[II 3.0 V6] ustawianie świateł |
Autor |
Wiadomość |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 04-03-2011, 09:58
|
|
|
przem4 napisał/a: | Grzesq napisał/a: | joachim69 napisał/a: | to ksenon statyczny bez regulacji dynamicznej |
Jesteś,pewien ? Z tego co kojarzę, każdy samochód ze światłami xenonowymi aby otrzymał homologację musi spełniać dwa podstawowe warunki : - posiadać system samopoziomujący świateł oraz musi mieć spryskiwacze reflektorów. |
Witam
każde fabryczne oświetlenie xenonowe musi posiadać automatyczną regulację
wysokości świecenia światła!!!!wszystkie auta w europie!!!
Patrzcie na małe czujniki między karoserią a wahaczem (połączone małą dźwigienką)jeden z przodu drugi z tyłu.
na tej podstawie można wyliczyć pochylenie auta i poziomować (tylko w pewnym zakresie)
wysokość świecenia reflektora.U mnie po uruchomieniu wyświetlacz na desce pokazuje
symbol wysokości świateł przez 3 sekundy a reflektory ani drgną.
A jak u was?????????? niech ktoś zobaczy idzie zaobserwować tylko po uruchomieniu
silnika a potem to już niemożliwe.Z GÓRY DZIĘKI. |
Chyba spodziewacie się za dużych fajerwerków po tym samopoziomowaniu. Nie mam wiedzy jak to dokładnie działa, ale tak na logikę, jeżeli gdzieś się zatrzymujesz, np. na podjeździe i reflektory się dostosowują do nachylenia w momencie wjazdu, przed wyłączeniem silnika, to z jakiego powodu miałyby się kręcić po ponownym rozruchu? Poza tym nie sądzę, żeby to były takie duże zmiany kąta. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-03-2011, 11:06
|
|
|
W moim Berlingo po każdym zapłonie silnika, światła się poziomowały obojętnie jak były poprzednio ustawione ,mimo że nie ma ksenonów tylko normalne H4 taki to wynalazek Francuski .Dla pocieszenia dodam że musiałem odciąc silniczki w lampach bo sie przez te włączanie i wyłączanie po kilku latach zepsuły i nie dało sie ustawić ,a wymiana tylko całe lampy |
_________________
 |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 04-03-2011, 11:39
|
|
|
lexus napisał/a: | W moim Berlingo po każdym zapłonie silnika, światła się poziomowały obojętnie jak były poprzednio ustawione ,mimo że nie ma ksenonów tylko normalne H4 taki to wynalazek Francuski .Dla pocieszenia dodam że musiałem odciąc silniczki w lampach bo sie przez te włączanie i wyłączanie po kilku latach zepsuły i nie dało sie ustawić ,a wymiana tylko całe lampy |
Ja miałem z kolei Nissana Primere z ksenonami i tam też nie zauważyłem żeby te światła jakoś się ruszały po włączeniu zapłonu. Gdybym to ja projektował system samopoziomowania, to rozumiałbym to właśnie tak, że mają na bieżąco dostosowywać się do warunków. Jeżeli warunki nie zmieniają się po uruchomieniu silnika w stosunku do tych bezpośrednio sprzed wyłączenia, to nie należy nic robić. Chyba, że przyjechałem sam wieczorem pustym samochodem, natomiast rano odjeżdżam załadowany na full z rodziną i psem - to wtedy na pewno się powinno zmienić. Może ktoś przy okazji mogłby w takich warunkach poobserwować? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-03-2011, 11:44
|
|
|
michu300 napisał/a: | Ja miałem z kolei Nissana Primere z ksenonami i tam też nie zauważyłem żeby te światła jakoś się ruszały po włączeniu zapłonu. Gdybym to ja projektował system samopoziomowania, to rozumiałbym to właśnie tak, że mają na bieżąco dostosowywać się do warunków. Jeżeli warunki nie zmieniają się po uruchomieniu silnika w stosunku do tych bezpośrednio sprzed wyłączenia, to nie należy nic robić. Chyba, że przyjechałem sam wieczorem pustym samochodem, natomiast rano odjeżdżam załadowany na full z rodziną i psem - to wtedy na pewno się powinno zmienić. Może ktoś przy okazji mogłby w takich warunkach poobserwować? | W BMW jest sprawdzenie samopoziomowania po zapaeniu silnika. Widać jak reflektory robią Cek Góra-Dół. W OII tego nie ma. Widzę ntomiast na bierząco jak samopoziomowanie działa w trakcie jazdy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-03-2011, 12:16
|
|
|
Jeżeli się wjeżdza pod stromą górkę to same się obnizają ? Sygnalizowane jest to jakoś w glonojadzie ? |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-03-2011, 12:21
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | Jeżeli się wjeżdza pod stromą górkę to same się obnizają ? Sygnalizowane jest to jakoś w glonojadzie ? | Zauważysz sam jadąc za jakimś autem w miarę blisko, jak snop światła się dopasowywuje do ukształtowania drogi. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2011, 15:14
|
|
|
Statyczny działa na zasadzie takiej że po odpaleniu silnika światła się poziomują , dokładasz towaru i pozostaną na takim samym poziomie chyba że włączymy i wyłączymy zapłon , jeżeli mamy ksenon dynamiczny to reguluje się On dynamicznie podczas jazdy .
W Outlanderze brak jest dynamiki .
Np w BMW są dwa rodzaje lamp, xenon tradycyjny i dynamic z doświetlaniem zakrętów |
|
|
|
 |
|