[EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68. |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-03-2011, 12:55
|
|
|
Tak. Sprawdź napięcie między 1 pinem, a masą, a potem między 2, a masą. Jak na jednym będzie 12,2, a na drugim 11 to różnica między nimi będzie 1.2V. Pożycz od kogoś multimetr i sprawdź opór zaworu. |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 12-03-2011, 14:48
|
|
|
no wlasnie teraz sprawdzilem jak wloncze zaplon to na pierwszym mam 11.5v ale tylko na wlonczonym zaplonie a na drogim pinie nie mam nic nie ma w nim wogle pradu obojetnie czy zaplon jest wlonczony czy nie i tu lezy chyba przyczyna tego ze auto mi nie pali Bezpieczniki sprawdzilem wszystkie ok ciekaw jestem gdzie ta przerwa i czy moge sam podpiac 12 v z z akumulatora n a stale??
[ Dodano: 12-03-2011, 15:00 ]
ale jeszcze sprawdze dla pewnosci ten czujnik tylko porzycze miernik bo moj chyba nie dziala bo nie pokazuje stalej wartosci tylko skacze
[ Dodano: 12-03-2011, 19:22 ]
teraz sie dowiedzialem ze zwyklym najtanszym miernikiem tego czujnika nie zmierze potrzebny jest oscyloskop dlatego nie moglem zmierzyc dobrze mysle? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-03-2011, 01:13
|
|
|
To jest zwykły elektrozawór i zmierzysz zwykłym multimetrem. Nie kombinuj z tym podpinaniem. Sprawdź sygnały na wyjściu z ECU, nie rób nic na krótko, bo nawet nie wiesz, który to pin 1 a który 2. Możesz łatwo uwalić ECU, a jak to zrobisz to będą duże koszty.
[ Dodano: 13-03-2011, 01:17 ]
Nie mam teraz czasu żeby odkładnie analizować procedurę sprawdzania tego zaworu. Poza tym w ten sposób niewiele zdziałamy. Gdyby prąd nie dochodził w ogóle to nie odpaliłbyś go. Możliwe, że zawór się zacina. Ciężko prorokować, ale podłączanie na krótko to nie jest sposób.
[ Dodano: 13-03-2011, 01:17 ]
Jak znajdę jutro chwilę to zmierzę jak to wygląda u mnie... |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 13-03-2011, 10:02
|
|
|
bylbym wdzieczny Owczar jak bys zobaczyl u siebie jaki jest prad na tych pinach i czy u ciebie tez skacze jak chcesz sprawdzic opor znaczy nie ma stalej wartosci
[ Dodano: 13-03-2011, 10:05 ]
no wlasnie teraz juz go nie moge wogle odpalic cos ewidentnie siadlo |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-03-2011, 17:15
|
|
|
Niestety dzisiaj nie udało mi się sprawdzić, bo wziąłem multimetr, ale zapomniałem sprawdzić, który wtyk jest od tego zaworu. Jutro postaram się zobaczyć.
[ Dodano: 13-03-2011, 17:49 ]
Poszedłem jednak i zmierzyłem dzisiaj, ale na ciepłym silniku.
Rezystancja 11,5 Ohm.
Napięcie między pinami 3,3V. Na jednym z nich względem masy 12,3V, a na drugim 0,2V. Kiedy mierze między pinami to napięcie się ustala po 2 sekundach. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-03-2011, 17:49
|
|
|
Poszedłem jednak i zmierzyłem dzisiaj, ale na ciepłym silniku.
Rezystancja 11,5 Ohm.
Napięcie między pinami 3,3V. Na jednym z nich względem masy 12,3V, a na drugim 0,2V. Kiedy mierze między pinami to napięcie się ustala po 2 sekundach. |
|
|
|
 |
madakelus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: TST
|
Wysłany: 14-03-2011, 09:21
|
|
|
pozwolicie ze sie podepne pod temat gdyz moj problem jest podobny, mianowice:
nie mam problemyu z mocą autko jeździ, przyspiesza normalnie... ale jednak cały czas świeci mi sie CE... po podłączeniu kompa wyszedł błąd zaworu dawki paliwa... objawia sie to tym ze czasem ciezko odpala... i właśnie to jest dziwne bo dzieje sie tak tylko na zimnym silniku ze czasem odpala "od strzała" a czasem musze go troche pokręcic, jednak nie było nigdy tak ze nie odpala - zawsze odpala tylko czasem po dłuższym kręceniu. Na ciepłym silniku nigdy nie mam problemów z odpaleniem, od razu zaskakuje.
