Podgrzewane fotele |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-03-2011, 12:33
|
|
|
żadna kontrolka nie mrugała ? ABS też nie ? Może zwarłeś złe piny? |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 05-03-2011, 12:54
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | żadna kontrolka nie mrugała ? ABS też nie ? Może zwarłeś złe piny? |
Okazuje się, że to nie jest OBDII bo ma 2 gniazda.Elektrycy podłączyli się do tego ale wyskakuje błąd i nie można skomunikować się z autem.Właśnie przed chwilą kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu bo podobno to może mieć winę.Tak jak mówiłem komp sprawny,immobilizer też nie ma plusa lub minusa i wtryski się nie otwierają.Sprawdzana jest masa na aucie.Podrzuciłem też książki z schematami elekt. i książkę bazową do gala.To na razie tyle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-03-2011, 21:17
|
|
|
ObdII masz dopiero od 2001 roku. Musisz złączyć 1 i 4 pin w tej kostce co wygląda jak obd2 i przekręcić zapłon wtedy ma mrugać kontrolka od abs-u i CE. Jeśli nie mruga to spróbuj 4 pin do masy. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-03-2011, 00:28
|
|
|
Skoro już masz to ECU to może warto je wpiąć choćby na chwilę i zobaczyć. Powinno wywalić błąd immo. Wtedy zdejmij obudowę konsoli i spróbuj przyłożyć kluczyk do pierścienia wokół stacyjki. Ogólnie to ciężka awaria :/ |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-03-2011, 19:46
|
|
|
[quote="Kamil_Ziomek"]ObdII masz dopiero od 2001 roku. Musisz złączyć 1 i 4 pin w tej kostce co wygląda jak obd2 i przekręcić zapłon wtedy ma mrugać kontrolka od abs-u i CE.
Tak robiłem i nic.
Dziwne że 3 komputery nie mogą się skomunikować z autem.Jeżeli dostanę komputer i czujnik położenia wałka rozrządu i po wymianie nie odpali, będzie to samo to zabieram auto od elektryka i szukam porządnego fachowca!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 06-03-2011, 21:52
|
|
|
A bezpieczniki sprawne? Weź próbówkę na 12V i sprawdź czy na bezpiecznikach jest napięcie na włączonym zapłonie.Musi brakować jakiegoś zasilania albo masz spalone żarówki w liczniku. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:21
|
|
|
Owczar napisał/a: | Skoro już masz to ECU to może warto je wpiąć choćby na chwilę i zobaczyć. Powinno wywalić błąd immo. Wtedy zdejmij obudowę konsoli i spróbuj przyłożyć kluczyk do pierścienia wokół stacyjki. Ogólnie to ciężka awaria :/ |
Czekam na przesyłkę części:komputer i czujnik położenia wałka.Czy czujnik polożenia wałka może powodować blokadę wtrysków(nie chcą podawać paliwa)? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-03-2011, 10:03
|
|
|
Iskry wtedy też by chyba nie było... Ogólnie to widzę, że fachowiec w ciemno strzela. Powinien to posprawdzać. W ogóle jest napięcie na czujniku położenia wałka? Powinno być koło 5V z tego co pamiętam. Co prawda prąd jest zmienny, ale multimetr wykaże potencjał. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 07-03-2011, 21:33
|
|
|
Z tego co mi się zdaje to komputer przełącza się w tryb awaryjny i informacje o tym kiedy ma wtryskiwać bierze z czujnika na wale. Niestety wtedy nie wie czy to ma być 1 czy 4 cylinder i wtryskuje do obu na raz. Tak było w większości aut po odłączeniu czujnika działały dalej ale nie jestem na 100% pewny jak w galu , czy jest w stanie z tej tarczy na wale odczytać potrzebne dane.
P.S. Czujniki się sprawdza a nie strzela na ślepo jaki jest zepsuty. Wystarczy wziąć serwisówkę i jest ładnie i prosto opisane jak i czym. |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 08-03-2011, 12:23
|
|
|
z tymi kompami nie jest tak łatwo
raczej na 100% go nie odpalisz bo imo to raz ale :
kompy sa te same ale softu jest 4 rodzaje maja inne nu które można zczytać z pliku hexa
generalnie można sie z tym uporać ale trzeba zczytac swój stary soft jaki byl
w tym sofcie wyłączyć imo i wgrac w nowy komp
albo w nowym kombie - sciagnac soft i wylaczyc tylko problem w tym ze ni ebedziemy wiedzieć jaki byl wcześniej i czy dobry sie wgrywa
wiec jak nie mamy softu ori to jedyna opcja sciagac z nowego kompa i na nowo flashowac po kolei wszystkie 4 rodzaje
jestes pewnie ze stary umarl ? calkiem ?
