poziom oleju w autom. skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 23:34
|
|
|
moj.skarb napisał/a: | dlaczego więc stan oleju na zimnym i wyłączonym silniku ma być 1 cm ponad stan jak rozumiem HOT???????????????????????????????????? |
bo olej spływa do misy skrzyni, a do pomiaru powinien być zalany cały układ czyli na pracującym silniku i po wrzuceniu wszystkich biegów
moj.skarb napisał/a: | Ile tam wchodzi oleju , jaki olej jaki koszt? widze że bez fachowca się nie obejdzie, nigdy nie jeździłem w automacie, |
Zwykły hydrauliczny Dexron II też moze być. A co do szarpnięć to nie obawiaj się, dopóki nie są mocne i nie szarpie podczas jazdy przy zmianach biegów. Minimalne szarpnięcia na zmianach R-N-D są normalne, bo zależą od luzów w napędach. Jak są niepokojące to sprawdź lepiej czy nie masz za wysokich obrotów jałowych silnika. |
|
|
|
 |
moj.skarb
Forumowicz
Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 81 Skąd: biała
|
Wysłany: 02-03-2011, 23:39
|
|
|
1czyli jak określić stan prawidłowy oleju : COLD,HOT czy 1 cm ponad.....................co?
2 jałowe obroty na rozgrznym silniku mam około 800 |
_________________ marzenia się spełniają |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 00:02
|
|
|
Odpalasz silnik i:
1 naciskacz hamulec
2 parę razy wrzucasz na kilka sekund każdy bieg R, N, D i dalsze
3 potem zostawiasz na pozycji N
4 puszczasz hamulec i maska w górę
5 sprawdzasz poziom oleju w skrzyni (silnik cały czas pracuje) - jak silnik jest rozgrzany to powinien być na poziomie HOT, jak zimny to na poziomie COLD, nie do końca rozgrzany to pomiędzy COLD a HOT
6 po sprawdzeniu gasisz silnik i uzupełniasz w razie potrzeby.
A co do obrotów to norma jest 700 |
|
|
|
 |
moj.skarb
Forumowicz
Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 81 Skąd: biała
|
Wysłany: 03-03-2011, 09:34
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Odpalasz silnik i:
1 naciskacz hamulec
2 parę razy wrzucasz na kilka sekund każdy bieg R, N, D i dalsze
3 potem zostawiasz na pozycji N
4 puszczasz hamulec i maska w górę
5 sprawdzasz poziom oleju w skrzyni (silnik cały czas pracuje) - jak silnik jest rozgrzany to powinien być na poziomie HOT, jak zimny to na poziomie COLD, nie do końca rozgrzany to pomiędzy COLD a HOT
6 po sprawdzeniu gasisz silnik i uzupełniasz w razie potrzeby.
A co do obrotów to norma jest 700 |
zrobiłem tak na rozgrzanym silniku, i mam 2-3 cm ponad HOT, trzeba upuscić? |
_________________ marzenia się spełniają |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 03-03-2011, 09:46
|
|
|
jeżeli masz rozgrzany silnik do normalnej temp. pracy i masz za wysoki poziom płynu w skrzyni, to należy go spuścić. Myślę, że jakieś 300 ml powinno wystarczyć. Po operacji sprawdź stan. Zarówno za niski jak i za wysoki stan jest szkodliwy dla skrzyni. |
|
|
|
 |
moj.skarb
Forumowicz
Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 81 Skąd: biała
|
Wysłany: 03-03-2011, 11:02
|
|
|
wszystko ok, może jestem za mało inteligentny ale z waszych wywodów wynika że stan oleju na zimnym silniku jest wyższy niż na gorącym. Ponawaiam więc pytanie: to dlaczego napis COLD na bagnecie jest poniżej napisu HOT co miałoby wskazywać że stan oleju na zimnym silniku ma być niższy niż na gorącym? źle rozumuje? |
_________________ marzenia się spełniają |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:45
|
|
|
moj.skarb napisał/a: | Ponawaiam więc pytanie: to dlaczego napis COLD na bagnecie jest poniżej napisu HOT co miałoby wskazywać że stan oleju na zimnym silniku ma być niższy niż na gorącym? |
Olej w automacie to tak naprawdę płyn hydrauliczny, który ma własciwości rozprężające pod wpływem temperatury, jak jest zimny to jest go mniej, a jak jest ciepły to więcej. Stąd na bagnecie są dwa wskazania: dla zimnego i ciepłego.
moj.skarb napisał/a: | może jestem za mało inteligentny ale z waszych wywodów wynika że stan oleju na zimnym silniku jest wyższy niż na gorącym |
Bynajmniej nikt tutaj tak nie pisze
Jakbyś przeczytał posty dokładnie to byś zauważył, że raz jest mowa o poziomie płynu przy zgaszonym silniku, a raz przy pracującym, a to jest duża różnica. Podziałki na bagnecie są dla pracującego silnika, i w ten sposób trzeba sprawdzać, aby widzieć dokładnie. A jeśli sprawdzasz przy zgaszonym silniku to oczywiste że poziom będzie zawsze wyższy, bo skrzynia stoi w miejscu a płyn spływa do misy i jest go więcej na bagnecie (pisałem już).
Jeśli sprawdzałeś ten poziom przy pracującym silniku (biegi też przerzucałeś) i mimo wszystko jest powyżej hot, to tak jak pisałeś - trzeba trochę spuścić. |
|
|
|
 |
moj.skarb
Forumowicz
Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 81 Skąd: biała
|
Wysłany: 03-03-2011, 19:33
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Podziałki na bagnecie są dla pracującego silnika, i w ten sposób trzeba sprawdzać, aby widzieć dokładnie. A jeśli sprawdzasz przy zgaszonym silniku to oczywiste że poziom będzie zawsze wyższy, bo |
drążąc temat podziałki są dla pracującego zimnego silnika COLD i pracującego gorącego HOT ? |
_________________ marzenia się spełniają |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-03-2011, 20:00
|
|
|
Dokładnie, możesz przecież sprawdzić na zimnej przekładni zaraz po uruchomieniu silnika ( COLD- nie musisz przecież jeżdzić pół godziny aby rozgrzać olej w AT do sprawdzenia ) oraz jak przyjedziesz z trasy na gorącym oleju w przekładni ( HOT) Ale zawsze na pracującym silniku . Instrukcja MM mówi tylko i wyłacznie o sprawdzaniu na uruchomionym silniku i po przejściu wszystkich położeń przekładni i pozycji N. Innych opcji nie przewiduje. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:25
|
|
|
dla formalności wyjaśnię do końca...
COLD na podziałce dotyczy zimnego płynu hydraulicznego w skrzyni a nie zimnego silnika,
HOT - analogicznie - gorącego płynu w skrzyni (nie silnika) |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:40
|
|
|
rico.1 napisał/a: | dotyczy zimnego płynu hydraulicznego w skrzyni a nie zimnego silnika, |
Hm.... chyba oczywiste dla wszystkich .... ale może i nie ?? |
|
|
|
 |
|