Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Dziwne zachowanie zapłonu
Autor Wiadomość
5krzychu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12-03-2011, 20:15   [1G 90-94] Dziwne zachowanie zapłonu

Witam ponownie, skoro wyjaśniła mi się sprawa wysokich obrotów na ssaniu, przyszedł czas na kolejny problem, mam nadzieje że ostatni. otóż sprawa wygląda następująco, zapłon mam ustawiony na około 10 stopni bez zmasowanego ZUZ, gdy delikatnie dodaje gazu znak na kole wyraźnie idzie do przodu, czyli przyspiesza zapłon, natomiast gdy energicznie nacisnę na gaz to znak na kole cofa się dużo poza skale i powoli przesuwa sie do przodu, występuje wtedy wyraźne mulenie, dopiero gdy znak mija około 10 stopni wtedy zaczyna się dobrze wkręcać. Gdzieś w necie wyczytałem że opóźnienie zapłonu podczas dodania gazu to normalna rzecz, ale wiem że w moim przypadku to nie jest normalne, wcisnę gaz silnik chwile muli(tak jakby nie mógł się zebrać)dopiero po chwili(patrząc na obrotomierz to od około 3000rpm, no może trochę wcześniej)zaczyna wkręcać się tak jak powinien. dodam, że w tym czasie nie mam żadnych stuków, wartość KNCK cały czas na 0, błędów też nie mam, jak myślicie przez co tak mam? byłbym wdzięczny żeby ktoś z was sprawdził jak zachowuje się zapłon podczas delikatnego i energicznego otwarcia przepustnicy. dodam jeszcze że zapłon cały czas sprawdzałem lampą stroboskopową, nie sugerowałem się danymi z palma.
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 13-03-2011, 07:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2011, 07:21   

dane z palma są prawdziwe jeżeli ustawisz zapłon w trybie ZUZ na 5°, wtedy na wolnych obrotach bez zuz masz 8° +/-2° (skacze) i w realu i na palmie, zapłonu nie ustawia się ani na oko ani bez trybu ZUZ

zapłon ustaw lampą strobo w trybie ZUZ (pamiętaj żeby nie podpinać niczego do złącza diagnostycznego wtedy), nie ma innej rady, masz tam gaz?

[ Dodano: 13-03-2011, 07:29 ]
swoją drogą, możesz mieć zapłon trochę za późny bo przy dobrze ustawionym silniku przy gwałtownym dodaniu gazu Knock Sensor powinien jednym skokiem pokazać wartość 1-3 czasem 3-6 gdy jest ustawiony np +5°, czyli zamiast 5 to 10 w trybie ZUZ (na przykład gdy mamy instalacje gazową)

przy okazji (może komuś się przyda) gdy mamy instalacje na wtrysku występuje czasem nawet 16 z tegoż względu, że przy gwałtownym dodaniu gazu ECU podaje paliwo w trybie full-group na wszystkie gary około 0.5-1.5ms, komputer gazowy ani praktycznie żaden wtryskiwacz gazowy nie jest w stanie tego odtworzyć, przez co przez ułamek sekundy jest uboższa mieszanka no i Knock, nie jest to szkodliwe, i nie jest to do poprawienia, powoduje mini zdławienie przy gwałtownym dodaniu gazu, zdarza się że jest ono nawet niezauważalne, a jeżeli już to tylko przy przygazówce na postoju, gdy mamy szarpnięcie podczas jazdy po gwałtownym dodaniu gazu (instalacja wtryskowa) znaczy że nie jest ona odpowiednio zestrojona, w dobrze ustawionych mixerach/blosach nie ma ani pierwszych ani drugich objawów, tam gaz cały czas jest podawany

[ Dodano: 13-03-2011, 07:38 ]
przykład, silnik z uszkodzonym popychaczem, stuka dopóki nie dostanie wyższego ciśnienia oleju (wyższe obroty) KS odczytuje stuki tylko kiedy silnik ma obciążenie (nie pokazuje stuków na wolnych obrotach np.), zapłon ustawiony był na 5°, przy pierwszej przygazówce odezwały się popychacze (wart 36), przy drugiej wartość 2 (standard) bo popychacz dostał ciśnienia

_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
5krzychu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13-03-2011, 12:23   

zapłon ustawiałem lampą stroboskopową z trybie ZUZ , ale teraz widzę że popełniłem błąd bo nie odpiąłem kabli od palma z wtyczki diagnostycznej, więc zapłon mam do poprawki, instalacji gazowej nie posiadam.
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2011, 13:18   

no to masz zapłon źle ustawiony i to sporo :mrgreen: bo w trybie diagnostycznym Ty ustawiasz zapłon na 0 a ECU robi i tak korektę na 8 np ;p ustawiasz dalej, ustawisz na -5 a ECU dalej na 8 ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 13-03-2011, 22:16   

