Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 10:58
[ALL] Po wymianie kół "krzywa" kierownica
Autor Wiadomość
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 08:46   [ALL] Po wymianie kół "krzywa" kierownica

Witam.Jako że mieszkam na polskim biegunie zimna i już pare razy skrobałem rano szybki przyszdł czas na wymianę ogumienia na tzw zimowe.I jakie było mojej zdziwnienie gdy po wrzuceniu całych kół zimowych jadąc prosto autem kiera jest lekko skrecona :shock: Dodam, że zbieżność robiona byłą niecałe 2 miesiące temu (na wiekszych letnich kołach) od tamtego czasu nie było żadnej ingerencji w zawieszenie. Wiec co? Znowu mam jechac na zbieżność czy umocować kierownice by była na wprost :wink:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-10-2006, 09:19   

a jak puscisz kierownice to sciaga w ktoras strone??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 09:22   

pewnie felgi byly zapieczone i koles z wulkanizacji potraktowal je mlotkiem lub z kopa :?: i przestawil.
podjedz pod ustawienia kola kierownicy, inaczej sie nie da.
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 09:42   

Sęk w tym że nie sciaga mnie,a wulkanizator nie kopał (kooega i widziałem jak to robil).Wiec co?Do mechaniora na zbieżność?
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 12:24   

Po każdej zmianie felg powinno się jechać na ustawienie zbieżności (to raptem i tak wychodzi 2x w roku).
Na zbieżności poproś też o ustawienie kierownicy na wieloklinie - zablokują kierownicę w położeniu "środkowym" i potem ustawią zbieżność.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-10-2006, 12:45   

slo_mo napisał/a:
Po każdej zmianie felg powinno się jechać na ustawienie zbieżności


:shock: A po co?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-10-2006, 13:06   

cimon102 napisał/a:
Sęk w tym że nie sciaga mnie,


no to jak nie sciaga to jedz ustawic zbieznosc, pewnie masz ustawiona do letnich kol i na zimowych gubi zbieznosc przez co kierownica jest krzywa,
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-10-2006, 13:28   

też tak miałem, ale że nie ściągało podczas jazdy, to sam przestawiłem tylko kierownice
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-10-2006, 13:29   

slo_mo napisał/a:
Po każdej zmianie felg powinno się jechać na ustawienie zbieżności (to raptem i tak wychodzi 2x w roku).

podnosisz znowu koszty utrzymania samochodu: zmiana opon/wyważanie ok 40, zbieżność 60 razem 100, dwa razy w roku = 200
myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-10-2006, 13:39   

Cytat:
myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost.


bedzie kierownica na wprost, a geometria zla bo na rozna srednice kol ustawiona i tak bedziesz jezdzil i ci podetnie opony z ktorejs strony
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-10-2006, 13:46   

Matejko napisał/a:
Cytat:
myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost.

bedzie kierownica na wprost, a geometria zla bo na rozna srednice kol ustawiona i tak bedziesz jezdzil i ci podetnie opony z ktorejs strony
to może jeszcze wtedy, kiedy po puszczeniu kierownicy samo znosi?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 14:05   

tomusn napisał/a:
Matejko napisał/a:
Cytat:
myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost.

bedzie kierownica na wprost, a geometria zla bo na rozna srednice kol ustawiona i tak bedziesz jezdzil i ci podetnie opony z ktorejs strony
to może jeszcze wtedy, kiedy po puszczeniu kierownicy samo znosi?


Czemu każdy woli iść na skróty? :evil: - ustawiasz zbieżność przy wymianie felg/opon i masz spokój i pewność że wszystko jest cycuś glancuś.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 14:15   

ale nikt tu nie pisze ze TRZEBA wywazac kola/ustawiac zbieznosc, kazdy robi jak chce :!:
ja ustawiam zbieznosc zawsze po wymianie na letnie bo mam w jednym aucie opony za 1100zl szt. a w drugim za 700zl i wole wydac 150zl na zbieznosc niz po kilku tysiacach kupic nowe opony.
zima nie ustawiam bo mam opony po 175zl szt i na nich mi nie zalezy.
reasumujac kazdy robi jak chce, podobnie jak z paliwem 98, jak ktos chce sobie zalewa.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-10-2006, 14:17   

cimon102, a zakładałeś nowe opony, czy używane??

tutaj przesylam coś o przechowywaniu opon.

Cytat:
Opona jest bardzo delikatnym elementem i aby po okresie zimowym lub letnim była sprawna i nadawała się ponownie do jazdy musi być odpowiednio przechowywana. Sposób składowania uzależniony jest od tego, czy przechowujemy całe koła, czy tylko same opony.

Najwygodniejszym rozwiązaniem jest pozostawienie opon w serwisie oponiarskim. Za niewielką opłatą lub nawet bezpłatnie warsztat przechowa nam opony w odpowiednich warunkach do następnego sezonu. Jednak nie wszystkie serwisy mają takie możliwości i jeśli sami przechowujemy opony musimy zadbać o właściwe składowanie, aby po kilku miesiącach opony nadawały się do dalszej jazdy.

Przed demontażem opon z samochodu należy oznaczyć ich pozycję na samochodzie, aby później założyć je w tym samym miejscu. Pierwszym krokiem jest dokładnie umycie kół, wysuszenie i wyjęcie z bieżnika wszelkich ciał obcych takich jak kamyki itp.

W oponach przechowywanych z felgami koła należy ułożyć jedno na drugim lub powiesić na specjalnym wieszaku. Nie wolno stawiać kół pionowo, ponieważ ciężar felgi spowoduje trwałe odkształcenie opony, które będzie dyskwalifikowało ją z dalszej eksploatacji. Tak uszkodzona opona powoduje hałas bardzo podobny do zużytego łożyska, jednak występuje przy innych prędkościach. Natomiast same opony należy przechowywać na stojąco i można co pewien czas obracać o 90 stopni. Nie jest to jednak konieczne przy oponach radialnych, gdyż nie występuje ryzyko odkształcenia, takie jak w ogumieniu diagonalnym, które obecnie nie są już stosowane w samochodach osobowych.

Można również składować opony jedna na drugiej, tak jak z felgami, układając maksymalnie po 10 sztuk. Nie wolno ich natomiast wieszać na hakach.

Opony powinny być składowane w pomieszczeniu ciemnym, suchym i chłodnym, z dala od benzyn i olejów.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-10-2006, 14:18   

slo_mo napisał/a:
Czemu każdy woli iść na skróty? :evil: - ustawiasz zbieżność przy wymianie felg/opon i masz spokój i pewność że wszystko jest cycuś glancuś.

nie denerwuj się, ja nie chcę chodzić na skróty, i nie chcę też słuchać gadki że jak mnie na coś nie stać to mam sobie nie kupować. Utrzymanie auta kosztuje, to wiemy wszyscy. Jeżeli komuś auto zarabia na siebie, ok, niech wymienia amortyzatory co 2 miesiące (znam takiego). Ja nie będę.
Chodzi mi tylko o nie robienie kosztów utrzymania auta, bo najskromniej w roku musiałbym wsadzić dwukrotność wartości - nie licząc paliwa.
Ja zrobiłem zbieżność, jak było trzeba.
no offence :)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.