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 08-03-2011, 14:25
|
|
|
pepi napisał/a: | z tymi kompami nie jest tak łatwo
raczej na 100% go nie odpalisz bo imo to raz ale :
kompy sa te same ale softu jest 4 rodzaje maja inne nu które można zczytać z pliku hexa
generalnie można sie z tym uporać ale trzeba zczytac swój stary soft jaki byl
w tym sofcie wyłączyć imo i wgrac w nowy komp
albo w nowym kombie - sciagnac soft i wylaczyc tylko problem w tym ze ni ebedziemy wiedzieć jaki byl wcześniej i czy dobry sie wgrywa
wiec jak nie mamy softu ori to jedyna opcja sciagac z nowego kompa i na nowo flashowac po kolei wszystkie 4 rodzaje
jestes pewnie ze stary umarl ? calkiem ?
pozdrawiam |
Komp i imo żyje tylko my mamy elektryków do (niektórych).
Pojechałem do serwisu i już mogę go odebrać.Naprawa trwała 1godzinę.Wierzyć się nie chce a "mój"elektryk kazał kupic nowe immo i parę jeszcze niepotrzebnych części(komp,czujnik położenia wałka)Dobrze, że dzisiaj z rana zabrałem od niego samochód.Jeszcze był wielce obrażony i wczoraj powiedział, że nie odda mi samochodu jak nie zapłacę 100zł za diagnoze.Co za piekarz,nic mu nie zapłaciłem!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-03-2011, 15:52
|
|
|
piotrkor1, to może się pochwalisz co było usterką |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 08-03-2011, 17:27
|
|
|
robertdg napisał/a: | piotrkor1, to może się pochwalisz co było usterką |
Przypuszczam ale to tylko moje spostrzeżenie, że potrzebny był komputer firmowy,żeby wykasować usterkę immobilazera albo kompa ale raczej to pierwsze blokowało zapłon.
Na moje pytanie co było nie tak z autem, otrzymałem odpowiedz:" że trzeba wiedzieć jak podejść do tematu". |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 08-03-2011, 19:09
|
|
|
Pewnie imo nie rozpoznawał kluczyka po tych wstrząsach elektrycznych |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 08-03-2011, 19:21
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | Pewnie imo nie rozpoznawał kluczyka po tych wstrząsach elektrycznych |
Pewnie tak było,zleciłem założenie kostki podgrzewanych siedzeń w serwisie.Coś jeszcze nie tak działa a właściwie nie włącznik świateł awaryjnych.
[ Dodano: 13-03-2011, 10:38 ]
Po sporych perypetiach mogę stwierdzić,że auto jeździ.Elektryczne podgrzewane siedzenia grzeją ale tylko plecy same siedziska podobno nie.Sam jeszcze tego nie sprawdzałem.Włącznik świateł awaryjnych i przepływomierz zamówione.Przepływomierz ma podobno troszeczkę za niskie parametry 25kHz a powinien mieć 31 do 38 kHz, tak mi powiedziano w serwisie.Widziałem na własne oczy jak został podłączony MUTII i pokazywał parametry pracy silnika.Naprawa mat kosztuje 150zł roztapicerowanie fotela i 250zł za matę.
Jak zgram zdjęcia z aparatu tel. to pokarzę w którą kostkę należy się wpiąć z tą instalacją.
[ Dodano: 13-03-2011, 10:39 ]
Po sporych perypetiach mogę stwierdzić,że auto jeździ.Elektryczne podgrzewane siedzenia grzeją ale tylko plecy same siedziska podobno nie.Sam jeszcze tego nie sprawdzałem.Włącznik świateł awaryjnych i przepływomierz zamówione.Przepływomierz ma podobno troszeczkę za niskie parametry 25kHz a powinien mieć 31 do 38 kHz, tak mi powiedziano w serwisie.Widziałem na własne oczy jak został podłączony MUTII i pokazywał parametry pracy silnika.Naprawa mat kosztuje 150zł roztapicerowanie fotela i 250zł za matę.
Jak zgram zdjęcia z aparatu tel. to pokarzę w którą kostkę należy się wpiąć z tą instalacją. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|