Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-03-2011, 12:55   

Tak. Sprawdź napięcie między 1 pinem, a masą, a potem między 2, a masą. Jak na jednym będzie 12,2, a na drugim 11 to różnica między nimi będzie 1.2V. Pożycz od kogoś multimetr i sprawdź opór zaworu.
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 12-03-2011, 14:48   

no wlasnie teraz sprawdzilem jak wloncze zaplon to na pierwszym mam 11.5v ale tylko na wlonczonym zaplonie a na drogim pinie nie mam nic nie ma w nim wogle pradu obojetnie czy zaplon jest wlonczony czy nie i tu lezy chyba przyczyna tego ze auto mi nie pali Bezpieczniki sprawdzilem wszystkie ok ciekaw jestem gdzie ta przerwa i czy moge sam podpiac 12 v z z akumulatora n a stale??

[ Dodano: 12-03-2011, 15:00 ]
ale jeszcze sprawdze dla pewnosci ten czujnik tylko porzycze miernik bo moj chyba nie dziala bo nie pokazuje stalej wartosci tylko skacze

[ Dodano: 12-03-2011, 19:22 ]
teraz sie dowiedzialem ze zwyklym najtanszym miernikiem tego czujnika nie zmierze potrzebny jest oscyloskop dlatego nie moglem zmierzyc dobrze mysle?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-03-2011, 01:13   

To jest zwykły elektrozawór i zmierzysz zwykłym multimetrem. Nie kombinuj z tym podpinaniem. Sprawdź sygnały na wyjściu z ECU, nie rób nic na krótko, bo nawet nie wiesz, który to pin 1 a który 2. Możesz łatwo uwalić ECU, a jak to zrobisz to będą duże koszty.

[ Dodano: 13-03-2011, 01:17 ]
Nie mam teraz czasu żeby odkładnie analizować procedurę sprawdzania tego zaworu. Poza tym w ten sposób niewiele zdziałamy. Gdyby prąd nie dochodził w ogóle to nie odpaliłbyś go. Możliwe, że zawór się zacina. Ciężko prorokować, ale podłączanie na krótko to nie jest sposób.

[ Dodano: 13-03-2011, 01:17 ]
Jak znajdę jutro chwilę to zmierzę jak to wygląda u mnie...
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 13-03-2011, 10:02   

bylbym wdzieczny Owczar jak bys zobaczyl u siebie jaki jest prad na tych pinach i czy u ciebie tez skacze jak chcesz sprawdzic opor znaczy nie ma stalej wartosci

[ Dodano: 13-03-2011, 10:05 ]
no wlasnie teraz juz go nie moge wogle odpalic cos ewidentnie siadlo
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-03-2011, 17:15   

Niestety dzisiaj nie udało mi się sprawdzić, bo wziąłem multimetr, ale zapomniałem sprawdzić, który wtyk jest od tego zaworu. Jutro postaram się zobaczyć.

[ Dodano: 13-03-2011, 17:49 ]
Poszedłem jednak i zmierzyłem dzisiaj, ale na ciepłym silniku.

Rezystancja 11,5 Ohm.
Napięcie między pinami 3,3V. Na jednym z nich względem masy 12,3V, a na drugim 0,2V. Kiedy mierze między pinami to napięcie się ustala po 2 sekundach.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-03-2011, 17:49   

Poszedłem jednak i zmierzyłem dzisiaj, ale na ciepłym silniku.

Rezystancja 11,5 Ohm.
Napięcie między pinami 3,3V. Na jednym z nich względem masy 12,3V, a na drugim 0,2V. Kiedy mierze między pinami to napięcie się ustala po 2 sekundach.
 
 
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 14-03-2011, 09:21   

pozwolicie ze sie podepne pod temat gdyz moj problem jest podobny, mianowice:
nie mam problemyu z mocą autko jeździ, przyspiesza normalnie... ale jednak cały czas świeci mi sie CE... po podłączeniu kompa wyszedł błąd zaworu dawki paliwa... objawia sie to tym ze czasem ciezko odpala... i właśnie to jest dziwne bo dzieje sie tak tylko na zimnym silniku ze czasem odpala "od strzała" a czasem musze go troche pokręcic, jednak nie było nigdy tak ze nie odpala - zawsze odpala tylko czasem po dłuższym kręceniu. Na ciepłym silniku nigdy nie mam problemów z odpaleniem, od razu zaskakuje.
Ktoś może coś wie w tym temacie? ja sie obszukałem i niekoniecznie wiem o co chodzi...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2011, 16:43   

Odpalanie zimnego silnika może w ogóle nie mieć związku z tym błędem. Sprawdź świece żarowe...

