Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 3.0 V6] ustawianie świateł
Autor Wiadomość
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 04-03-2011, 09:58   

przem4 napisał/a:
Grzesq napisał/a:
joachim69 napisał/a:
to ksenon statyczny bez regulacji dynamicznej

Jesteś,pewien ? Z tego co kojarzę, każdy samochód ze światłami xenonowymi aby otrzymał homologację musi spełniać dwa podstawowe warunki : - posiadać system samopoziomujący świateł oraz musi mieć spryskiwacze reflektorów.

Witam
każde fabryczne oświetlenie xenonowe musi posiadać automatyczną regulację
wysokości świecenia światła!!!!wszystkie auta w europie!!!
Patrzcie na małe czujniki między karoserią a wahaczem (połączone małą dźwigienką)jeden z przodu drugi z tyłu.
na tej podstawie można wyliczyć pochylenie auta i poziomować (tylko w pewnym zakresie)
wysokość świecenia reflektora.U mnie po uruchomieniu wyświetlacz na desce pokazuje
symbol wysokości świateł przez 3 sekundy a reflektory ani drgną.
A jak u was?????????? niech ktoś zobaczy idzie zaobserwować tylko po uruchomieniu
silnika a potem to już niemożliwe.Z GÓRY DZIĘKI.


Chyba spodziewacie się za dużych fajerwerków po tym samopoziomowaniu. Nie mam wiedzy jak to dokładnie działa, ale tak na logikę, jeżeli gdzieś się zatrzymujesz, np. na podjeździe i reflektory się dostosowują do nachylenia w momencie wjazdu, przed wyłączeniem silnika, to z jakiego powodu miałyby się kręcić po ponownym rozruchu? Poza tym nie sądzę, żeby to były takie duże zmiany kąta.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-03-2011, 11:06   

W moim Berlingo po każdym zapłonie silnika, światła się poziomowały obojętnie jak były poprzednio ustawione ,mimo że nie ma ksenonów tylko normalne H4 taki to wynalazek Francuski .Dla pocieszenia dodam że musiałem odciąc silniczki w lampach bo sie przez te włączanie i wyłączanie po kilku latach zepsuły i nie dało sie ustawić ,a wymiana tylko całe lampy :evil:
_________________

 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 04-03-2011, 11:39   

lexus napisał/a:
W moim Berlingo po każdym zapłonie silnika, światła się poziomowały obojętnie jak były poprzednio ustawione ,mimo że nie ma ksenonów tylko normalne H4 taki to wynalazek Francuski .Dla pocieszenia dodam że musiałem odciąc silniczki w lampach bo sie przez te włączanie i wyłączanie po kilku latach zepsuły i nie dało sie ustawić ,a wymiana tylko całe lampy :evil:


Ja miałem z kolei Nissana Primere z ksenonami i tam też nie zauważyłem żeby te światła jakoś się ruszały po włączeniu zapłonu. Gdybym to ja projektował system samopoziomowania, to rozumiałbym to właśnie tak, że mają na bieżąco dostosowywać się do warunków. Jeżeli warunki nie zmieniają się po uruchomieniu silnika w stosunku do tych bezpośrednio sprzed wyłączenia, to nie należy nic robić. Chyba, że przyjechałem sam wieczorem pustym samochodem, natomiast rano odjeżdżam załadowany na full z rodziną i psem - to wtedy na pewno się powinno zmienić. Może ktoś przy okazji mogłby w takich warunkach poobserwować?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-03-2011, 11:44   

michu300 napisał/a:
Ja miałem z kolei Nissana Primere z ksenonami i tam też nie zauważyłem żeby te światła jakoś się ruszały po włączeniu zapłonu. Gdybym to ja projektował system samopoziomowania, to rozumiałbym to właśnie tak, że mają na bieżąco dostosowywać się do warunków. Jeżeli warunki nie zmieniają się po uruchomieniu silnika w stosunku do tych bezpośrednio sprzed wyłączenia, to nie należy nic robić. Chyba, że przyjechałem sam wieczorem pustym samochodem, natomiast rano odjeżdżam załadowany na full z rodziną i psem - to wtedy na pewno się powinno zmienić. Może ktoś przy okazji mogłby w takich warunkach poobserwować?
W BMW jest sprawdzenie samopoziomowania po zapaeniu silnika. Widać jak reflektory robią Cek Góra-Dół. W OII tego nie ma. Widzę ntomiast na bierząco jak samopoziomowanie działa w trakcie jazdy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-03-2011, 12:16   

Jeżeli się wjeżdza pod stromą górkę to same się obnizają ? Sygnalizowane jest to jakoś w glonojadzie ?
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-03-2011, 12:21   

DJ Fazi napisał/a:
Jeżeli się wjeżdza pod stromą górkę to same się obnizają ? Sygnalizowane jest to jakoś w glonojadzie ?
Zauważysz sam jadąc za jakimś autem w miarę blisko, jak snop światła się dopasowywuje do ukształtowania drogi.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
joachim69 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-03-2011, 15:14   

Statyczny działa na zasadzie takiej że po odpaleniu silnika światła się poziomują , dokładasz towaru i pozostaną na takim samym poziomie chyba że włączymy i wyłączymy zapłon , jeżeli mamy ksenon dynamiczny to reguluje się On dynamicznie podczas jazdy .
W Outlanderze brak jest dynamiki .
Np w BMW są dwa rodzaje lamp, xenon tradycyjny i dynamic z doświetlaniem zakrętów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.