Ktoś może coś wie w tym temacie? ja sie obszukałem i niekoniecznie wiem o co chodzi... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-03-2011, 16:43
|
|
|
Odpalanie zimnego silnika może w ogóle nie mieć związku z tym błędem. Sprawdź świece żarowe...
Zrób reset ECU i zobacz czy się pojawi błąd ponownie. Reset przez odłączenie klemy masowej na kilkanaście sekund. |
|
|
|
 |
madakelus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: TST
|
Wysłany: 14-03-2011, 17:31
|
|
|
Wiec tak.. swiece żarowe sprawdzone i sa ok... kupowalem nowe przed zima i nadal sa dobre...
reset ECU robiłem... co prawda kontrolka CE gasnie ale po jakims czasie od 3 do 7 dni sie pojawia z powrotem (nie liczyłem co prawda po ilu rozruchach sie pojawia)
mało tego podpinałem sie kompem i robiłem mu reset komputerem - efekt taki sam ppo kilku dniach sie pojawiła... na komie po podłączeniu wyszedł błąd zaworu dawki paliwa. Który szczerze mówiąc nie za wiele mi powiedział :/ |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-03-2011, 21:19
|
|
|
madakelus napisał/a: | Wiec tak.. swiece żarowe sprawdzone i sa ok... kupowalem nowe przed zima i nadal sa dobre...
reset ECU robiłem... co prawda kontrolka CE gasnie ale po jakims czasie od 3 do 7 dni sie pojawia z powrotem (nie liczyłem co prawda po ilu rozruchach sie pojawia)
mało tego podpinałem sie kompem i robiłem mu reset komputerem - efekt taki sam ppo kilku dniach sie pojawiła... na komie po podłączeniu wyszedł błąd zaworu dawki paliwa. Który szczerze mówiąc nie za wiele mi powiedział :/ | odnośnie błędów dlaczego powracają po 3 do 7 dni nawet jak niesprawną część się wymieni ja walczę z błędem 41 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-03-2011, 22:35
|
|
|
madakelus, sprawdź jego rezystancję. Możliwe, że zawór się zacina. To jest jedyne rozwiązanie.
milo, pisaliśmy już o tym w innym temacie, więc nie rób OT. |
|
|
|
 |
madakelus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: TST
|
Wysłany: 14-03-2011, 22:39
|
|
|
tak zamierzam. ściągnąlem sobie manuala i daje mechanikowi zeby mial do porównania.
napisałem z nadzieją ze ktoś miał coś takiego i podpowie rozwiązanie |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-03-2011, 15:28
|
|
|
Owczar napisał/a: | madakelus, sprawdź jego rezystancję. Możliwe, że zawór się zacina. To jest jedyne rozwiązanie.
milo, pisaliśmy już o tym w innym temacie, więc nie rób OT. | chodzi mi tylko dlaczego błąd powraca |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 15-03-2011, 19:13
|
|
|
wiec tak kupilem sobie odpowiedni miernik sprawdzilem ten zawor ma 10 om opornosci i prad dochodzi mniej wiecej do niego tak jak u ciebie tyle ze ja miedzy pinami mam 1.2 v sprawdzilem tez wszystkie inne zawory z manualem wszystkie w normie RECE MI OPADAJA bo juz nie wiem co mam robic przed chwila zrobilem reset i dalej mam blad 43 (ZAWOR DOBRY) Wczesniej nie pisalem tego na plaka pali od strzala jak zapali chodzi idealnie teraz jak go zgasze jest juz goracy i odrazu probuje odpalic wczesniej jak goracy to palil to dzieje sie cos dziwnego lapie lapie coraz szybciej szybciej az zapali Jest jeszcze jedno o czym nie pisalem nie wiem czy ma tos wspolnego ale od dawna gdy na przyklad zjezdrzalem z jakiej gorki obojetnie z jaka predkoscia na biegu tez obojetnie jakim nie dotykajac gazu zapalala mi sie kontrolka check i auto tracilo moc tak jakby tryb awaryjny ale jak go wysprzeglilem spadly mu obroty to check gasl i normalnie jechal tak mialem za kazdym razem z gorki musialem wysprzeglac lub dodawac gazu Owczar myslisz ze poprostu pompa mi siedla czy moze ten zawor chociaz ma dobry opor cos nie tak chodzi?? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 21:20
|
|
|
gru9721 może kąt wtrysku masz źle ustawiony? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|