Zrób reset ECU i zobacz czy się pojawi błąd ponownie. Reset przez odłączenie klemy masowej na kilkanaście sekund.
 
 
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 14-03-2011, 17:31   

Wiec tak.. swiece żarowe sprawdzone i sa ok... kupowalem nowe przed zima i nadal sa dobre...
reset ECU robiłem... co prawda kontrolka CE gasnie ale po jakims czasie od 3 do 7 dni sie pojawia z powrotem (nie liczyłem co prawda po ilu rozruchach sie pojawia)
mało tego podpinałem sie kompem i robiłem mu reset komputerem - efekt taki sam ppo kilku dniach sie pojawiła... na komie po podłączeniu wyszedł błąd zaworu dawki paliwa. Który szczerze mówiąc nie za wiele mi powiedział :/
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-03-2011, 21:19   

madakelus napisał/a:
Wiec tak.. swiece żarowe sprawdzone i sa ok... kupowalem nowe przed zima i nadal sa dobre...
reset ECU robiłem... co prawda kontrolka CE gasnie ale po jakims czasie od 3 do 7 dni sie pojawia z powrotem (nie liczyłem co prawda po ilu rozruchach sie pojawia)
mało tego podpinałem sie kompem i robiłem mu reset komputerem - efekt taki sam ppo kilku dniach sie pojawiła... na komie po podłączeniu wyszedł błąd zaworu dawki paliwa. Który szczerze mówiąc nie za wiele mi powiedział :/
odnośnie błędów dlaczego powracają po 3 do 7 dni nawet jak niesprawną część się wymieni ja walczę z błędem 41 :?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2011, 22:35   

madakelus, sprawdź jego rezystancję. Możliwe, że zawór się zacina. To jest jedyne rozwiązanie.

milo, pisaliśmy już o tym w innym temacie, więc nie rób OT.
 
 
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 14-03-2011, 22:39   

tak zamierzam. ściągnąlem sobie manuala i daje mechanikowi zeby mial do porównania.
napisałem z nadzieją ze ktoś miał coś takiego i podpowie rozwiązanie :)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-03-2011, 15:28   

Owczar napisał/a:
madakelus, sprawdź jego rezystancję. Możliwe, że zawór się zacina. To jest jedyne rozwiązanie.

milo, pisaliśmy już o tym w innym temacie, więc nie rób OT.
chodzi mi tylko dlaczego błąd powraca
 
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 15-03-2011, 19:13   

wiec tak kupilem sobie odpowiedni miernik sprawdzilem ten zawor ma 10 om opornosci i prad dochodzi mniej wiecej do niego tak jak u ciebie tyle ze ja miedzy pinami mam 1.2 v sprawdzilem tez wszystkie inne zawory z manualem wszystkie w normie RECE MI OPADAJA bo juz nie wiem co mam robic przed chwila zrobilem reset i dalej mam blad 43 (ZAWOR DOBRY) Wczesniej nie pisalem tego na plaka pali od strzala jak zapali chodzi idealnie teraz jak go zgasze jest juz goracy i odrazu probuje odpalic wczesniej jak goracy to palil to dzieje sie cos dziwnego lapie lapie coraz szybciej szybciej az zapali Jest jeszcze jedno o czym nie pisalem nie wiem czy ma tos wspolnego ale od dawna gdy na przyklad zjezdrzalem z jakiej gorki obojetnie z jaka predkoscia na biegu tez obojetnie jakim nie dotykajac gazu zapalala mi sie kontrolka check i auto tracilo moc tak jakby tryb awaryjny ale jak go wysprzeglilem spadly mu obroty to check gasl i normalnie jechal tak mialem za kazdym razem z gorki musialem wysprzeglac lub dodawac gazu Owczar myslisz ze poprostu pompa mi siedla czy moze ten zawor chociaz ma dobry opor cos nie tak chodzi??
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2011, 21:20   

gru9721 może kąt wtrysku masz źle ustawiony?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.