jakie dokładnie było ciśnienie. Mechanik mówił że było dobre i że podobno olej miałem zalany benzyną bo miałem uszkodzone dwie fajko-cewki. Teraz je wymieniłem i faktycznie jest lepiej, ale czy benzyna sie nadal dostaje to nie wiem. Będę musiał ponownie sprawdzić ciśnienie
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 24-07-2011, 15:24   

14 bar dla zwykłej benzynówki jest super, dla GDI /norma 14,62-17,2bar/ jest powodem do remontu silnika.

W manualu jest napisane że ten przedział jest ok, a nie remont :)
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i powali doświadczeniem.
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-07-2011, 16:08   

grzeniek napisał/a:
14 bar dla zwykłej benzynówki jest super, dla GDI /norma 14,62-17,2bar/ jest powodem do remontu silnika.

W manualu jest napisane że ten przedział jest ok, a nie remont :)


kłania się czytanie ze zrozumieniem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.