Awaria silnika/układu paliwowego |
Autor |
Wiadomość |
mireczek1981
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2011, 13:50 Awaria silnika/układu paliwowego
|
|
|
Witam
Po przejechaniu 6k km pojawiła się... pierwsza awaria
Na wyświetlaczu pojawił się symbol
Zgodnie z zaleceniami z instrukcji udałem się do serwisu. Odczytany z komputera błąd to coś w stylu: "Niepoprawna wymiana filtra paliwa" - przy 120km/h nikt pod maską nie grzebał.
Błąd został wykasowany ale niestety po dwóch dniach pojawiło się to samo.
Dzisiaj samochód znowu stał pół dnia w warsztacie. Problem (moim zdaniem) nie został znaleziony. Błąd jest wykasowany a ja usłyszałem, że mogło to być spowodowane ujemną temperaturą, słabej jakości paliwem itd. Pomiędzy wystąpieniami błędu było już tankownie do pełna (na innej stacji) więc paliwo bym chyba wykluczył.
Spotkaliście się z czymś takim? |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-03-2011, 22:38
|
|
|
nie daj sobie wciskać kitu w serwisie, wszędzie są mrozy, a mój ASX daje rade i nic sie nie dzieje (w nocy stoi pod chmurka przed domem i cały dzień w mieście). widze, ze tankujesz dobre paliwo na stacjach, moze napisz zapytanie do centrali mitsu, jak nie umieja Ci pomoc na miejscu? zreszta, coś dziwny ten Twój ASX, tak dużo pali... |
_________________  |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-03-2011, 22:50
|
|
|
Może woda w paliwie, albo parafina, wkońcu to klekot, może syf przykleił się do czujnika i wprowadza zamieszanie, a mechanicy zgłupieli i im się po portkach leje, bo nowe auto i już problem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2011, 01:11
|
|
|
Przyczyną jest przypchany filtr paliw. Wymiana filtra załatwi sprawę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mireczek1981
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2011, 11:47
|
|
|
Dzisiaj rano trzeci raz zobaczyłem ikonkę helikoptera na wyświetlaczu
Problem zgłoszony przez ASO do działu technicznego i czekają na odpowiedź bo do tej pory kończy się na przeglądaniu samochodu i kasowaniu błędu. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2011, 17:10
|
|
|
mireczek1981, wymień filtr paliwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2011, 20:02
|
|
|
mireczek1981,ja na własny koszt już raz wymieniłem filtr paliwa w Outlanderze i przy -10 dalej nie odpala ,ciekawy jestem kto mi zwróci pieniądze za wymianę filtra który po 1500km ponownie przestaje podawać paliwo bo jest zimno |
_________________
 |
|
|
|
 |
mireczek1981
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2011, 09:05
|
|
|
Z komputera odczytywany jest błąd P1276 - zna ktoś dokładny opis tego błędu?
Błąd pojawił się przy temperaturze niewiele poniżej zera przy nagrzanym samochodzie. Teraz mrozów już prawie nie ma a błąd powraca
joachim69, u mnie nawet przy dużych mrozach samochód odpalał.
tomekrvf, w serwisie powiedzieli mi, że można spróbować wymienić filtr paliwa ale gwarancji, że to pomoże nie dają (koszt filtra około 250 zł + robocizna)[/b] |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-03-2011, 11:06
|
|
|
mireczek1981 napisał/a: | P1276 | Są 2 wersje, pierwsza dotyczy spalania silnika 6-cio cylindrowego, druga dotyczy pedału przyśpieszenia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2011, 17:52
|
|
|
mireczek1981 napisał/a: | P1276 |
czyli Fuel filter exchange
Kody P1xxx są specyficzne dla marki więc nie ma co się kierować interpretacjami z Google.
Kod błędu mówi o tym że doszło do zbyt dużej różnicy ciśnienie w obudowie filtra paliwa (przed i za filtrem) czego przyczyną jest zapchany filtr paliwa.
Wykrywane jest to na podstawie prostego switch'a zamontowanego w podstawie filtra paliwa.
Pomoże wymiana filtra paliwa.
Jesli zapytasz jak to jest możliwe to można tylko przypuszczać że był jakiś syf w paliwie i zatkał filtr. A że stało sie to przy niewielkim przebiegu? Coż, takie życie...
PS Mniej profesjonalne rozwiązanie to odłaczenie kostki (2-pinowa, czarna) od czujnika zapchania filtra ha ha:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-03-2011, 19:22
|
|
|
To nie jest syf w paliwie ani woda tylko jako jakość całego paliwa w Polsce.
Wymieńcie filtr na tak badziewny jak paliwo czyli np. Filtrona, jeżeli jest albo jeszcze tańszy, pamiętajcie że rodzimy producent dostosowuje produkty do rynku na którym sprzedaje . |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-03-2011, 00:20
|
|
|
Student napisał/a: | Wymieńcie filtr na tak badziewny jak paliwo czyli np. Filtrona, jeżeli jest albo jeszcze tańszy |
Student, pamiętaj że za filtrem jest pompa i wtryski które kosztują ciut więcej jak filtr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-03-2011, 06:42
|
|
|
Co byś nie robił , wtrysków i tak nie ochronisz, filtr zatrzyma brudy a na skład ropy nie ma wpływu.
Widziałem wtryski po 150tyś. miały takie gluty że wykręcić ich nie można było , zdjęto głowicę i moczono w różnych specyfikach od tyłu aby odtajały . |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-03-2011, 09:25
|
|
|
Student napisał/a: | Widziałem wtryski po 150tyś. miały takie gluty że wykręcić ich nie można było |
Zapewne mówisz o jakimś Mercedesie CDI. Jeśli tak, to nie ma to związku z jakością paliwa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-03-2011, 19:04
|
|
|
Renault Espace 2003-4r. czyli commonrail. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|