Witam, pozwolę sobie zapytać w temacie. Jak powinna wyglądać mapa zapłonu w 4g63 n/a? Mapa, którą mam w det II jest podzielona w zasadzie na 3 wartości. 15, 12 i od 4000rpm do odcinki 10. Nie mam mapy do porównania. Może ktoś życzliwy podpowie :biggrin:
Pozdrawiam.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2011, 22:48   

Nie pojmujesz. Mapa ori w ECU ma określone, nieznane wartości, a mapa DET to modyfikacja sygnału już istniejącego, czyli ECU ustala zapłon 8°, DET ma w tym punkcie swojej mapy korektę 0° to zapłon w rzeczywistości będzie 8°, natomiast jeżeli ECU ma w danym momencie 8° a DET w tym punkcie swojej mapy ma korektę -3° to rzeczywisty zapłon będzie miał wyprzedzenie 11°
8°BTDC (8 przed Górnym Martwym Punktem) to inaczej -8°ATDC (-8 za GMP)
kiedy zapłon jest 8° przed GMP i przyspieszysz go o dodatkowe 3 będzie 11

chyba że masz DET jako stand-alone zapłonowy podpięty i zastępuje całkiem ECU w tej kwestii, wtedy jak masz w mapie DETa 5 to w realu jest 5, jak masz 20 będzie 20, wtedy ECU masz w nosie (w tej kwestii)

tak czy owak nie potrzebujesz znać mapy ECU, za to strojąc musisz wiedzieć kiedy jest za wczesny a kiedy za późny...

po dokładne porady zapraszam do instrukcji obsługi DET'a... proszę założyć własny temat byle nie pisać w tym, bo to inna bajka...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
5krzychu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-03-2011, 17:11   

sprawdziłem dzisiaj zapłon, może zacznę od początku. Rozgrzałem silnik do temp. roboczej (włączenie wentylatorów), zmasowałem ZUZ, odpiąłem kable z wtyczki diagnostycznej, odpaliłem samochód sprawdzam lampą, a tam znak na kole na 6 albo 7 stopni i nawet nie drgnie na boki, więc nawet nie ruszałem CASem bo zapłon wydaje się być ok. jak myślicie czym może być spowodowane to dość duże opóźnienie zapłonu przy "większym" otwarciu przepustnicy?sprawdził ktoś może jak to wygląda u siebie?
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-03-2011, 22:49   

wychodzi poza skalę za zerem przy starcie znaczy pierwszy moment po otwarciu (zabezpieczenie przed mieszanką która już w silniku jest), a potem wędruje poza skalę 15+, to normalne zachowanie, zapłon przy pełnym obciążeniu to 21-24°, ale pełne obciążenie to przyspieszanie z pedałem w podłodze między 4kRPM a odcinką, a nie gazowanie pod blokiem
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
5krzychu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-03-2011, 17:26   

tzn. że jeżeli ja mam zapłon na poziomie 13, 14 stopni przy pełnym obciążeniu to mam coś nie tak?
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 15-03-2011, 20:39   

zenek_bb napisał/a:
mapa DET to modyfikacja sygnału już istniejącego, czyli ECU ustala zapłon 8°, DET ma w tym punkcie swojej mapy korektę 0° to zapłon w rzeczywistości będzie 8°, natomiast jeżeli ECU ma w danym momencie 8° a DET w tym punkcie swojej mapy ma korektę -3° to rzeczywisty zapłon będzie miał wyprzedzenie 11°


no i o to to :mrgreen: zatem mapa zapłonu w DET na 0 i wtedy będzie bez modyfikacji sygnału - powiedzmy fabryczne wartości zapłonu. Dzięki za info.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
5krzychu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-03-2011, 22:28   

zenek_bb napisał/a:

swoją drogą, możesz mieć zapłon trochę za późny bo przy dobrze ustawionym silniku przy gwałtownym dodaniu gazu Knock Sensor powinien jednym skokiem pokazać wartość 1-3 czasem 3-6 gdy jest ustawiony np +5°, czyli zamiast 5 to 10 w trybie ZUZ (na przykład gdy mamy instalacje gazową)



Czyli mogę stopniowo wyprzedzać zapłon do momentu aż uzyskam niewielkie wartości KNCK?
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-03-2011, 23:00   

Możesz bez obaw próbować, ale na KnockSum patrzysz podczas jazdy, pełne obciążenie, od 2kRPM do powiedzmy 7kRPM (szkoda go targać dalej) najlepiej na 3cim biegu by czas występowania KS był do odczytania przez loggera, kiedy zobaczysz KS 0-1 jest ok możesz spróbować o 1° jeszcze, 2-3 przez ułamek sek. czasem może być, ale nie może występować przy 6-7tys na stałe, 3-6 to trochę dużo, nawet chwilowe, ale powtarzające się takie skoki i lepiej zmniejszyć wyprzedzenie.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.